Vyberte stránku
Není tomu tak dávno, co jsem opustila mužský online byznys svět a přenesla se do toho ženského. Byla to i pro mě slušná mentální transformace, o to víc ale vidím svůj přínos v této oblasti, kterou ovládají převážně muži. Web pro ženy podnikatelky, potřebuje zcela jinou energii, než ten pro muže, nebo korporáty.

 

Web za necelých 20 000 Kč má pro mou klientku hodnotu minimálně 50 000 Kč 

 

Před vánoci jsem začala pracovat na webu Sabiny Povolné. Fotografka, se kterou jsem se seznámila, když jsem si poprvé nechala nafotit profi fotky na web. Když mě požádala o první verzi webu o dva měsíce později, hledala nejlevnější, ale aspoň trochu kvalitní řešení, na kterém by mohla začít stavět. Do té doby měla prakticky nefunkční web na Wixu.
 
Pomohla jsem jí založit WordPress, šablonu s vizuálním editorem a nastavit základní části. Rozhodla se, že se s webem dál chce poprat sama. A já si oddychla, tehdy jsem vůbec nebyla připravená na to udělat web pro někoho, kdo se živí svatbami – takže elegance, romantika, kudrlinky, ručně psané písmo.
 
Asi si teď říkáte: co je tohle za případovku? Rok se s rokem sešel a já se začala více a více soustředit na ženy. Když přišla Sabina, že už jí nestačí web svépomocí, byla jsem na ní připravená. Usedly jsme tedy nad plány nového webu. Sabina mi vyplnila dotazník a už jen po jeho vyplnění mi psala, že si ujasnila spoustu věcí, i ohledně toho, jak ke svému podnikání přistupuje, kdo jsou její ideální a opravdoví klienti a co jsou opravdu její silné stránky.
 
Postupně došla k závěru, že klienti si jí současně sice vybírají kvůli fotkám, ale zpětně největší hodnotu vidí v jejím přístupu – v tom, jak se cítí dobře při focení, jak na něj vzpomínají jako na zážitek a kdykoliv si prohlédnou její fotky, tak si vzpomenou, na ten krásný den. Zní to jako z ráje? Věřte, že nepřeháním. Když mám možnost, služby svých klientů si zkusím na vlastní kůži, abych věděla, čím přesně si prochází jejich zákazníci a jak práce probíhá.

 

Návrh webu a brand

 

Šablona v jejím případě nepřicházela v úvahu, všechny pro ní byly příliš generické. A tak jsme udělaly návrh webu, líbil se jí, ale necítila se s ním v souladu. Vyhodnotily jsme, že brand – logo, barvy a písma – které mi odevzdala jako vstupy na začátku a z nichž musím za každou cenu vycházet, s ní už nerezonují. Poposkočila do jiné úrovně.
 
Protože se nezabývám značkou ani logem, doporučila jsem jí několik kontaktů. Nakonec přišla s novými barvami i logem, že to více odpovídá tomu, kam chce směřovat. Web jsem navrhla, probraly jsme poslední detaily, oživila a ukázala Sabině hotovou věc. V konverzaci to přesně nenajdu, ale když to uviděla, napsala mi něco jako: „Páni! Už návrh mi přišel skvělý, ale teď když to vidím v reálu, jak to funguje, co se tam děje, to je mega fantastický!“.
 
Sama si doplnila fotky, ale pomohla jsem jí s výběrem, snažila jsem se i o to, aby ladily nejen barevně, ale byly vyvážené kompozičně, nic nikam nepadalo. Web byl hotov a připraven k publikaci.

 

Výsledek

 

  • Sabině několikrát týdně píšou lidé, že chtějí alespoň trochu tak dobrý web – stoupla v očích své konkurence, konečně je profesionálkou.
  • Stoupla i v očích svých klientů. Má profesionální prezentaci, jakou si fotografka její úrovně zaslouží.
  • V době dokončení webu měla problém vyprodat termíny na letošní svatby. S jeho spuštěním přišly hned tři objednávky.
  • Pro Sabinu má web více než dvojnásobnou hodnotu (dle jejích slov minimálně 50 000).
  • Uvědomila si, že nechce cílit na klienty, kteří si jí vyberou kvůli ceně a zdražila. Mohla, protože web vyšším cenám odpovídá.
  • V plánu jsou další kroky, které připravíme postupně v průběhu letošního roku. Tím se rozloží vynaložené částky za web i energie – k dobrému webu je potřeba minimálně dvou lidí, tvůrce i zadavatele.
„Konečně se za svůj web nestydím a ráda na něj lidi odkazuji. Má pozitivní vliv na moje sebevědomí. Je to moje vizitka, takovej maličkej svět, kde lidem ukážu, co dělám, jaká jsem a jak to dělám. Jsem na něj strašně moc pyšná a hodně mě to posunulo. Víc přemýšlím nad tím, co vypustím, co o sobě napsat, a hlavně jsem si utřídila v hlavě, jaká jsem a jaká je moje tvorba. Lidi mi mnohem víc věří a berou mě víc profesionálně. Jsem důvěryhodná, nebo jak to mám říct: že nejsem amatér. Ohromně mě můj novej web posunul. A hledám díky němu ideální klienty, někoho jako jsem já. Protože to jak to ty lidi vnímají tu vizualitu, je důležitý pro mě, abych našla člověka, kterýmu se pak bude práce a výsledek líbit.“ (Sabina Povolná, fotografka)
 
Mě najdete v katalogu nebo na mých webových stránkách.
 
Autorka: Bára Vlášková
Profil
Shares