Vyberte stránku

Fotky na naše smysly útočí nepřetržitě. A ano, málo co nás v dnešní době zaujme. Ještě před několika lety by vám v prezentaci stačila pěkná žena při západu slunce. Dnes se každý podívá, jestli ta žena jste opravdu vy.

Vybudovat si důvěru svých srdcových klientů můžete pouze pokud se neskrýváte, ukážete svou autenticitu a například i chybičky na kráse, které se snažíte přijmout, nebo jste je již přijala.

 

Jaký je rozdíl mezi klasickým portrétním a brandovým focením?

Klasická fotografie je postavena na perfektním make-upu, stylingu a svícení, a hlavně na dlouhých hodinách práce s postprodukcí. Výsledkem je dokonalá fotografie, která vám bude připomínat, jak krásná jste, nebo jste kdysi byla, ale hodí se spíše na obraz. Taky mám takové fotky na zdi a manžel se mne občas ptá kdy už přijde domů tahle kočka:-)

Brandové focení je úplně jiné. Je o budování důvěry značky, propojení brandu s vaším jménem a vynesením vaší záře na světlo. Cílem není ukázat, jak krásná jste, ale to, čím jste zajímavá, jakou hloubku má vaše duše, a najít paprsek, který přitáhne vaše srdcové zákazníky.

Přenést příběh vaší značky do setu fotografií, které vás opravdu vystihnou a dokážou prodat vaše služby nebo produkty.

K tomu, aby se to povedlo, potřebujeme společně vyřešit dopředu spoustu maličkostí, do hloubky vás poznat a teprve pak mohu začít skládat mozaiku k brandovému focení.

Rozdíl mezi světem klasického a brandového focení nejlépe navnímáte, když vám přiblížím celý proces tvorby fotek na web a sociální sítě na jasném příkladu.

 

VIP balíček pro Báru Skálovou pro nový web Jak na skvrny

Nyní přejdu k popisné části textu, v které bych vám chtěla představit konkrétní kroky, které je potřeba udělat, než se dostaneme k vytouženému cíli.

Báře jsem zaslala k vyplnění dotazník, jehož smyslem bylo nejen poznat její značku, ale hlavně donutit ji přemýšlet nad svým podnikáním a následně záměrem focení. Součástí dotazníku je také otázka marketingových archetypů.

„Tak nějak jsem si představovala VIP službu brandové fotografky. Pečlivé prostudování mé značky, ale i mě jako osoby. Začalo to dotazníkem, kde byly otázky, nad kterými mě ani ještě nenapadlo přemýšlet, a tady už jsem viděla, že jsem zvolila dobře.“

Věnuji opravdu hodně času prozkoumáním klientky a její značky. Zaměřuji se na sociální sítě, web, Google, cokoliv. Provedu analýzu konkurence, její silné a slabé stránky, jakým stylem se prezentuje atd. Dívám se na nápady ze zahraničí, Pinterest…V té chvíli mi už začínají chodit nápady na to, jak focení koncipovat. Na schůzku, která přichází na řadu v dalším kroku, již přicházím připravena. Můj obraz není kompletní, něco mne napadne během schůzky, něco během další přípravy, ale základ mám vždy v hlavě.

„Následovala dvouhodinová schůzka, kdy jsme se navzájem s Ivčou poznaly a naladily se na sebe. Velmi mě překvapilo, když přišla připravená na 120 %! Měla už nápady, jak by to celé mělo vypadat, navrhla několik míst a celé to koncipovala v souladu s mými archetypy, abych se nestylizovala do něčeho, co mi není blízké.“

 

Rozebraly jsme společně ve zkratce toto:

– Kdo je vlastně Bára – úspěšná manažerka sítě drogerie Eurona, která se více než prodeji chce věnovat mentoringu žen ve své síti.

– Jaký je záměr focení – fotky na zbrusu nový web Jak na skvrny a také na sociální sítě.

– Jaký dojem chceme zanechat a proč – chuť do spolupráce, pohoda, komunita, zábava, svoboda…

– Jaké jsou hodnoty značky (Báry Skálové) – spolupráce je zábavná, je snadné vydělávat peníze prodejem, cílem není pracovat od rána do večera, ale cesta je tím cílem.

– Na jakou cílovou skupinu se chceme zaměřit – je to žena, která pečuje o domácnost, má ráda kvalitní české výrobky, umí se nadchnout, je komunikativní.

– Jak vypadá ideální klient – žena, která má děti, umí se alespoň trochu pohybovat na sociálních sítích. Věkově cca 24-60 let. Žena, která se nebojí změny, která se umí nadchnout a je komunikativní. Také se na ní dá spolehnout, proto jí její kamarádky věří.

– Jaký marketingový archetyp je pro Báru vhodný a proč je toto téma důležité řešit.

 

Tady se na chvíli zastavím. Co to ty archetypy vlastně jsou?

Archetypy jsou nástrojem marketingu, který je starý jako samo lidstvo. Používaly se již v dobách antického Řecka a tvoří jádro Jungovy psychologie. Objevují se v mýtech, umění, vizích nebo fantaziích. Ve zkratce jsou to postavy, se kterými sdílíme stejné názory, hodnoty nebo postoje.

A proč jsou důležité v marketingu? Protože některé značky souzní s našimi touhami, působí na naše podvědomí, aniž bychom si to vůbec uvědomovali. Představte si je jako příchuť pro vaši značku. Limonáda bez příchuti se dá vypít, ale není to ono. Konkurence je dnes obrovská. Dnes nestačí mít skvělé produkty a služby, musíte mít dokonalý brand. A v souladu s vaším archetypem by měla být i vaše vizuální identita, jejíž nedílnou součástí jsou právě fotky.

A jak to bylo u Báry?

Došly jsme k tomu, že se k její značce hodí hodnoty archetypů Jeden z nás a Milenec. Důvodů je mnoho, uvedu pouze to podstatné. Jeden z nás je vhodný pro značky, které se používají v každodenním životě, nejsou elitářské, ale opravdové a autentické.

Bára, přestože je výbornou manažerkou a vybudovala obrovský tým, zůstala skromná a milá a ke členům týmu se chová velmi přátelsky.

Dominujícími barvami měla být modrá, růžová, bílá.

Modrá barva dá brandu klid a důvěru, růžová ženskost a jemnost a bílá čistotu.

Milenec, protože Bára je jako drahokam mezi MLM prodejci. Je svá, zářivá, vášnivá, vtipná, milující. Hlavním benefitem značky Jak na skvrny je sama Bára. S láskou a oddaností pečuje o svůj tým. Je jim šéfkou, vzorem, ale i nejbližší přítelkyní. Její vztahy se členy týmu jsou opravdu hluboké.

Na základě těchto indicií jsem se utvrdila v tom, že je vhodné Báru vystihnout v této přátelské komunitě a ukázat atmosféru během školení či samotného prodeje. Zároveň jako manažerku, která má vše pod kontrolou, často cestuje a setkává se s klienty. Ale také jako krásnou ženu, která nežije pouze prací, má čas sama na sebe a nebere se příliš vážně.

 

Návrh lokace

Z mnoha návrhů jsme nakonec vybraly Apartmán se zahradou, protože jsme potřebovaly vytvořit domácké prostředí a atmosféru meetingů s kolegyněmi. Dále potom byznysové prostředí administrativního centra, jelikož je Bára především manažerkou výjimečně velké prodejní sítě.

 

Návrh outfitu

Báře jsem zaslala návrhy outfitů, které jsou v souladu s archetypem a vystihují propojení obou archetypů. Nápady na oblečení a doplňky jsem rozepsala do sdílené tabulky a přidala fotografie. Nakonec jsme se rozhodly pro několikery šaty, které vystihují Bářinu autenticitu, a samozřejmě doplňky.

 

Doplňky k focení – propriety

Další součástí jsou propriety důležité z hlediska propagace značky – kromě jasných doplňků typu notebook, zápisník, svíčka nebo drobností, které ukrývá vaše kabelka, vyjdou z povahy focení další potřeby, a zde jich opravdu nebylo málo. Na seznamu jsem měla např. sehnat krásný čajový servis a spoustu doplňků k vytvoření atmosféry, kterou potřebujeme.

 

Vizáž

Součástí balíčku je samozřejmě péče o vizáž. Během schůzky jsme se s Bárou dohodly na stylu líčení. Před focením ji moje vizážistka Simona jemně nalíčila a o úpravu vlasů jsem se postarala já.

 

Od první schůzky do focení jsem měla na přípravu 2 týdny. Společně jsme rezervovaly apartmán, vytvořila jsem sdílenou tabulku, do které jsem průběžně dopisovala nápady, a před focením vytvořila časový rozvrh focení.

Po celou dobu jsem byla v kontaktu s webařkou Bárou Vláškovou a designérkou webu, Veronikou Okibača Adamcovou. Shodly jsme se na barvách a stylu, takže bylo možné začít.

 

„A pak nastal den D a samotné focení, kde byla přítomna i vizážistka. Měly jsme dostatek času na focení v různých úhlech, oblečení, s různými rekvizitami, venku i uvnitř. Ivana dokázala parádně přenést do foťáku i některé mé velmi neurčité představy.

Celou dobu jsem se cítila jako filmová hvězda. Focení probíhalo v naprosto skvělé pečující atmosféře, díky které jsem se naplno uvolnila, přestože tuhnu, když vidím objektiv 🙂

No a ty fotky? Jsou nádherné, přesně takhle jsem si je představovala!

A jak fotografie hodnotí odbornice na web a design?

Dostaly jsme na výběr fotografie různého obsahu, z několika lokací i předmětů, které ke své práci Bára používá. Perfektně zachytily to, co jsme potřebovaly – Báry charisma i to, čím se zabývá. Takový balík fotografií během jediného focení běžně nezískáte.

Dodané náhledy jsme hned mohly vyzkoušet na připravovaných materiálech. Díky tomu jsme viděly, co bude nejlépe fungovat, a ulehčilo nám to výběr finálních fotek. Ivana svými fotkami vytvořila nedílnou součást nově vznikajícího brandu.

 Veronika Adamcová a Bára Vlášková

 

Výsledné fotografie uvidíte již brzy na webu Jak na skvrny a také u mne na webu nebo na IG Brandová fotografka.

Autorka: Ivana Nohová
Profil Ivany Nohové v Katalogu pro podnikatelky

Přidejte se k facebookové skupině pro podnikatelky

Shares