Patříte mezi podnikatele, kteří se domnívají, že když nemáte produkt, budování komunity je zbytečné?
Myslíte si, že komunita nemá smysl, když jí nemáte co nabídnout?! Je tato úvaha správná nebo ne?
Co mít dříve? Komunitu nebo produkt?
Ani jedno není špatné.
Pokud děláte v MLM, je správné nejprve poznat produkty, které za vás už někdo vytvořil, udělal. Tím vám odpadá podstatná část práce.
MLM je o doporučení vlastní spokojenosti s produkty dalším lidem, proto je potřeba nejprve produkty dobře znát a být s nimi spokojený. A pak nastává proces budování komunity.
Vysvětlit přínosy, výhody, jaké problémy mi produkty vyřeší. Ideálně BUDOVAT KOMUNITU kolem jednoho daného problému a nabídnout řešení. Předat hodnotu, ne za každou cenu prodat.
V případě tvoření týmu – být inspirací a vyvolat touhu žít podobný život jako vy. Nezávislý a svobodný bez ohledu na čas, peníze a místo.
MLM není o prodeji, je o vztazích
a budování komunity víc, než si mnozí myslí.
A taky podle toho to bohužel vypadá.
Děláte – li MLM a chcete-li v něm být dobří, změňte přístup, přestaňte prodávat a budujte vztahy, vytvářejte kolem sebe komunitu, staňte se lídrem.
Reklama není všemocná a hrozně se vám bez komunity prodraží.
Naopak v klasickém podnikání začněte kolem sebe v prvé řadě tvořit komunitu, které předáváte obsah, rady a tipy zdarma. Pomozte lidem zjednodušit život, zlepšit zdraví, vylepšit finanční situaci, pomozte jim rozhodnout se, nasměrujte je na správnou cestu, prostě jim dejte řešení na jejich problémem podle vašeho oboru.
V průběhu, kdy se kolem vás tvoří komunita, můžete začít pracovat na placeném produktu, protože nyní už máte komu prodávat. Lidé vás budou znát, už s nimi máte vztah a spíše koupí než lidé, kteří vás neznají. Navíc největší hloupostí je udělat produkt a pustit reklamu na úplně cizí kontakty s vírou, že reklama bude prodávat. Takto marketing nefunguje.
Pokud budete s vaší komunitou dobře pracovat, sama si řekne o konkrétní produkt.
Nasměruje vás, co by chtěli od vás koupit. A tak budete tvořit na míru a vyděláte peníze už v předprodeji, kdy produkt ještě nebude ani zcela dokončen.
Třeba náš Chytrý plánovač je přesně tím produktem, o který si naši fanoušci a zákazníci řekli.Trápili se se strategií příspěvků na fanpage, lidé jim nelikovali, nekomentovali a nesdíleli jejich příspěvky.
Protože byli často jen prodejní.
Nezajímali se o komunitu a nezapojovali ji do dění na stránce. A tak jsme jim vytvořili produkt na jejich přání. Nás by to ani nenapadlo. ale oni jsou podle referencí nadšeni. A díky plánovači mají vyšší dosahy a komunita roste, protože dali lidem na FB to, co lidé chtějí.
Nepodceňujte budování komunity. Ušetříte čas i peníze a vybudujete si dlouhodobě fungující podnikání.
Přidejte se do naší skupiny na Facebooku, kde vám učíme podnikatele uchopit své podnikání od budování komunity po platícího zákazníka.
Autorka: Veronika Hronková – Podnikat chytře
Profil