Vyberte stránku

Před nedávnem vznikl v jedné diskusi nápad napsat o Janě článek. Nenechám si tuhle příležitost ujít a něco vám na Janu prozradím. Protože Janu znám už dlouho a fandím jí, můžu z první řady pozorovat přeměnu jedné markeťačky z kopanic v high-end konzultantku a úspěšnou online podnikatelku. Jak to dokázala? Jana mi dala svolení rozepsat se (pod pohrůžkou splnění jediné podmínky), takže pojďme na to.

Jaký je tedy svět podle Jany?

Prohánějí se v něm čarodějnice a draci, její realita je taková, jakou si ji sama vytvoří, marketing míchá s energiemi z vesmíru a jde si za svým. Má doma pět chlapů, miluje severské země, vodopády a mlhu. Nemá žádný prostor pro dlouhé váhání a přešlapování na místě. Její rychlost překlopení nápadů do praxe je obdivuhodná. Je to drak.

Samozřejmě se snažím Janu pozorovat a urvat si trochu toho podnikatelského štěstíčka i pro sebe. Co jsem vyzkoumala? Jaké je tajemství Janina úspěchu?

Má jasnou vizi

Jana přesně ví, co chce, a to jí žene dopředu. Určí si metu a k té se rázným krokem blíží. Dává to smysl, protože pokud nemáte cíl, jen se motáte v kruhu od ničeho k ničemu. Dosažení cílů Jana podporuje afirmacemi. Moje oblíbená je třeba „Pokaždé když otevřu knihu, přijde objednávka.“ Na druhou stranu, pokud Jana zjistí, že u některého cíle střelila vedle, nemá problém ho škrtnout. Nelpí zbytečně na věcech, které nefungují, a udělá raději místo něčemu, co má větší šanci na úspěch.

Nápady realizuje rychlostí blesku

„Hele, mám nový nápad.“ A za pár dní už mi hlásí první prodeje. To si pak říkáte jediné – na čem ta ženská proboha jede? Jede na vlně inspirace, zná perfektně svou cílovku, proto přesně ví, jak má nová nabídka vypadat. Taky má vyladěný mindset, takže odpadají psychické brzdy a bloky, které by ji svazovaly a nutily držet se při zdi.

Podporuje ostatní v rozletu

Ve skupině Online pro rebelky mají členky prostor ukázat se světu, představit své podnikání a podělit se o své úspěchy. Díky podporujícímu prostředí ve skupině už vznikl nejeden nový projekt, kdokoli se může poradit o svém nápadu a probrat s ostatními to, co právě řeší.

Sleduje, co lidé potřebují, a hned jim to servíruje

Lidé se často pouštějí do podnikání jen na základě toho, co je baví a neřeší zákazníka. Jana propojuje to, v čem je dobrá (protože ji to baví), s tím, co chce její cílovka. Dívá se kolem sebe, naslouchá a podle toho tvoří. Nemá strach ze změn a do všeho jde s plným nasazením. Před mýma očima tak udělala už několik veletočů – „Budu dělat weby, nebudu dělat weby, jdu na feedy, konzultace, online produkty ne, online produkty ano, katalog, Magický skok!“ Jsem opravdu napnutá, s čím dalším Jana přijde.

Nebojí se nezdarů

„Přece kvůli jednomu shitu nezazdím celý projekt?“ Taky se vám někdy stává, že vás pochybnosti a katastrofické scénáře „Co když to nevyjde“ odradí od uskutečnění vašeho nápadu? Jana má na tohle úplně jiný pohled. Mnohem užitečnější. Pochybnostmi čas neztrácí, a pokud jí projekt dává smysl, jde do něj.

Ví, že dokončené je lepší než dokonalé

„Vždyť to není raketová věda.“ Má pravdu. Články na svůj blog píše tak rychle, že ve chvíli, kdy ostatní pořád ještě dumají nad nadpisem, ona už si domlouvá první spolupráce, které ji článek přinesl. Nekonečné ladění k dokonalosti jen bere drahocenný čas a ničemu neprospívá. 

Učí se od nejlepších v oboru

Sleduje zahraniční osobnosti online marketingu. Ale pozor, ona na rozdíl od mnoha z nás jejich rady uvádí do praxe. Inspirovat se bez akce prostě nestačí. Přiznává, že nemá kapacitu sledovat všechny, proto si dobře vybírá, komu věnuje čas a pozornost. Vybranou osobnost má pak v hledáčku dlouhodobě, tím získá opravdu ucelené informace, ne jen útržky bez potřebných souvislostí. Dává to smysl, co myslíte? Jejími učitelkami jsou například Denise DT, Sigrun nebo Merel Kriegsman.

Je autentická a to lidi baví

Vtipná, otevřená, někdy trochu rázná a hlavně svá. V její FB skupině tak můžete narazit na marketingové rady, magické gify, Janiny měsíční výdělky a samozřejmě i ty draky. Jednou mi například napsala reakci na jeden můj textík: „Ty jsi kurevsky dobrá.“ No není to milé?! Jana ukazuje, že být sama sebou krásně funguje, pak obsah a vše, co děláte, tvoříte rychle a s lehkostí.  A co je hlavní – přitahujete správné zákazníky, kteří s vámi rezonují.

Co se od Jany naučit nedá?

Myšlení out of box, originální pohled na věc a schopnost nacházet podnikatelské příležitosti i tam, kde jiní vidí jen pusto a prázdno. Těm, kterým není v tomto směru shůry dáno, zbývají jen Janiny konzultace a příležitost dostat z Jany maximum. Takže babo raď!

A jak tedy zněla ta jediná podmínka? Aby v článku byli draci. Splněno. Draků je tam dost, řekla bych.

Autor: Ing. Eva Váňová
Profil

 

Shares