A já s tím plně souhlasím. Pojďme se ale podívat na kloub tomu, proč toto tlačítko všichni tak zatracujeme.
OMEZENÉ CÍLE
Když u příspěvku na vaší FB stránce kliknete na Propagovat příspěvek, nabídne vám Facebook 3 možnosti účelu kampaně. Víte, kolik účelů kampaně máte na výběr, když pracujete se Správcem reklam? 11. Aktuálně máte na výběr z 11 účelů. A už jen tato skutečnost by vás měla vést k zamyšlení.
Pojďme se ale podívat na ty 3 možnosti cíle, které vám FB sám nabízí. Automatický cíl, Získat větší zájem, Dostávat více zpráv.
Tak! A teď je ten správný čas položit si otázku, co vlastně od reklamy očekáváte? Chcete lajky? Šířit povědomí? Chcete komentáře? Chcete, aby vám psali lidi více zpráv? Chcete fanoušky?
NE!
Předpokládám, že vaše reklama má byznysový účel.
Chcete třeba:
- přivést lidi na váš web, kde pro ně máte skvělou nabídku?
- propagovat vaši výzvu zdarma, abyste rozšířili vaši databázi?
- propagovat stažení ebooku zdarma, abyste rozšířili vaši databázi?
- prodávat? (třeba ebook, online kurz, jiný digi produkt, zboží v e-shopu?)
- propagovat blogový článek, skrze který prodáváte?
Pokud jste si řekli ANO na jakýkoliv z těchto cílů, je vám toto modré tlačítko vážně k ničemu.
Protože Facebook bude dělat jen to, co jste mu řekli skrze toto modré tlačítko. A co že bude dělat?
- Automatický cíl – tady nemáte ani páru, co s tím rozpočtem, který mu na reklamu dáte, bude dělat.
- Získat větší zájem – lajky, komentáře, sdílení. Hmm super, ale co to přinese? Potěší to možná tak vaše ego.
- Dostávat více zpráv – pecka, ale co z toho? Chcete ty zprávy vůbec?
Skrze toto magické modré tlačítko má FB jistě vysoké příjmy. Využívá tak vaší neznalosti a toho, že se to zdá hrozně jednoduché. Servíruje vám to jako na zlatém podnose. Vy se s tím ale nesmíte spokojit!
Každý klient, který mně kdy řekl, že FB reklama nefunguje, z něho nakonec vypadlo, že to tam plácal přes to tlačítko a ono se velice nic nedělo. No bodejť. A na otázku jaký byl cíl reklamy většinou byla odpověď: No přece prodat! AHA!
Co ale když chcete:
- cílit na lidi, kteří byli na vašem webu
- cílit na lidi, kteří byli na vašem webu, ale neudělali konverzi
- cílit na lidi, kteří si přečetli váš článek na blogu
- cílit na lidi, kteří viděli vaše video na Facebooku
- cílit na lidi, které máte v emailové databázi
- cílit na lidi, kteří jsou podobní vašim fanouškům
- cílit na lidi, kteří jsou podobní vašim zákazníkům
…….
Líbilo by se vám to?
Asi už tušíte. Na taková publika můžete skrz toto tlačítko zapomenout. Protože tohle všechno se odehrává jinde. Kde? Ve správci reklam 🙂
Co stojí ještě za zmínku, je umístění.
Co kdybyste chtěli mít reklamu jenom v Instagram stories, ale nechtěli ji mít ve feedu?
Co kdybyste chtěli mít reklamu jenom na hlavním feedu Facebooku a nechtěli ji mít v pravém sloupci?
Správně! Ani tohle tady nemůžete nastavit. Facebook tak bude reklamu umisťovat podle svého uvážení, aby vám ty lajky, komentáře a sdílení prostě přinesl. Otázkou zůstává, co z toho budete mít. Já tipuju, že nic moc.
Na obrázku můžete vidět, že mně tady svítí Facebook pixel. Ten je za mě absolutně nepostradatelný, pokud to s Facebook reklamou myslíte vážně a chcete mít výsledky. Ale o tom zase příště.
Často se mě klienti ptají, jestli má smysl dělat kampaně na získávání nových fanoušků? Za mě nemá. Lepší je mít kampaň, která bude mít byznysový smysl a oni se ti fanoušci budou
nabalovat automaticky. Pokud tedy budou kvitovat to, co nabízíte. Mluvím z vlastní zkušenosti 🙂
Teď už vám možná dává smysl moje oblíbená hláška:
„Tlačítko Propagovat příspěvek je jako instantní polévka. Stačí, ale nikdy nebude tak dobrá jako kvalitní domácí vývar.“
Chcete se tohle všechno naučit a uvařit si pořádný Facebookový vývar?
Tak šup do mého online kurzu Facebook reklama pro začátečníky, který jsem pro vás připravila.
Vezmu vás do Správce reklam a krok po kroku vám ukážu a vysvětlím, jak reklamu vytvářet a přemýšlet nad ní tak, aby pracovala pro vás!
P.S. Využijte toho co nejdříve, brzy se chystám zdražovat.
Autorka: Kristýna Hrabalová