Vyberte stránku

Stres, nejistota, tvrdá dřina, neznámo… to jsou slova, která se některým z vás vybaví při slově kampaň. Ale nemusí to tak být. Poradím vám, jak na kampaň s lehkostí.

 

Co to vlastně je kampaň?

Období, ve kterém prodávám jeden svůj produkt.

Je jedno, zda prodávám svůj kurz nebo nějakou službu (produkt, kurz, slevová akce e-shopu, individuální program, skupinový program, workshop…).

Je to období, kdy aktivuji víc sama sebe a svoji komunitu. Nemusí to ale být aktivace z nuly na sto. Nemusí mě to úplně vyčerpat.

 

4 fáze kampaně

Kampaň může mít několik fází. Já ji obecně rozděluji na 4 fáze. Fáze nemusí být nutně v tomto pořadí, můžeme si s nimi libovolně hrát podle své potřeby, ale důležité je na některou z nich nezapomenout. Protože když třeba vynechám přípravnou fázi, nemůžu se divit, že neprodávám. Protože je jasné, že lidi blbě reagují na to, když někdo prodává, a přitom o něm do teď ani neslyšeli.

Jsou to fáze: přípravná, propagační, aktivační, prodejní.

Při plánování kampaně je dobré začínat od konce, protože termín začátku svého kurzu, programu atd. jen tak nezměníme. Doporučuji si vytvořit svoji časovou osu na celé období kampaně. Krásně pak vidím, kdy mám začít plánovat, kdy prodávat atd. Když mám delší kampaň, dělám si časovou osu klidně i na každý měsíc, ať mi to pěkně navazuje.

Po skončení kampaně je dobré si nechat pár dní volno před startem programu.

 

Prodejní fáze

Řeknu si, jak dlouho asi budu prodávat. Třeba já mám teď prodejní fázi vlastně celou dobu kampaně. Nechci komunitu omezovat: musíš teď, pak už nebude možnost.

Prodejní období může být jakkoliv dlouhé – jeden den, tři dny, měsíc, rok… prostě jak potřebujeme, nenechme se ničím limitovat.

 

Aktivační

Doba, kdy aktivně pracujeme na magnetu. Vzděláváme, učíme, dáváme nějaký obsah zdarma. Já mám třeba tvorbu Ultimátní kampaňové příručky, protože mám dlouhou kampaň. Někomu stačí krátká třídenní výzva, jeden webinář…

Záleží, v čem se cítíte nejlépe, jestli raději píšete, točíte atd.

 

Propagační

Propagujeme sebe a zveme lidi na náš magnet. Fáze, ve které jste aktivně vidět víc. Vystupujete ze své bubliny. Přispívejte víc, domluvte si třeba nějaký rozhovor atd.

Fáze může trvat pár dní nebo i pár týdnů. Záleží také, jak bude dlouhá aktivační fáze. Moje příručka bude trvat dlouho, takže lidi mohu zvát postupně. Pokud budete mít třeba 3denní výzvu, je potřeba je aktivně zvát třeba 2–3 týdny.

 

Přípravná

Období práce se svojí komunitou – mluvíme, sdílíme svoji práci i jak přemýšlíme, rozrůstáme a pečujeme o svoji komunitu, vysíláme apod. Trvá třeba měsíc až tři měsíce. Já ji v podstatě mám tak nějak nonstop, kromě doby, kdy odpočívám, protože mám nastavené nějaké flow a často vyprodám už i v přípravné fázi.

Vyberte si, co vám vyhovuje, v čem se cítíte dobře a hlavně co vydržíte dlouhodobě.

A protože strategie bez energie stejně nefunguje, nesmíme zapomenout být vždy v souladu. Proto je další důležitou součástí úspěšné kampaně energetické ladění.

 

Energetické ladění pro kampaň v lehkosti

Přitahujeme si to, co cítíme. Emoce jsou magnet, proto je tohle ladění tak důležité.

Proč je energetické ladění obzvlášť důležité během kampaně?

Protože všechny moje strachy i negativní emoce během kampaně zesilují. Ale zesilují nejen strachy, ale i pozitivní emoce. Proto je tak důležité se na ně ladit.

Ale pozor, není dobré se v období kampaně nějak vrtat ve svém mindsetu, to dělám mimo kampaň. Během kampaně je důležité si své strachy jen zvědomit, dát jim prostor, ať se ukážou, nepotlačovat je, poslechnout si je, ale pustit je, protože moje priorita je jinde. Moje priorita je v pozitivní emoci.

Manifestuji na základě emocí.

Přitahujeme si to, co cítíme. To znamená, že nestačí jen manifestovat racionální cíle, jako např. „Vydělám v této kampani milion.“. Ale aby to fungovalo, je důležité mít s tímto cílem spojenou pozitivní emoci.

Neznamená to, že nemůžu cítit během kampaně žádnou negativní emoci, to ne. Klidně si během kampaně zanadávám, budu negativní, ale nesetrvávám v tom. A už vůbec ne, když jdu třeba vysílat nebo jakkoli jinak pracovat na kampani.

A jak na to prakticky?

  1. Odpovězte si na otázku: Co pro mě znamená úspěšná kampaň? Nemusí to být čísla a racionální věci, ale hlavně emoce – třeba užít si kampaň, aby vás to bavilo. Zeptejte se úplně na začátku a vždycky, když přijde strach, vraťte se ke své odpovědi.

    Během kampaně si nastavte nějakou odměnu a spojte si s tím nějakou pozitivní emoci – nadšení, drive, lehkost, hojnost, vzrušení atd. A až v té emoci budete, tak teprve tvořte. Sepište si věci, činnosti, které vám tuhle emoci přináší, probouzí a dělejte je často.

 

Rozmazlujte se, mějte se rády, když budete žít v této hojnosti, budete si hojnost přitahovat. Když budete žít v nedostatku, přitáhnete si jen další neúspěšnou kampaň.

 

Když tuhle emoci máte, bude to váš kompas. Kdykoli si něco naplánuji, tak si zkontroluji, jak se v tom cítím. Když v tom cítím nějakou disbalanc, tak upravuji. Zkrátka nejdu přes ten negativní pocit, protože z toho vzejde jen další tlak, další negativní pocity a neúspěch.

 

Rozlišuji strach a nucení se do něčeho, co není moje. Pokud je to něco co „bych měla“, tak ne, tam je potřeba se zastavit, naladit se znovu na svoji pozitivní emoci a říct si, jak by to mělo vypadat, jak by kampaň měla probíhat a jaká by měla být.

 

  1. Ujasněte si počty nákupů. Zkontrolujte si, jak se cítíte v kampani, v počtech prodejů nebo jen v produktu samotném. Pokud vám to nesedí, koledujete si o neúspěšnou kampaň.

 

Ptejte se: „Jak se budu cítit, když to vyprodám? Když se nahlásí třeba tisíc lidi do magnetu?“
Cítíte-li v tom strach, musíte přijít na to, kde je zakopaný pes a odblokovat to.

A jak si nezablokovat počty?

  1. Představit si minimálně o 100 % navíc a z té emoce a energie pracovat.
  2. Důvěra ve vesmír: přijde ideální počet klientů v ideální chvílí. Tím si určíme kapacitu, ale neomezujeme ji ve své hlavě.

Důležité je si zkontrolovat, zda máme procesní a systémovou kapacitu na zvládnutí dvojnásobného množství lidí a pak už jen důvěřovat, že přijde tolik lidí, kolik má a tehdy, kdy má.

  1. Dooley’s triangl – když máte pocit, že je toho na vás moc:
  • Napište si nahoru svůj záměr – např. „Užít si kampaň.“
  • Vytvořte si dvě kolonky – vlevo: JÁ a vpravo: VESMÍR.
  • Pod JÁ napište úkoly, které můžete udělat.
  • Pod VESMÍR ten zbytek, který zařídí vesmír, ty už nejsou vaše a nemůžete je ovlivnit.
  • Dejte si pozor, aby vesmír nikdy neměl měně úkolů než vy ????.

 

Čím více péče věnujete přípravné a propagační fázi kampaně, tím snadněji se vám pak bude prodávat. Vaše komunita už vás bude trochu znát, bude vědět, jak pracujete.

Podnikat v lehkosti neznamená, že to bude lehké, ale že si v práci a vydělávání peněz najdeme to něco, aby nám to šlo v lehkosti. Nemusíme se upracovat k smrti, abychom vydělávaly.

Plánujte, hrajte si, přizpůsobujte si to podle sebe. Tak abyste se nevyčerpali ani na začátku, ani na konci kampaně.

Laďte se kdykoli během dne, tvořte si takové ostrůvky radosti. Naciťte se na svoji emoci nebo vizi, kam chcete dojít a emoce s tím spojené. Pracujte vědomě se svoji myslí a neutápějte se v tom, v čem se utápět nemusíte.

Inspiraci můžete najít i v mém podcastu, ve kterém sdílím naživo krátké epizody o tom, jak žiji, jak přemýšlím o svém businessu nebo jak tvořím milionové kampaně pro sebe i své klientky. 

Stačí se přihlásit k odběru zdarma tady.

Autorka: Polina Ševčíková

Shares