Vyberte stránku

Ideální cesta zákazníka se dá popsat jako vztah dvou lidí. Na začátku je: „neznali se” a na konci je: „happily ever after (a žili šťastně až do smrti)”.

Ale víte, jak to začíná? Co to doopravdy je první kontakt?

Většina lidí si myslí, že je to:

  • facebooková stránka,
  • facebooková skupina,
  • instagram,
  • tiktok,
  • web.

Je tolik míst, kde vás váš klient může najít, že? Jenže…

Představte si, že sedíte doma. V nádherném domě, útulném obýváku, hoří krb, na stole čerstvě upečená bábovka, voňavý čaj nebo káva. Všechno je dokonalé, i vy. A čekáte na toho pravého. Jaká je ale šance na happily ever after? Jak se k vám PAN PRAVÝ dostane!?

A podobně je na tom náš produkt. Sedí na dokonalém webu, na úžasně vyladěné stránce, se všemi skvělými bonusy. Ale jak se k němu dostane ten/ta, která ho chce, potřebuje a touží po něm? I když ho bude intenzivně hledat, jaká je šance, že ho mezi tisíci podobnými domy/byty najde?

Produkt, stejně jako neznámá nevěsta/ženich, potřebují dohazovače! Lépe řečeno několik dohazovačů. Protože než jeden dohazovač dá světu vědět, že tam někde je něco perfektního, dost to trvá…

 

Jak tedy na to? A co to je první kontakt?

 

1. Placená reklama, nejčastěji je to:

a) Facebook a Instagram (obě platformy jsou pod jedním bussiness managerem),
b) Google,
c) Seznam.

2. Organika (bez nutnosti platit):

a) domluvená a povolená propagace v cizích FB skupinách,
b) reels na instagramu (má dosahy k lidem, kteří vás nesledují),
c) odpovídání na komentáře v cizích FB skupinách, bez násilné propagace (pozor na manipulaci a taky není dobré mentorovat na stránce vaší konkurence/kolegyně),
d) osobní doporučení (stará dobrá šeptanda),
e) a dokonce i pomlouvání či útok na vaši osobu od vaší konkurence (lidská zvědavost je prostě dokonalá).

3. Geniální SEO, které pomůže, když už někdo něco aktivně hledá:

a) klíčová slova na webu,
b) bohatý blog s články, které pomáhají a odpovídají na otázky,
c) články u spolupracujících podnikatelek s prolinkovanými slovy a odkazem na web.

 

První kontakt NENÍ:

 

  1. váš osobní profil (zvlášť, když vás sleduje vaše mamka, teta a tři sousedky),
  2. vaše skvělá FB stránka (zvlášť, pokud máte celkem 63 fanoušků a z toho je 30 z vaší rodiny),
  3. váš úžasný web (zvlášť, pokud na něm máte všeho všudy 3 stránky)
  4. vaše perfektní FB skupina (ta fakt nikdy, do skupiny jde obvykle někdo, kdo vás nebo váš produkt už odněkud zná).

 

Doporučení pod čarou: Nezvěte do své skupiny ženu, kterou jste před půl hodinou požádala o přátelství. Je to fakt otravný…

Co vám tedy potřebujete? Vyhrnout si pomyslné rukávy a začít na propagaci aktivně makat.

V začátku podnikání proto téměř vůbec nepotřebujete skvělý web, ale téměř vždy potřebujete skvělou propagaci.

Ideálně takovou, kde si budujete jméno profesionálky, pomáháte druhým a jste inspirující člověk. Musíte sdílet. Musíte se umět prodat. Musíte být vidět. A u toho všeho je ideální být moudrá, chytrá a lidská. Mimochodem, moudrá a chytrá jsou dvě odlišné věci.

Je taky super si na nic nehrát. Protože váš přirozený „tone of voice” pak nemusíte složitě šroubovat, máte ho vždy po ruce.

Je super být laskavá, protože vás pak mají lidi rádi a doporučují vás. A laskavá může být i brutálně upřímná, drzá holka. Jen si na to nemůže hrát.

Je super být profík a umět říkat „já nevím“ (když nevíte), protože pak vám lidé věří.

A je super na sobě pracovat, stále se učit a posouvat lidsky. Prostě být tou nejlepší verzí sama sebe, protože pak vám druzí naslouchají a přirozeně vás následují.

Nemáte čas a máte nějaký budget k utracení? Zaplaťte si reklamu. Máte čas a nemáte peníze? Dávejte svůj čas. Pomáhejte a odpovídejte zdarma, udělejte minikurzu či výzvu zdarma, dejte o sobě nějak vědět a s upřímným zájmem podporujte ostatní.

Jo a vylaďte si svůj osobní FB profil. Vyměňte fotku dítěte, kočičky nebo vtipné postavičky za svou reálnou fotku. Ideálně takovou, kde jste fakt vy. Pokud se jmenujete Beruška Sedmitečná, změňte to na své reálné jméno. A do popisku si dejte odkaz na web (pokud ho máte), nebo tam aspoň napište, co a pro koho děláte.

Schválně, kolikrát jste si klikly na profil ženy, která vás v komentáři zaujala svou odpovědí? To je první kontakt. Na konci každé lidsky znějící, odborné, nápomocné a laskavé odpovědi pak opravdu může být happily ever after.

Tak ať se vám daří zářit. Protože ten, kdo chce druhým svítit na cestu, musí nejdřív sám hořet.

PS. když už jsme u toho prvního kontaktu… zajímá vás, co vlastně dělám já? Provázím ženy přírodní péčí o vlasy a pokožku. Seznámily jsme se tady a na druhé rande vás zvu sem: www.hanamoneam.com.

Autorka: Hana Moneam

Shares