Co si představíte, když se řekne intuice? A co vám naskočí jako první u slova podnikání?
No a teď si to představte dohromady.
Jde to?
Ano? Ne?
No jasně, že jo. Ale jako vše, i tohle spojení má svá pravidla.
Každý byznys je jako celek složený z různě důležitých částí. Stejně jako strategicky vytvořená prodejní stránka zvýší váš prodej, tak dobrá návaznost všech částí zefektivňuje fungování vašeho podnikání. Spojení a rovnováha, to je oč tu běží.
Znáte 3 nejčastější podnikatelské typy?
Během svého života jsem měla možnost spolupracovat s mnoha typy podnikatelů i lidí všeobecně. Různé pozice, různá odvětví, ale stále stejné rysy jednání.
Krabičky a přesvědčení o jediném správném názoru a přístupu. A přece tak odlišný pohled.
Typ 1) Marketing, krabičky, příručky, jasná pravidla a ani o krok dál
V této kategorii si ihned vybavím markeťáka, od kterého jsem jako CEO hotelového komplexu chtěla služby. Služby na míru. Upravené dle potřeb, požadavků a specifické nabídky komplexu.
No a nešlo to, protože měnit zajetá pravidla, inovovat a zkoušet nové postupy byla práce navíc. Obzvlášť, když jsem začala větou: „Cítím, že tady to bude mít skvělé výsledky.“
Pamatujte, opakování stále stejných procesů, které nejsou efektivní, vás v podnikání neposune. Stejně tak, jako kopírování cizích strategií bez znalostí. Používání všeobecných marketingových pouček a pravidel, která jste už někde viděly, ale nemáte ponětí, z jakých kroků a částí se skládají
Krabičky, čísla, finance, tabulky a racionalita. Tento typ na intuici vůbec nehraje.
Je to pro ně něco tak vzdáleného jako Atlantida a jednorožci.
To, jak se cítíte při psaní prodejky nebo v kampani, pro ně není důležité. Vaše intuice a pocity zde nemají váhu.
Typ 2) Intuice, nacítění a „počkám až to přijde“
Jistě jste už taky slyšely větu: „Já neplánuji, nacítím se, a ono to pak přijde v pravou chvíli.“ Slýchám ji často a vzápětí i to, že prodej vázne a že jsou ženy otrávené z neustálého publikování na sítích. Vše bez výsledků.
Kde není jasný cíl a rozplánované akční kroky, nemůžete čekat, že se výsledky samy dostaví.
A v podnikání se máloco děje samo, nebavíme-li se o průserech. Tam to funguje celkem dobře.
Já své intuici věřím a používám ji na denní bázi. Kdybych však měla čekat, až to přijde samo, byznys by mi už dávno zkrachoval.
Intuice je skvělý sluha, ale špatný pán.
Své intuici věřte, ale pro své podnikání používejte i strategii a plány běžných smrtelníků.
V kombinaci vás to dovede dál, než si myslíte.
Typ 3) Rovnováha, která přináší růst
Tento typ je něco jako „Kynologický olymp“. Neznáte? Doporučuji přečíst, zabere to dvě minuty a bránice vás bude bolet ještě zítra.
Tady už člověk ví, že rovnováha mezi intuicí a naciťováním přináší ovoce. Pracuje se skvělou strategií přizpůsobenou na míru nejen byznysu, ale i jemu samotnému.
Zmíněným ovocem je úspěch, finanční i časová svoboda a prostor k vytváření nových projektů.
Strategie, plánování i prodej sladěný s vaším vnitřním pocitem je správná cesta.
Jak toho dosáhnete?
- Držte nohy na zemi a hlavu v oblacích – malé akční kroky, které vás dovedou k cíli.
- Plán a strategie – mějte jasno a přehled, uvolníte si tím ruce pro další tvorbu.
- Ptejte se samy sebe – jak se v tom cítím? Baví mě celý proces?
- Konzultujte a vyhodnocujte – jiný pohled může být přesně to, co potřebujete.
Objevte dokonalost propojení spirituality a praktické racionality.
Přidejte se k dalším ženám v Intuitivním online podnikání.
„A Journey of a thousand miles begins with a single step“ – Lao Tzu
(I tisícimílová cesta začíná jedním jediným krokem)