Slova.
Silný nástroj, kterým můžeme pohladit,
urazit, probudit lásku, ale i zažehnout nenávist.
Jsou naším klíčem k úspěšnému prodeji.
Umí zaujmout, ale i odradit.
Vzbudí povyk i pozornost,
jsou strůjcem povědomí o naší značce.
Někdy stačí velmi málo a z obyčejné věty se stane
věta, která vyvolá emoce a zajistí prodej.
Přečtěte si 5 tipů, jak vyladit prodejní text a zaujmout.
#1 Titulek aneb přitáhněte pozornost
Titulek nepatří jen článkům, kde je pomyslnou korunou. Formu titulku lze používat i u příspěvků na sociálních sítích. Přitáhněte pozornost první “titulkovou” větou, která strhne k přečtení celého příspěvku. To stejné platí i u prodejních stránek, kde jednotlivé titulky a mezititulky rozbijí shluk textu.
#2 Netrp a buď činný
Trpný rod zbytečně upozaďuje akci. Textům dodáte větší šmrnc, když se budete trpnému rodu vyhýbat.
- ČINNÝ ROD = podmět vykonává činnost
✅ Prodejní stránku jsem napsala srozumitelně. - TRPNÝ ROD = kdokoliv a cokoliv mimo podmětu vykonává činnost
❌ Prodejní stránka byla napsána srozumitelně.
#3 Pište jednoduše
Často nabýváme dojmu, že TO už všichni musí znát. Že je zbytečné něco vysvětlovat nebo rozebírat víc do detailu. Omyl.
Při prodejních textech jde hlavně o emoce, tak se vyhněte zbytečným odbornostem.
TIP: Pište text tak, aby mu rozuměla i vaše babička.
#4 Přirovnání a emoce
Podpořte svá tvrzení přirovnáním a vyvolejte emoce. Často si neumíme představit něco, co jsme ještě nezažili.
Popište klientovi známou situaci, vyvolejte v něm vzpomínku na příjemné chvíle a ukažte mu, že tyto emoce může zažít znovu s vaším produktem či službou.
Při psaní prodejních textů si pamatujte, že neprodáváte vrtačku, ale díru ve zdi.
Ještě konkrétněji, prodáváte tu radost, že konečně bude viset vysněná polička, kam si dáte své oblíbené knihy.
#5 Kraťte a škrtejte
Zásada pro všechny texty, nejen pro ty prodejní. Nechte je uležet, škrtejte a zkracujte.
Dlouhá souvětí rozsekejte na kratší věty. Vyškrtejte zbytečná slova, která text uměle prodlužují.
Ale tohle všechno je zbytečné, pokud tlačíte na pilu.
Vendula Laštovková
copywriterka & mentorka pro podnikatelky a srdcové klienty