Vyberte stránku

Při online podnikání musíte chtě nechtě občas psát texty. Nesejde na tom, zda píšete článek na blog, na objednávku, příspěvek na sociální sítě nebo prodejní stránku, většinou píšete určitým stylem. Pojďme ten předvánoční čas vzít trochu s humorem. Sepsala jsem pro vás obvyklé způsoby, jak vznikají nové texty. Který způsob je ten váš? ?

 

Sprinter

Jakmile máte napsat text, proměníte se ve sprintera. Během pěti minut máte hotovo a odesíláte.

Výhoda: Jste první.
Nevýhoda: Zvýšená pravděpodobnost chyb.

 

Deadliner

Je jedno, zda máte na psaní hodinu nebo týden, vždycky posíláte texty na poslední chvíli.

Výhoda: Máte dost času na vymyšlení tématu.
Nevýhoda: Při psaní na poslední chvíli jste ve stresu, můžete chybovat.

 

Perfekcionista

Neustále ladíte, škrtáte, doplňujete, zkrátka pilujete do dokonalosti. Po odeslání textu se tlučete do hlavy, co jste tam ještě měly změnit.

Výhoda: Vaše texty jsou většinou bezchybné.
Nevýhoda: Kvůli věčným úpravám a potřebě dokonalosti mohou někdy texty ztratit „duši“.

 

Ideamaker

Skvělé, nápadů máte na rozdávání, jen vybrat ten pravý. Než se pustíte do psaní, pětkrát změníte téma a během psaní stejně myslíte na x dalších témat, která jste mohly zpracovat.

Výhoda: Máte plno námětů na další texty.
Nevýhoda: Strávíte většinu času výběrem tématu a už vám příliš nezbývá na samotné psaní.

 

Storyteller

I obyčejný text se díky vám promění v dokonalý příběh jako z románu. Vaše prodejní stránky se mění na středověká tržiště. Spanilé klientky v nesnázích zachrání vaše udatné rytířské služby.

Výhoda: Kdo by nemiloval příběhy?
Nevýhoda: Někdy se pod vším tím básnickým střevem ztratí podstatné informace.

 

Vysokoškolák

Fakta, fakta, fakta. Ačkoliv do školy už dávno nechodíte, pořád máte tendenci psát texty jako výpisky z hodin.

Výhoda: Každý jasně hned chápe, co mu můžete nabídnout.
Nevýhoda: Chybí tomu něco, co zaujme – emoce, vášeň, příběh…

 

Sousedka

Než se dostanete k pointě, dozví se čtenář, co jste měly k snídani, jaké máte plány na odpoledne i co nového dělá konkurence.

Výhoda: Stoprocentně přátelská atmosféra.
Nevýhoda: Pozor, aby se podnikání nezvrhlo spíš jen v babský pokec.

 

Delegát

Texty vám nejdou, proto je raději delegujete na někoho jiného.

Výhoda: Šetříte si čas a nervy
Nevýhoda: Ne vždy se povede výběr správného copywritera, který s vámi souzní, vybírejte proto pečlivě.

 

Klasik

Značka ideál, prostě vás něco napadne, promyslíte to, sepíšete, zkontrolujete a odešlete. Má to hlavu a patu a prodává to.

Výhoda: Všechno.
Nevýhoda: Někdy se ho nedaří dosáhnout.

 

Tak co, poznáváte se v něčem? Každý z přístupů má něco do sebe. Důležité je, v čem se vy samy cítíte pohodlně a co vám přináší výsledky. Ideální je taková kombinace, která vás příliš nestresuje, obsahuje zároveň podstatné informace i příběh, emoce nebo špetku humoru.

Pokud je pro vás psaní textů spíš trápením, mám pro vás dobrou zprávu. V novém roce pro vás chystám výzvu, ve které si na vaše texty trochu posvítíme. Pro více informací sledujte Facebookovou stránku nebo mi zanechte svůj e-mail stažením Rychlého taháku pro perfektní prodejní texty.

Přeji samé krásné texty.

P. S. Kdo uhádne, kterým způsobem vznikl tento text?

Autorka: Barbora Obstová

Shares