Nalijme si čistého vína.
V onlajnu je těsno.
Milionová rada, návod či motivační citát na nás číhají na každém rohu.
Taky toho máte občas dost?
A kde je v tom vaše vlastní místo na výsluní?
V tomto článku najdete tipy, jak obstát v přehlcené online džungli.
1. UKLIĎTE SI U SEBE
Onlajn mě vysává.
Frustruje mě, že mám být pořád vidět.
Mám na ty lidi (skupiny, iluzi nekonečného úspěchu) už alergii.
Znáte ty pocity?
Mám pro vás pozvánku.
Představte si svůj online svět před sebou.
Vemte si papír a rozdělte ho na dva sloupce.
Do jednoho napište, co pro vás online JE.
Do druhého, co pro vás online NENÍ a neměl by být.
Například: Online JE místo, kde mohu potkávat klienty, šířit dosah a budovat expertízu, prodávat workshopy, atd.
Online NENÍ místo, kde chci trávit večery na úkor manželství, skrze lajky měřit svoji hodnotu, stíhat vražedné tempo, srovnávat se s ostatními. Atd.
Nalijte si čistého vína a nastavte si hranice.
Online je DOMOV vašeho podnikání.
Vytvořte si tam harmonii.
Postarejte se, aby vám v něm bylo dobře.
Otázka pro vás: Co udělám pro to, aby mi v online bylo dobře?
2. BUĎTE SILNOU ZNAČKOU
Máme uklizeno. Fajn.
Pojďme se podívat na VÁS.
Abyste se v té záplavě expertů neztratily, potřebujete být zapamatovatelnou, srozumitelnou a výraznou značkou.
Díky čemu v online okamžitě rozpoznáme, že jste to VY?
Na papír si teď napište:
- 3 osobní hodnoty, bez kterých v životě nedáte ani ránu
- 3 kvality, dary a talenty, které vás dokonale vystihují
- 3 nápady, jak by je šlo vyjádřit vizuálně, graficky nebo textově?
Co vám z toho vyšlo?
Pro inspiraci připojuji letmý náhled do esence mé osobní značky:
Loni jsem prošla vnitřním rebrandingem.
Rozloučila se s “hloubavou textařkou” a dlouho nevěděla, kudy dál.
Pro nový brand jsem si nakonec ze sebe vydestilovala tři klíčové kvality:
Svoboda. Moje značka vylezla z “dokonalého interiéru” ven. Vpustila vítr do vlasů, slunce do obličeje. Součástí značky se stalo cestování. Zmizela nažehlená košile i formální texty.
Hvězda. Miluje krásu a chce zářit. Oblékla krajkovou halenku, luxusní sako. Míří na výsluní, chce zanechat stopu. Drží megafon nebo kytaru a říká lidem – vyjádři SEBE a změň svět.
Hygge. V tom všem působí klidně, laskavě. Vytváří pozitivní a podporující atmosféru, ve které je možné cokoliv.
Tyto vlastnosti vycházejí z toho, jaká skutečně jsem.
Je to moje autentická, jemně zachycená identita, kterou jsem následně vědomě otiskla do značky.
A teď VY.
JAKÁ je vaše značka?
Podělte se do komentáře pod článkem!
Zvědoměná esence značky vám pomůže vyniknout v celém moři konkurence.
Nikdy nezapadnete.
Budete jako magnet, který k vám přitáhne pozornost lidí, souznících s tím, jací jste.
Budete jednotní, konzistentní, srozumitelní.
A navíc vám to ušetří spoustu práce.
Ve spolupráci s webařem, grafikem či copywriterem se stanete vědomým tvůrcem, který aktivně přebírá odpovědnost za výsledek.
Budete vědět, co děláte.
Váš onlajn život bude krásný ❤️
Otázka pro vás: Jak byste ve třech větách popsali esenci své značky?
3. NESPOLÉHEJTE SE JENOM NA SVOU INTUICI
Nechci se svazovat.
Řídit se nějakými pravidly.
Chci komunikovat intuitivně!
Ehm.
Skrze značku & komunikaci zvete lidi do svého vnitřního obýváku.
Ukazujte kousky ze sebe.
Deklarujete, jaké lidi chcete pozvat na návštěvu & co tam pro ně máte.
Když tam bez rozmyslu nataháte vše, co vám zrovna přijde na rozum, může to dopadnout nějak takto:
Vlastnosti, témata, prvky značky, vše intuitivně pátý přes devátý.
Přežít to přežijete.
Ale opravdu to pro svůj projekt chcete?
——
Na druhém obrázku je prostor s určitou atmosférou.
Je tvořený vědomě, podle vnitřního plánu.
Má svoje génius loci, které se vám může a nemusí líbit.
To je v pořádku.
Jistě mu ale neupřete duši, vyzařování a to, že tady spoustě lidí bude krásně.
Stejně harmonického výsledku můžete dosáhnout i ve své značce & komunikaci.
Fígl spočívá v tom, rozhodnout se, jaký prostor tvoříte.
Na jakých tónech, prvcích a kvalitách svůj “obývák” postavíte.
Vybrat, kterých pár elementů zvýrazníte.
A zbytek si schovat pro sebe, do šuplíku.
TOHLE JE VE SKUTEČNOSTI BRAND.
Brand není “barva” ani “logo.”
Brand nejsou fotky ani web.
To vše jsou střípky.
Ovšem brand je celkový koncept.
Osobnost vašeho projektu.
Zlatá nit, která drží vše pohromadě.
Pokud ke svému projektu přistupujete chytře,
měli byste mít jeho identitu pevně pod kontrolou.
Potom vám to bude fungovat.
Ráda vám s tím pomohu.
Jsem senior konzultantka s patnáctiletou praxí.
Potenciál vašeho brandu poznám, ať už je zahrabaný kdekoliv.
V strategické konzultaci se mnou si:
❤ Vykrystalizujete nejjemnější nuance SEBE a promíchate je v jedinečnou brand DNA
❤ Zvolíte, které elementy použijete a které si necháte v soukromí
❤ Vyberete hmatatelné prvky a symboly, které esenci skvěle vystihnou
❤ Vše zachytíte do slov, s kterými budete krásně pracovat vy, váš grafik, webař, copywriter, fotograf nebo mentor
❤ Znovu se zamilujete do své vlastní značky
Přišel váš čas vyrůst v LoveBrand?
Objednejte si konzultaci na www.ostratuzka.cz/konzultace/
Otázka pro vás: Jaký “obývák” tvoříte pro své publikum vy?
4. KOMUNIKUJTE CHYTŘE
Už víte, co kolem sebe tvoříte.
Teď s tím pojďte za svým publikem.
Ano, online je přeplněný.
Ovšem vy:
Nemusíte být všude.
Nemusíte být expertem na cokoliv.
Vyčerpávat se nekončící tvorbou příspěvků a následnou frustrací.
Těchto pár tipů vám pomůže uvolnit ruce, upevnit pozici experta a nezapadnout v davu:
- Udělejte si mapu expertízy. Napište si 10 informací – pevných bodů, které budou tvořit kořeny vaší odbornosti. Nesnažte se obsáhnout vše. Naopak jdete konkrétně, do hloubky. Buďte krok napřed. Vyhněte se stokrát ohraným klišé, přinášejte svěží pohledy na věc.
- Na tom základě si rozpracujte plán komunikace. Využijete ho ve dnech, kdy spontánní inspirace nepřichází. Zbavíte se neustálého tlaku napsat něco geniálního, získáte jistotu a přispějete ke své.
- Přinášejte HODNOTU. VY jste srdcem svého tématu. Mluvíte se svými klienty, znáte jejich svět, jejich problémy. Nesnažte se vymyslet kolo. Ty největší poklady pro svou komunikaci máte přímo pod nosem, ve své reálné praxi.
Otázka pro vás: Jak mohu nyní zacílit, zefektivnit a posílit svou komunikaci?
5. HLEĎTE ZA HORIZONT
A na závěr jedna odvážná.
Hledejte nové cesty, jak zvyšovat svůj dosah.
Jestli chcete vykročit z davu, udělejte něco velkého.
– Navazujte smysluplné strategické spolupráce.
– Rozjeďte podcast, natočte seriál, napište knihu.
– Dejte o sobě vědět do médií.
– Podívejte se mimo svoji bublinu a vymyslete něco, co tu ještě nebylo.
Prostě proměňte svůj projekt v Lovebrand, který stojí za to následovat.
Mrkněte na www.ostratuzka.cz/konzultace
Třeba na tom můžeme pracovat spolu.
Co říkáte?
Otázka pro vás: Jak proměníte svou značku v Lovebrand?
Autorkou textu je Petra Rybkovká