Vyberte stránku

To je oč tu běží! Zdá s vám přirovnání k hamletovskému Být či nebýt až moc nadnesené? Při psaní texů nejde přece o život. Ale o živobytí jít může.

Texty jsou totiž důležitou součástí vaší propagace. Texty na webu, texty na sociálních sítích, texty v pravidelných e-mailech. Tady všude můžete zanechat skvělý dojem, vyjádřit skutečný zájem a pochopení pro potřeby svých klientů, poskytnout jim unikátní řešení, anebo být jen jednou z davu dalších nabídek.

Skutečně dobré texty cílovku zasáhnou. Ukážou nejen to, co děláte, ale i jací jste. Dokážou vyvolat touhu, navázat vztah a poté vést k prodejům. Můžete si je napsat sami, anebo ušetřit čas a svěřit se do rukou zkušené copywriterce nebo copywriterovi.

 

Prodejce, detektiv nebo váš nový klient?

Říká se, že copywriter je prodejce s klávesnicí. To je ale jen část jeho práce.

Aby spolupráce vůbec začala, musí si copywriter s klientem sednout. A to jak lidsky, tak tématicky. Schopný copywriter si sice dokáže nastudovat téměř cokoliv a jako herec se vcítit do cílovky, ale pokud má úplně jiný styl psaní a přemýšlení, jak klient, trvalo by příliš dlouho se vzájemně sladit.

Toto většinou zjistíte hned během úvodní konzultace.

Když to klapne, nadchází pro copywritera část detektivní. Možná si někdo myslí, že kreativní copywriter je něco jako spisovatel a dokáže si všechno vymyslet sám. Dokáže. Jenže pak bude text odrážet jen jeho pohled na věc a ne to, co považujete ve svém podnikání za důležité vy, jak se vyjadřujete a jak chcete působit na okolí.

Copywriter s vámi může strávit klidně i několik hodin jen tím, že si budete povídat o vás a vašem podnikání. Z praxe vím, že tyto rozhovory jsou důležité nejen pro napsání skutečně dobrého textu na web, ale i pro samotné klienty, kteří si často uvědomí nečekané souvislosti, najdou pozitiva, která dosud přehlíželi, a někdy dokonce i vymyslí novou službu.

Copywriter totiž vlastně simuluje nového klienta a má přesně ten pohled zvenčí, který vám po letech chybí. Pozná to nejen z konverzace s vámi, ale i z průzkumu trhu, který si udělá.

Jde o poznání cílovky v různých diskuzích, ať už na FB, IG nebo na malých oborových fórech.

 

Otextovat web ano, předat správu sociálních sítí ne?

Z předchozích řádků celkem jasně vyplývá, že spolupráce s copywriterem se rozhodně vyplatí, pokud chcete mít texty, které nějakou dobu nebudete měnit. To znamená texty na web, prodejky, prezentace v podnikatelských katalozích. U takových textů opravdu záleží na každé drobnosti, formulaci, na tom, aby byly atraktivní nejen pro čtenáře, ale i pro vyhledávače. Dobrý copywriter má zkušenosti s řadou takových textů a ví, co a jak funguje, nebo jaké jsou novinky.

Správa sociálních sítí je věc jiná. Osobně doporučuju nechat si správu sítí ve vlastních rukou tehdy, pokud příspěvky příliš neplánujete a publikujete hodně obsahu závislého na vás osobně. V tu chvíli se vám může hodit konzultace obsahové strategie, kdy společně s copywriterem přijdete na nová témata, vychytávky pro tvorbu příspěvků, nebo odhalíte, která síť je pro vás nejvhodnější. Můžete si taky domluvit víc konzultací, abyste se naučili mít příspěvky správně strukturované.

Pokud máte už zajetý nějaký systém, například v pondělí pohled do zákulisí (a máte dost fotek), ve středu citát, ve čtvrtek referenci, v pátek moudro z oboru, klidně můžete správu sítí předat schopné VA nebo copywriterovi. U větších firem je to naprosto běžné.

 

A co vy? Chcete mít texty, které zasáhnou?

Přesně takové vám totiž s radostí napíšu. Ať už půjde jen o revizi těch stávajících, nebo o komplet nový web.

Těším se na vás!

Markéta Mrkvová, Copyarcher

Shares