Vyberte stránku

Máte nový web a říkáte si, že nyní budou chodit objednávky samy. Ale ono se nic neděje. Takhle to bohužel nefunguje. Je potřeba jít svým zákazníkům s nabídkou na webu naproti. A to nemyslím placenou reklamou. Při analýzách webů se často setkávám s chybami, které se na nich opakují, a které lze snadno odst

Uvedu zde 5 nejčastějších chyb na webech, i když jich je více.

 

Chyba č. 1: chybí meta description (popis) stránky. Nebo je špatně napsaný.

 

Meta description je důležitý popis stránek, který má zákazníkovi říct, co nabízíte. Zákazníkovi ani vyhledávači nic moc neřekne, když si tam napíšete: Nabízím online kurzy pro ženy. Buďte co nejvíce konkrétní. Např. Nabízím vzdělávací online kurzy pro ženy podnikatelky na téma, jak si vymazlit svoje webové stránky ve WordPressu.

Zároveň tento popis zobrazuje i Google a obvykle je to první popis, který zákazník vidí u vaší firmy ve vyhledávači. Proto určitě stojí za to se mu věnovat.
Description by měl mít délku 70 – 155 znaků.

 

Chyba č. 2: web se vůbec neindexuje. Ani na Google ani na Seznamu.

 

Ještě tak před dvěma lety nebylo v tomto směru potřeba nic podnikat. V poslední době ale Google už s takovou ochotou automaticky weby nebo jednotlivé stránky neindexuje. Zajímá ho především hodnotný obsah. Proto je potřeba nové stránky do Google „popostrčit“.

Zadáním do vyhledávače – site:vasedomena.cz – zjistíte, jestli se vám web indexuje. A rovnou vidíte počet indexovaných stran.

Indexaci stránek nejlépe uděláte přes nástroj Search Console. Podobně jako Google Analytics je i tento nástroj zdarma.

Buďte vidět! Indexujte! 

 

Chyba č. 3: špatný popis obrázků.

 

Dnes už se velká část zákazníků rozhoduje podle obrázků. Sám Google tuto možnost upřednostňuje. Obrázky najdete obvykle hned za reklamou.

Co myslíte, že Google zobrazí při dotazu: brož kočky pro ženu. Bude to obrázek s označením „144tae77gda.jpg“ nebo „broz-kocka-rucni-vyroba.jpg“? Samozřejmě je druhá varianta správně.

Do popisku obrázků nedávejte mezery a ani diakritiku. S tou si vyhledávače ještě moc poradit neumí.

 

Chyba č. 4: není zachována jednotná URL adresa – a to buď s www nebo bez www.

 

Nevadí, kterou variantu zvolíte. Obě jsou správně. Ale pak je nutné zvolenou variantu používat všude. Na celých stránkách, v odkazech, v podpisu e-mailu apod.

Jestli máte správně nastavenou hlavní URL adresu si můžete ověřit například v již zmíněné Search Consoli.

Přesměrování z jedné varianty na druhou si nastavíte v DNS záznamech u svého správce domén nebo přímo v administraci stránek. Záleží, jaký používáte redakční systém.

 

Chyba č. 5: žádná analytika

 

Možná se tomu budete divit, ale je stále hodně majitelů webů, kteří vůbec netuší, kolik mají přístupů na web, odkud se návštěvy berou, kolik tráví na webu času apod.

V lepším případě vůbec nesledují Google Analytics (dále jen GA) ani žádný jiný měřící nástroj. Je pro ně dostačujícím parametrem počet objednávek nebo poptávek. V horším případě nemají GA na webu ani nasazený.

GA je jeden z hlavních nástrojů, které při analýzách používám. Pokud na webu není nebo měří špatně, snažím se měření opravit. Musíme pak nějakou dobu, ideálně tak osm týdnů, počkat, než se nasbírají relevantní data a můžu analýzu komplexně zpracovat.

Měření se od zavedení povinnosti ukládat cookies pouze s aktivním souhlasem návštěvníka (od 1.1.2022) značně ztížilo a data již nejsou to, co bývala, Ale i tak se stále vyplatí je sledovat.

Hodně klientů sice GA na webu má, ale nerozumí jeho nastavení a výstupům. V tom případě doporučuji minimálně jednou za rok někoho oslovit (třeba mne), kdo data z  GA vysvětlí, „přeloží“ do srozumitelné formy. Abyste věděli, jaký je vývoj návštěvnosti na webu, odhalili anomálie, chyby apod.

Těch chyb je na webech mnohem více. Obvykle jich objevím patnáct až dvacet. Při analýzách se maximálně snažím vše popsat srozumitelně, aby chybám rozuměl i laik. A pokud je klient trochu technicky zdatný, tak díky popisům si většinu chyb dokáže opravit sám. Nebo se obrátí mne.

Tak jak jste na tom vy s webem?

 

Autorka: Veronika Příplatová

Shares