Vyberte stránku

s kliZaměnitelné pojmy? Ani náhodou!

Klasický a prodejní funnel, je vůbec mezi nimi rozdíl? A pokud ano, je skutečně tak zásadní? Odpověď je jednoznačná: Ano, rozdíl zde je a je opravdu velký!

Abyste to lépe pochopili, připravila jsem dva obrázky pro porovnání.

V levém sloupci je znázorněn klasický funnel (cesta zákazníka), který se tu už velmi dlouhou dobu učí. 

Postup:

  • zaujmout magnetem a nechat ho zdarma stáhnout
  • na děkovací stránce poslat lidi do e-mailu, aby potvrdili adresu
  • potvrzení adresy (už toto mnoho lidí neudělá)
  • poslání magnetu 
  • další den e-mail bez prodeje, další informace rozšiřující magnet (už v tuto chvíli se markantně snižuje otevíratelnost dalších e-mailů)
  • další e-mail (většinou stále bez prodeje)
  • a konečně 3. den další informace a nabídka 

Funguje, ale je zdlouhavý a méně efektivní.

 

Konverze (% lidí, kteří z celkového počtu nakoupili)  s každým e-mailem klesá.

Statistiky uvádí, že dobrý konverzní poměr je 3 %, ale nechci být tak krutá, tak jsem pro náš příklad zvedla konverzi na 8 %.

  • cílová skupina
  • osloveni reklamou
  • šli na nabídku
  • zadali e-mail
  • potvrzení e-mailu vs. prodej
  • automatická rozesílka
  • prodej v e-mailech

Prodejní funnel: Efektivní, ale nekonvenční

Na druhé straně máme prodejní funnel, kde se prodává ihned po vyplnění formuláře. Konverze může dosahovat klidně i 35 % a více podle oboru, ale abych zase nepřeháněla, raději jsem uvedla nižší čísla. 

Ukázka prodejního funnelu s čísly konverze.

Rozeberme si pro vysvětlení obrázek s čísly:

1 milion – cílová skupina
250 tis. – osloveno reklamou
50 tis. – šli na nabídku na web
10 tis. – zanechali e-mail. kontakt

Až sem to máme stejné, ale nyní vy na děkovačce lidi posíláte potvrdit e-mail, já jim prodávám a můj konverzní poměr nákupů 18 – 50 % +
A produkt, který vy   nenabídnete, vám dokáže přinést i 35 tisíc měsíčně do vašeho podnikání

Pak stejné – e-mail s potvrzením.

Následně vy jim posíláte magnet, já jim opět dávám možnost nakoupit.
A pak už se nic nemění, chodí automatické e-maily s další nabídkou.
Vy jste se k prodeji ještě ani nedostali a já jim prodávala už 2krát.

Díky prodejnímu funnelu prodáváte ihned

Důležitým rozdílem je, že u prodejního funnelu prodáváte hned po nabídce zdarma a necháte zákazníka rozhodnout, zda si produkt koupí nebo ne. V prvním případě jste rozhodli za něj a nedovolili mu u vás nechat peníze

Velkou výhodou je, že díky takto nastavenému funnelu můžete investovat více do reklamy, protože reklama se celá nebo z velké části hradí z nabídky po magnetu.
Proto mohu s klidnou hlavou dát do reklamy denně 4 tisíce a více. A i když není funnel hlavní prodejní kanál, zaplatí se reklama a ještě jsem v plusu.

Další výhody:

  • budujete si kvalitnější databázi (Statistika: U nakupujícího zákazníka, v jakékoli výši, je 9 krát vyšší pravděpodobnost dalšího nákupu, než u toho, který si jen stáhl něco zdarma a nic neplatil.)
  • zákazník, který zaplatil, i byť jen 29 Kč, hledá koupenou věc a otevře ji, narozdíl od věcí zdarma
  • stabilnější finanční flow 
  • nejste závislí jen na jednorázových kampaních několikrát do roka

Nabídněte svému zákazníkovi komplexnější řešení hned. Když kliká na váš příspěvek/reklamu, ví o svém problému nebo ho zajímá vaše nabídka. Za 3 dny v e-mailu ho to už tak nepálí a nebo ho možná už vyřešil někde jinde. S někým jiným.

Stabilizujte své podnikání díky prodejním funnelům.
Přestaňte odkládat vaše každodenní objednávky a přijďte si nastavit svůj první funkční a výdělečný prodejní funnel do Funnel mentoringu. Odejdete s funkčním funnelem a nadšením jako předchozí účastnice.

Další články, kde podrobněji rozebírám prodejní funnel najdete u mě na blogu.

Shares