Vyberte stránku
  • Začali jste podnikat, abyste získali svobodu?
    Více času na sebe, své koníčky, děti, rodinu?
    A získali? Nebo máte pocit, že bez vás se vaše podnikání neobejde a jakmile si na chvilku odpočinete, sesype se jak domeček z karet?

Jsem od přírody pohodlná a co mohu, to zjednoduším a zautomatizuji.
Protože tím získávám více času pro sebe.
Jsem dostupnější i pro zákazníky. Mohou nakupovat, vzdělávat se kdykoli a nemusí čekat, až se jim ozvu.
Objednávky chodí, i když já jsem mimo mé podnikání. A nyní vám prozradím moje tipy.

Tip č. 1: Sociální sítěnastavení

Na sítích můžete trávit málo času a hodně vydělávat, ale může to být i přesně naopak.
A čím začít, aby byla změna vidět co nejdříve?
Auditem vašeho profilu.
Na FB se pohybujete v mnoha skupinách, komentujete příspěvky vašich přátel, příspěvky stránek a nikdy nevíte, koho kde zaujmete a půjde se podívat na váš profil. A to se třeba jen zeptáte ve skupině o vaření na recept. Vesmír je nevyzpytatelný a posílá vám zákazníky, fakt se snaží.
Ale když si lidi z profilu neodvedete tam, kam chcete, aby šli, může se snažit sebevíc. 😉

Profil na FB je jedno z nejpodceňovanějších míst.
A ano, můžete tam psát o vašem byznysu, jen ho nesmíte pojmenovat byznysově (Květinářství u Pepičky).

Stejně tak vidím denně nevyužitý potenciál Instagram profilů. Směsice nic neříkajících fotek, nevyplněné bio, nevyužité prodejní kanály, které umí za vás pracovat 24/7, kdybyste je používali. Fakt se můžete přetrhnout, abyste zaujali, sledovat nejnovější trendy a dělat je, když se vám zákazník ztratí. A můžete mít sebelepší produkt, sebevymakanější službu. Když ho zákazník nenajde, nekoupí.

Víte, jak já miluju, když se ráno vzbudím a na displeji telefonu svítí ikony od Fapi, že jsou tam objednávky?
Lidi jsou na sítích i v noci, dopřejte jim možnost nakupovat u vás kdykoli díky Auditu vašeho Instagramu.

Nezapomeňte i na profily sítí, kde nejste moc aktivní

Přece jen SEO Googlu je mocné. Já jsem třeba netušila, že se ukazují moje videa na TikToku, která jsem tam dávala asi před 2 lety, když jsem si tam hrála a tuto síť testovala. Dejte lidem na těchto sítích opět vědět, co děláte, jak jim můžete pomoci a kde vás najdou. To samé Google firmy, Seznam. Naše generace stále používá tyto vyhledávače, dnešní mladí naopak hledají na Instagramu.

Tip č. 2: Sociální sítě – automatizace a recyklace obsahu

Moje oblíbené téma. Sítě mají být dobrý sluha a ne zlý pán. Jak toho docílit? Automatizujte a recyklujte obsah, který jste už jednou vytvořili.
V každém oboru existují témata, která budou aktuální i za měsíce, roky. Lidi budou dělat stejné chyby, budou kolovat stejné mýty, vaše články nebo video návody budou mít stále hodnotu a platnost a mohou pomoct dalším lidem. Tak proč toho znovu nevyužít. Nezapomínejte, že sítě:

  1. neukazují obsah všem – takže všichni vaši sledující ten příspěvek neviděli a někteří ho uvidí až při 3. publikování
  2. mají krátkou životnost a paměť – lidi čtou nepozorně, zapomínají a když se jich třeba daný problém zrovna netýká, neznamená to, že za půl roku už to nebude jinak
  3. na vaši FB stránku, Instagram, do skupiny přicházejí stále noví lidé a ti nerolují půl roku zpět, aby si vše přečetli
Co lze recyklovat
aplikace, obsahový marketing, sociální sítě

Nenechá vás ve štychu ohledně obsahu

Jak jsem už psala výše, jsou to např. chyby, mýty, návody, ale taky tipy, otázky, reference, články, video návody, vtipy z oboru, citáty, váš příběh. Nejčastěji se setkávám u klientů, zvláště na začátku, že nemají nápady na obsah, a tak vznikla aplikace Successmind, kde jsem dala na jedno místo 1000+ tipů, které vás mají inspirovat a pomoci vám se snadnější správou sociálních sítí.

Najdete zde vtipy, tipy, otázky, mýty a citáty pro zatím 8 oborů (krása, zdraví, výživa, MLM nábor, koučink, ekologie, drogerie a finance). Ale neomezujte se jen na příspěvky. Tipy vás mohou inspirovat i k článku, živému vysílání, reels nebo vytvoření magnetu.

Všechna zmíněná témata lze následně automatizovat a recyklovat

Já sama obsah na sítích recykluji už asi 3. rokem a neumím si bez toho své podnikání představit. I kdybych se teď stáhla ze sítí třeba na půl roku, budu vidět stále dál, protože obsah je naplánovaný, ale publikovat se bude podle mnou daných pokynů roky. Občas zkontroluji aktuálnost, případně vyměním obrázky.

Používám aplikaci Smarterqueue.
Na jednom místě mohu naplánovat příspěvky pro FB skupinu, fanpage, Instagram a to i reels a stories, LinkedIn profil a společnost, Pinterest, Twitter a nově i Google profil. Oproti FB plánuji jen jednou a automatizace a recyklace, např. každé vánoce, už se děje sama.
Schválně, kolik času vám nyní zabere naplánovat příspěvky na vánoce? Mně nic, jsou připraveny z loňska.
Díky automatizaci a recyklaci ušetřím měsíčně desítky hodin. A to nemluvím o prokrastinaci, protože v aplikaci na mě nevyskakují žádné zprávy a notifikace.

Tip č. 3: Rezervační systém – jasně dané termíny bez diskuzí

Pokud děláte konzultace, terapie a ještě jste si nepořídili rezervační systém, udělejte to. Předejdete tak dlouhému vypisování nebo telefonování a domlouvání vhodného termínu, protože člověk prostě vidí, kdy máte vyhrazený čas na konzultace.

Když se s klientem na termínu musíte domlouvat, sklouzává to k tendenci, že vás ukecá na čas, kdy se vám to nehodí nebo se vám už nechce. S rezervačním systémem se nedá diskutovat a manipulovat.

Používám český Reenio v neplacené verzi a bohatě stačí. Na Youtube najdete návod, jak si ho nastavit. A mnoho dalších, které vám ušetří čas a pomohou ve vašem podnikání.

Tip č. 4: Prodej na automat

Reklama (organická propagace) → magnet → kontakt → e-mailové sekvence → budování důvěry → prodej (pozvání na sítě atd. to beru už jako samozřejmost, i když někdo na to zapomíná).
Skvěle fungující systém, který je lety ověřený.
Ale co když vám řeknu, že existuje mnohem efektivnější způsob prodeje.
Že lze prodávat už ve chvíli, kdy se s vámi potenciální klient teprve seznámil?

Strategie v takovém případě vypadá takto:

Reklama (organická propagace) → magnet → kontakt → děkovací stránka s prodejem levného produktu → upsell → upsell → e-mailové sekvence → budování důvěry → další prodej
nebo takto
Reklama (organická propagace) → levný produkt → děkovací stránka s prodejem dalšího návazného produktu → upsell → upsell → kontakt → e-mailové sekvence → budování důvěry → další prodej

Tady můžete vidět jeden z mých funnelů, kdy jsem použila 1. strategii – magnet a na děkovací stránce prodej a následně další upselly. Kdybych získávala jen kontakty, platím reklamu a budu věřit, že e-mailová sekvence zabere a někdo něco koupí. Ale díky funnelové strategii náklady za reklamu jsou 0, protože někdo dá jen kontakt, někdo koupí jen nejlevnější produkt, ale někteří úplně všechno. Mohu mít jen kontakt nebo ještě navíc až 1367 Kč.

V čem je rozdíl?
Prodeje
vašich služeb a produktů jsou hned na začátku cesty zákazníka a ne až na jeho konci. Prodáváte ve chvíli, kdy jste zaujali, kdy jste oslovili klientovu potřebu a ne až v 5. e-mailu, kde je už úplně někde jinde a ještě otevíratelnost e-mailů s každým dalším rapidně klesá.

Vyzkoušela jsem si všechny způsoby a dnes už se držím jen těch posledních dvou a testuji další modely u sebe  i u klientů. A konverzní poměr je taky skvělý, když vezmeme v potaz, že statisticky se uvádí, že 3 % jsou fakt dobrá.


Chcete vědět, jestli to bude fungovat i u vás? Napište mi, vymyslíme strategii přímo pro vás.

Tip č. 5: Evergreen kurzy

Kurzy, které si lidé mohou koupit kdykoli, platební brána se spáruje s členskou sekcí a otevře přístupy po uhrazení faktury. Klient se tak může ponořit do náplně kurzu i ve 2 hodiny ráno, kdy vy spíte.
Chcete dávat lidem i podporu?
Kdo řekl, že to musí být na denní bázi ve skupině?
K evergreen kurzům můžete udělat pravidelné zpětné vazby např. jednou za 14 dní formou živého vysílání.

Já už např. ke kurzům nedělám ani speciální skupiny.
Zjistila jsem, že pokud mají klienti více kurzů, ztratí se v tom a neví, v jaké skupině se vlastně zeptat. Takže dotazy mohou dávat do mé velké veřejné skupiny. Často na dotaz odpoví někdo dřív než já, takže opět ušetřím čas a ještě se mi tam dělá reklama na daný kurz. Co víc si přát.

Všechno ale takto udělat nejde nebo nechci, takže třeba workshopy, mentoringy nebo tréninky mají své skupiny. Začínají v určitou dobu a v určitou taky končí. Pak skupinu archivuji a už na mě nemohou vyskakovat žádné další dotazy a upozornění.

Testujte

Testujte sami na sobě, co vám a vašim klientům bude nejvíce vyhovovat. Ale důležité je říct si, co chcete vy a následně zkusit a zjistit, jak budou klienti reagovat a ne se jich ptát. Málokdo má rád změny a hodí vám do toho vidle dřív, než budete mít možnost to vyzkoušet. Prostě to prezentujte jako výhodu pro ně a že to chcete otestovat. Vrátit se ke starému modelu můžete vždy. Stejně tak oznamujte vysílání a nenechte hlasovat, protože nikdy se nezavděčíte všem. Vy si určete termín a ten zveřejněte.

O automatizaci si můžeme povídat hodiny a já věřím, že i těchto 5 tipů vám pomohlo ujasnit si, kde ještě máte rezervy, můžete ušetřit čas a získat více svobody a peněz. Cílem podnikání přece není uštvat se k smrti. Tak se zastavte, zpomalte a přeorganizujte svůj byznys tak, aby opravdu pracoval pro vás.

Další tipy zdarma najdete na mém webu.

 

 

 

 

Shares