Vyberte stránku

(článek nepsala umělá inteligence 😉)

Chatbot marketing je velmi oblíbeným a účinným, ale v České Republice zatím dost opomíjeným, nástrojem.
Protože většina podnikatelů, firem a značek nezná výhody chatbot marketingu a považují ho jen za chat, který nahrazuje zákaznickou péči. Ale to je velký omyl.

Ukažme si, co vše dnes umí a jak může ovlivnit vaše podnikání.

1) Dosahy na sítích

Čím více máte sledujících na sítích, tím více vám jdou dosahy dolů.
FB/IG nechce, aby vás lidé viděli a sledovali zadarmo. Chce, abyste platili reklamu. Z počátku vás namlsá, skupina/profil skvěle šlape, ale po dosažení vyššího počtu lidí, dosahy přiškrtí. Každou chvíli se mění trendy. Chvilku fungují více reels, pak zase fotky.
Sociální sítě jsou perfektní, ale nebuďte závislí na algoritmech.
A je důležité si říci, že lepší copywriter, lepší grafika nebo texty od umělé inteligence nezvýší vaše dosahy.

Nepotřebujete být lepší, nepotřebujete tvořit více obsahu, potřebujete zvýšit počet lidí, kteří se o příspěvku dozvědí.

Co myslíte, které příspěvky jsem podpořila pomocí chatbot marketingu?

chatbot instagram veronika hronkova marketing socialni site mlm podnikani sitovy

A jak jsem to udělala? Poslala jsem odběratelům informaci, že mám pro ně důležité video. Krátká zpráva a tlačítko přímo na příspěvek.
Chcete zvednout dosahy na sítích, čtenost článků, poslech podcastů, otevíratelnost e-mailů?
Chatbot to dokáže.

 

2) Doručení magnetu, pozvánka na webinář, prodej bez odkazu


Odkazy v příspěvcích
na Facebooku snižují dosahy.
Na Instagramu nejsou odkazy proklikávací a musíte neustále lidem říkat, odkaz najdete na profilu v bio.
Je to otravné, ale nedá se nic dělat. Nebo snad ano?

Chatbot má funkci, díky které začne komunikaci s lidmi, který okomentují příspěvek, který vy jste označili.
Praktický příklad.
Instagram: Chceš se přidat do výzvy úspěšný rok 2023? Napiš do komentáře MLM23

Ve chvíli, kdy lidé klíčovým slovem okomentovali můj příspěvek, Chatbot jim odpověděl předdefinovanými zprávami na jejich komentář a do jejich osobní zprávy poslal zprávu s instrukcemi, jak se do výzvy přihlásit. Nemusím nikde psát odkaz v bio.

Druhotný efekt?
Lidi komentují, zvedají dosahy a dostává se příspěvek k dalším lidem. Vyzkoušejte si sami u jiného příspěvku.

 

Soutěž na FB stránce zněla: „Uhodněte číslo a vyhrajte.“ 

Za 24 hodin skoro 400 komentářů.  Zatímco já byla v sauně, Chatbot likoval, komentoval a odesílal lidem zprávu na Messenger s dalšími informacemi.

Můžete si to sami vyzkoušet, jen nyní už Chatbot hlásí, že soutěž už skončila, ale pokud nechcete přijít o další, přihlaste se k odběru zpráv.

 

Pro mě to znamenalo 200 nových kontaktů bez jediné koruny do reklamy a spoustou ušetřeného času při odesílání zpráv lidem, v případě že by chtěli pozvánku do výzvy nebo si stáhnout magnet. Navíc rozesílat odkazy nebo instrukce osobně je velmi ošemetné. FB vás vyhodnotí jako spamera a může vám na několik dní zablokovat účet. To se přes Chatbot neděje.

 

3) Vyšší zapojení ve výzvě, větší sledovanost živých vysílání

Reakce na zprávy do Messengeru během výzvy.

Stává se vám, že účastníci vašich výzev nebo kurzů nemohou najít materiály?

Ztratí se v FB skupině, nechodí jim oznámení, i když posíláte e-maily na živé vysílání dorazí minimum?

I v tomto případě vám skvěle poslouží právě Chatbot (ukázka), který je provede krok za krokem a dovede na konkrétní příspěvek.
Tím, že lidé kontrolují Messenger několikrát denně, je mnohem větší účast i aktivita během výzvy a dokončí ji větší množství lidí.
A z upozornění, případně možnosti upozornění na později jsou účastníci nadšeni.

 

 

Zprávy jsou jednoduché a jediným cílem je, aby lidé klikli a šli na příspěvek.

Dobré je počítat i s tím, že lidé mohou být v práci a upozornění v 8 ráno se jim nehodí, a tak mají sami možnost si určit, jestli chtějí upozornění poslat ještě jednou později.

 

 

Statistiky z Chatbota – 1. den výzvy

 

A e-mailing – další dny jsem už e-maily neposílala

 

4) Otevíratelnost, proklikovost, konverze

Chtěli byste vydělávat 15 nebo 120 tisíc?
Hloupá otázka já vím. Ale chci vám ukázat, že nástroje, které používáte, vás drží právě na té nižší hranici příjmu.
Trošku budeme počítat. Představte si, že máte produkt za 1000 Kč, který chcete prodat. Máte 3 kanály a  průměrný konverzní poměr prodeje 3%.


Sítě
Všeobecně se říká, že dosahy na sítích jsou 2 %, když vám lidi komentují příspěvky, malinko se zvedají.
Ve skupině/na stránce máte 10 000 lidí – budu hodná, dáme 5% dosahy, tzn. příspěvek se ukáže 500 lidem → 3% koupí = 15 → vydělali jste 15.000 Kč.


E- mail

10 000 lidí v databázi – 20% otevíratelnost = 2000 lidí → 3% koupí = 60 → vydělali jste 60.000 Kč.
To je sakra rozdíl co?

A pak tu máme

Ukážu vám čísla, protože ta mluví za vše.

Počet odběratelů           Doručeno                Přečteno/otevřeno              Kliknuto

Jakou proklikovost máte v e-mailech vy? 2-5 %?

A jak to vypadá s našimi čísly?
10.000 odběratelů v databázi – 40% otevíratelnost = 4000 lidí → 3% koupí = 120 → vydělali jste 120.000 Kč.
Což je 2krát více jak přes e-mailing a 8krát více než když prodáváte jen přes sociální sítě.

Konverze v případě CHTB ještě stoupají.
Lidé vám dali souhlas s odběrem zpráv přes Messenger. Je to mnohem více osobní a důvěrné. Je vybudovaný hlubší vztah.

Zahraniční statistiky uvádějí, že 60 % lidí upřednostní nákup u firmy, které mohou poslat zprávu na sociálních sítích.

 

5) Zákaznická podpora,

rychlé odpovědi na časté dotazy

 

Chatboty můžete vnímat jako neosobní.
Ale jsou situace, kdy lidé hledají rychlou informaci a potřebují ji hned a nechtějí čekat, až se živý člověk dostane k e-mailu a odpoví.
Předdefinované odpovědi člověka rychle dovedou tam, kam potřebuje. Zvyšuje se spokojenost a loajalita zákazníka, protože získává pocit, že je o něj dobře postaráno.

Do Chatbotů můžete dávat obrázky, videa, gify, audia a z „neosobního“ nástroje udělat velmi milého pomocníka. Já osobně přiznávám, že s lidmi komunikuje R.A.I. (Rychlé Automatizované Informace) a má tvář mého předchozího avatara na Facebooku. Lidem se to líbí a R.A.I. si velmi oblíbili.

Chatbot marketing se neustále vyvíjí. Je možné v něm tvoři kvízy, kola štěstí, dotazníky, propojit s tisíci dalšími aplikacemi. Google tabulky, kalendář, Smart Emailing, Fapi, sociální sítě a další.

Databázi kontaktů můžete momentálně sbírat pro Facebook Messenger, Direct message na Instagramu, WhatsApp a Telegram. Umí i sběr e-mailových kontaktů nebo telefonů. Výhodou je, že oba údaje 95 % lidí má pro FB veřejně a zobrazí se jim a následně stačí jen kliknout. Nic nepíší, nic nezadávají, získat kontakt je mnohem snažší. Za zmínku určitě stojí i to, že reklama vedená do Messengeru vychází levněji.

Nadchl vás Chatbot marketing?

Chcete vědět, jak funguje? Projděte si ho.
Není potřeba hned stavět čínskou zeď, když stačí malý můstek, který zajistí hladkou zákaznickou cestu od magnetu k nákupu, prohloubí vztahy a spokojenost vašich sledujících a zákazníků.

Chcete si popovídat, jestli se hodí pro vaše podnikání? Objednejte se na nezávaznou konzultaci.

Jste rozhodnuti Chatbot marketing zařadit do vašeho podnikání? Objednejte si jeho nastavení.

Nebo si ho přijďte vytvořit sami na workshop, na který máte možnost získat 82% dotaci od státu.

Shares