Vyberte stránku

No přece, že do deníku všechno hned sdílím! Stejně jako na FB, aby všichni věděli, kde jsem byl, co jsem dělal!

Ale kdepak!
V naší skupině Dobýváme Facebook a Messenger členové hádali, že je to plánování, vzpomínky, lidi, …
Tipnete si i vy? 

Podnikání není až tak složité a komplikované, jak si ho mnozí dělají.
V Podnikat Chytře se snažíme podnikatelům přiblížit marketing a jeho nástroje co nejjednodušším způsobem, aby se neztratili v záplavě cizích slov. Jednoduše a pomocí příkladů jim pomáháme pochopit i složitější věci.

 

Facebook si lidé zbytečně komplikují.

 

Mnoho lidí nechápe hlavní rozdíly mezi profilem, fanpage a skupinou. Ale protože slyšeli, že by to mít měli, bezmyšlenkovitě všechno založí a pak neví, co s tím. A trápí se. Protože neznají základní specifikace a funkce a jak který kanál používat. A přitom je to velmi prosté!

Profil se chová jako deník.

 

Vkládáme na něj své zážitky, myšlenky, sdílíme vtipy a citáty, které nás zaujaly. Chlubíme se s tím, co se nám povedlo, ale můžeme se svěřit i s tím, když se něco nevydařilo. Ne, abychom se nechali litovat, ale abychom ukázali ostatním, že každý někdy chybuje. Můžeme zde prezentovat své životní události, jak ty soukromé, tak profesní. Profil mnoho podnikatelů podceňuje. Neuvědomují si, že je to důležitá součást jejich značky, která jim může pomoci nebo uškodit.

 

Fanpage je divadlo nebo koncert.

Jste hlavními aktéry a je jen na vás, abyste fanoušky zaujali natolik, aby váš obsah chtěli vidět opakovaně. Dávali like, komentovali a sdíleli. Díky sdílení se vaše značka dostává mezi lidi, kteří o vás ještě vůbec nic neví. Když na fanpage zavítá někdo, kdo není vaše cílová skupina, až tak moc to nevadí. Důležitější je, aby sdílel obsah, protože mezi jeho přáteli být může.

Stejně tak jako na koncertě, je potřeba si dát pozor na to, aby vás lidi nevypískali. Což se u fanpage vytapetované jen prodejními příspěvky prostě stává. A že jich takových je. Oproti tomu citáty a vtipy se v pohodě mohou stát virály a vaše dosahy budou  30 000+.

 

Jste oslavenec, kolem kterého se „vše“ točí. Lidi přišli na oslavu kvůli vám (do skupiny kvůli určitému tématu) a už se zapojují sami do obsahu. Přidávají příspěvky, dotazy, baví se a pomáhají si navzájem. Ve skupině se skvěle buduje komunita a vztahy mezi vámi a vašimi fanoušky a zákazníky. Zde se lidé, kteří nejsou cílovka vyskytují minimálně, protože do skupiny vstupují lidé, kteří se o dané téma zajímají a skupinu si našli sami nebo jim ji Facebook dle jejich zájmů zobrazil.

Profil, fanpage a skupinu je skvělé brát jako celek, protože v tu chvíli se z FB stává brutálně účinný marketingový nástroj. Díky dobře udělanému profilu budujete svou značku. Fanpage je neomezená studnice kontaktů. A  ve skupině budujete vztahy a důvěru se svou komunitou.

Komunita je nejdůležitějším dílkem ve vašem marketingu. Není to skvěle vyšperkovaný produkt, není to ani geniálně nastavená reklama.

S komunitou vaše podnikání buď stojí nebo padá. A nejvíce se to ukazuje v době krize, která nás bohužel nyní potkala. Přesto vaše podnikání vůbec nemusí stagnovat. Naopak zaměřte se na růst komunity a prohloubení vztahů a budování důvěry. Rozpohybujte vaši fanpage díky bezplatnému webináři.

 

Autorka: Veronika Hronková
Profil

 

Shares