Vyberte stránku

Strategie prvních kroků ke stabilizaci příjmu mimo sociální sítě.

 

Začínáte s podnikáním? Prodávejte přes sítě.

Už to přes sítě funguje? Stabilizujte se mimo ně.

Začít přes sítě je nejjednodušší. Bez finanční investice si ověříte životaschopnost svého nápadu, nacvičíte si marketing, schopnost zformulovat prodejní argumenty a tak.

Ale, sítě nejsou vaše. Facebook vás může kdykoliv zablokovat, smazat vám stránku nebo skupinu. Navíc je potřeba stále a stále přidávat obsah, reagovat, být vidět. O pasivním příjmu ze sítí si můžete nechat jen zdát.

 

Takže, jak pokračovat?

 

Postavte vlastní web, promyslete cesty, kudy na něj přivést publikum, budujte si databázi a povědomí o sobě.

A teď se podíváme, jak využít cizí publika (tzn. fanoušky někoho jiného):

  • Jak zvyšovat povědomí o sobě pomocí cizích publik.
  • Jak rozšiřovat databázi pomocí cizích webů.
  • Jak přivádět na svůj web lidi, kteří vás neznají.

Možností je několik, dnes probereme dvě:

  1. chytře zveřejnit článek na cizím webu
  2. prodávat online kurz přes zprostředkovatele

 

1. Jak a proč zveřejnit článek na cizím webu?

 

Mohlo by se zdát, že psaním do cizích webů a blogů nic nezískáte, jen pomáháte majiteli naplnit jeho web obsahem. Opak je pravdou. Zveřejnění článku jinde je v podstatě druh PR. Máte možnost zaujmout lidi, kteří by na vás jinak nenarazili. Získáte také zpětný odkaz na svůj web a posílíte si pozici experta. A tím výhody nekončí!

 

Vytvořte magnet na míru – aneb jak sbírat kontakty u cizích

 

Přidejte ke článkům proklik na svůj magnet. A doporučuju vytvořit speciální magnet, přímo pro daný článek.

Uvedu příklad – Napíšete článek o běžných věcech z domácnosti, které vám pomůžou odstranit mastnotu, skvrny od čokolády a borůvek. Na konci článku zmíníte ještě další skvrny – od kečupu, rtěnky a krve. A že tipy na jejich odstranění dostanou na mail.

Pokud je první část článku natolik skvělá, chtějí čtenáři i další informace a mail vám dají.

Jak bude magnet vypadat je na vás.

Doporučuji něco úplně krátkého, ať vás složitost nezastaví v realizaci. Např. jen 1 mail s hodnotnou informací.

 

Nepoužívejte univerzální magnet:

 

  1. Pomocí článků rozšiřujete v myslích lidí svoji expertízu, své možnosti a znalosti. Když budete cílit na stále stejný magnet, články budou velmi podobné a nikoho nebudou bavit číst.
  2. Chcete dát hodnotu i lidem, kteří ve vaší databázi už jsou. Chcete oživit a prohloubit vztah s nimi. A to se u magnetu, který pravděpodobně už viděli, nestane.
  3. Díky specializovaným magnetům také uvidíte, odkud kontakty chodí, jaké téma je zajímá více a jaké méně.

Na specializovaný magnet může navazovat mailová série, kde jim dáte další hodnotu, zajímavý obsah, ukážete další magnety, placené produkty nebo sociální sítě.

Já všechny kontakty směruju do skupiny Společně nahoru (skupina pro růst vašeho byznysu), kde mě můžou poznat a kde je řada příležitostí ode mě nakoupit.

Potom, co kontakt projede sérii, doporučuji přidat kontaktu štítek (abyste věděli, odkud přišel) a zařadit ho ke zbytku databáze.

(Ano, přesně takhle to mám i u tohoto článku, čtěte dál.)

 

Pravidelně publikujte

 

Hledejte nové příležitosti, kam napsat článek se svojí expertízou a rozšiřujte svůj dosah.

Udělejte si základní PR průzkum – kde se o vašich tématech psalo? Kdo? Kde se objevila vaše konkurence?

(Více o PR průzkumu se dozvíte ve skvělém kurzu od Jany Pokorné.)

Článek můžete napsat třeba sem, do katalogu podnikatelek. Taky na web Společně nahoru, když jste členkou profesního Vyhledávače. (Více informací o členství.)

Pokud si nejste jisté, jaké jsou možnosti ke zviditelnění a nechce se vám hledat, stáhněte si zdarma seznam 50 míst, na kterých to půjde a ze kterých můžete získat zpětný odkaz na svůj web.

(Ano, je to můj speciální magnet čistě pro tento článek – obsahuje seznam a hromadu tipů. Zatím v sérii 3 navazujících mailů, ale je možné, že cestu zdokonalím a přidám další hodnotné informace pro vás. Přidejte se a učte se v přímém přenosu.)

 

2. Jak prodávat online kurz přes zprostředkovatele?

 

Další možnost, jak rozšiřovat svůj vliv, příliv klientů a příjem je využít platformy k prodeji online kurzů.

Zveřejněním online kurzu u zprostředkovatele aktivujete novou cestu zákazníka. Získáte první kontakt s člověkem, na kterého byste jinak nenarazili. A je na vás, jak kontakt využijete a jak kvalitní kurz zveřejníte.

Některé platformy umožňují zveřejňovat kurzy, které prodáváte i někde jinde a jsou vaše TOP. (Např. Digiportál)

Některé platformy chtějí originální obsah a je na vás, jestli to bude spíš ochutnávka vaší práce a nebo se do toho opravdu opřete.

Jako zprostředkovatele propagace kurzu můžete využít třeba Svět podnikatelek, Seduo, digiportál Společně nahoru. (Další zprostředkovatele najdete v seznamu 50 míst na zpětný odkaz.)

Výhodou Společně nahoru je, že mimo provize 75% dostanete kontakty přímo na lidi, kteří si váš kurz koupili. To znamená, že jim můžete vytvořit speciální navazující mailovou sérii tak, aby vás poznali a sledovali vás (ukažte jim své sítě, videa, magnety, know-how).

 

3. Využijte další možnosti

V podobném duchu jako články a kurzy využívejte podcasty, radia členství v katalozích – to vše má potenciál přivést vám nové klienty.

Tak ať vám podnikání frčí i mimo sítě.

Lucie Dědková

Shares