Vyberte stránku

aneb, za minimum času, viditelné výsledky

 

Žádná z nás nemá na podnikání nadbytek času. Čekáte-li až děti odrostou, vězte, že extra porci času navíc nedostanete. Godot nepřijde.

K lepším výsledkům nevede paradoxně více práce, ale lepší organizace i vyladěné osobní hranice, nejen doma, ale i se zákazníky.

Velkou šanci efektivitě rozhodně dáte sledováním vlastní energie a prací v cyklech.

Na začátku je třeba být výrazně vybíravá, co do vykonávaných činnosti, zejména, pokud se máte podnikáním uživit.

Zrevidujte si podnikání a udělejte si svůj vlastní „výběr z hroznů“ aneb činnosti zcela nezbytné pro hladký chod vašeho podnikání. Zpravidla zůstanou placené osobní služby a trochu propagace na sítích.  Není třeba běžet neustále jak motorová myška. Od toho podnikáme, abychom si čas plánovaly podle svého.

Ve svých návodech a kurzech využívám dlouhodobě cyklus a barvy.

Zjednodušeně: příprava, akce, dokončení a odměna + odpočinek.

Jaro. Léto. Podzim. Zima.  Pokud některý z kurzů nebo návodů máte, již víte, že modul akce má barvu růžovou. Všechny části mají svou důležitost. Jedna bez druhé nefunguje.

Osvědčilo se mi seskupovat si podobné činnosti do bloků.  Bloky si umístit do diáře podle úrovně osobní energie. Můžete se řídit i citem nebo podle jiných cyklů.

I příroda funguje v cyklech, proč by tak nemohlo fungovat podnikání.

Najděte svůj udržitelný cyklus. Nezapomínejte hlavně na odpočinek.

 

Cyklus podle měsíce

 

Hodí se pro muže a necyklické ženy. Mnohé napoví i ženám cyklickým.

Měsíc na obloze vám napoví, kdy je vhodná doba pro různé činnosti.  I plánovací diáře mají mnohdy zaznamenány fáze měsíce.

  • S dorůstajícím měsícem plánujte, rozepisujte do kroků a začínejte projekty.
  • Fáze kolen úplňku využijte pro plnění kroků projektu a komunikaci s lidmi, jako jsou konzultace a prodej.
  • S měsícem ubývajícím se věnujte detailům, dokončování a vyhodnocování. Zde oceníte své kritické oko.
  • Při novu je místo tvůrčí práci a pro odpočinek.

Můžete se řídit i vlastním menstruačním cyklem.

Principem je, vyladit si vlastní rytmus respektující vaši osobnost a nepřepínat se, protože podnikání je běh na dlouhou trať.

Sepsala jsem svých pár vyzkoušených tipů pro fázi zářivou a okouzlující, tedy kolem úplňku.

V době své největší zářivosti si kromě konzultací vytvořte do zásoby i příspěvky typu video, v co nejkratším času, pomocí kterých o sobě dáte vědět v době, kdy si momentálně potřebujete doma v klidu pracovat, tvořit, odpočinout nebo pomlčet.

Pro práci v blocích se vám bude hodit sešitek, lapač nápadů, kdy si píšete nápady rovnou do barevných oddělní nebo si je jednoduše zvýrazníte zvýrazňovačem.

Lapač nápadů je důležitý pro budoucí přípravu. I inspiraci je třeba pomoci.

 

Tip na konzultaci + příspěvky

 

Jste v zářivé fázi. Máte naplánovaný pracovní blok 2 hodiny. Zajištěné hlídání dětí a hlavně klid.

Konzultace on-line trvá zpravidla 1 hodinu.

Čas před konzultací např 30 minut, pravděpodobně využijete k naladění na klienta a prostudování materiálů.

Nabízí se využití času po konzultaci, po nezbytné přestávce a uvolnění.

Zkuste natočit po ukončení rozhovoru, když jste namalovaná a upravená, dvě a ž tři kratičká videa. Nemusí jít o nic světoborného. Například nejčastější dotazy, které znáte z konzultací nebo najdete v e-mailu.

V přípravné fázi si do lapače nápadů napište nejčastější dotazy a k tomu krátkou odpověď. Dva tři řádky. Lidé mají rádi krátká videa.

Struktura krátkého videa může vypadat takto.

  • Vaše představení, „uvedení do problému“.
  • Krátké řešení.
  • Více informací najdete zde. (Odkaz na článek, e-book, kurz, konzultaci.)

Tato krátká videa využijete v době, kdy zrovna nebudete mít po ruce jiný příspěvek, nebo se vám opravdu nebude chtít mluvit na kameru.

Po čase zvládnete natočit i více takových příspěvků.

Doporučuji se po druhém příspěvku převléknout, změnit místo, či kompozici.

Za pár konzultací si vytvoříte slušnou zásobu.

Příspěvky pak budete zpracovávat ve fázi dokončovací. Můžete je na sítě nahrát ručně nebo použít nějakou aplikaci pro recyklaci.

Může zvážit rovněž natočení zvukového záznamu s obdobným tématem a strukturou.

 

Příspěvky na sociální sítě

 

Na sítě ani Kovy, Marie Kondo, nebo Blanka Matragi nepřispívají denně.

Ani vy nemusíte. Začněte s málem a přidávejte.

Doporučuji začít s jednou sítí a dvěma dny v týdnu. Jeden příspěvek vzdělávací, jeden prodejní.

Ve fázi růstu si připravíte náměty. Stačí opět velmi krátké. Používám ráda barevné kartičky podle témat.

V kreativní fázi, příspěvky graficky dokončíte. Rozhodně využijte šablonu, která vizuálně zajistí, že vaši klienti poznají, váš příspěvek a že jim tak nesejdete z mysli.

Za dvě hodiny zvládnete několik příspěvků. Je to jako mít doma v mrazáku několik porcí navíc.

Příspěvky publikujte podle plánu nebo pomocí aplikace.

 

Efektivita je spíše na kurz než na krátký článek.

 

Jaké je z článku poučení?

 

  • Nepodceňujte přípravu.
  • Buďte vidět ve dnech, kdy máte nejvíc energie a záříte.
  • Dokončujte a vyhodnocujte. Nesrovnávejte se a buďte jen lepší, než před měsícem nebo v obdobích před rokem.
  • Dejte šanci odpočinku. Nebrzděte svou kreativitu.
  • Pravidelným opakováním se dostanete na spirálu úspěchu a vězte, že jinak už chtít nebudete.

 

Neprosekávejte se lesem oficialit daní a zákonů mačetou nebo nekonečným hledáním azimutu v marketingových houštinách.  Zkuste to elegantně. Objednejte se na konzultaci zde.

Autorka článku: Ing. Marta Veselá

Shares