Pokud podnikáte na Facebooku, pravděpodobně jste si založili fanpage, která je určena k budování značky a vztahů s vašimi fanoušky a klienty.
Mnoho podnikatelů ale zapomíná na osobní profil. Taky máte pocit, že když je to osobní profil, není potřeba se mu věnovat a ideální je ho nastavit jako soukromou nedobytnou skříňku, ke které se nikdo nedostane? Ale to je velká chyba.
Jsem moc ráda, že povědomí o důležitosti profilu se čím dál tím více rozšiřuje a už jen málokdy narazím na profil podnikatele/ky, který by měl v profilové fotce zvířátko, kytičku nebo animovanou postavičku. U klasických podnikatelů ani ne, ale lidí pohybujících se v MLM je to stále velmi časté.
Podívejte se na následující profil. Jak na vás působí?
Vyvolává ve vás důvěru?
Nechali byste se od takového člověka koučovat?
Objednali byste si od něj produkt nebo službu za tisíce?
Případně byste se přidali do jeho týmu, protože vám slibuje finanční nezávislost?
Profil je vaše vizitka. První dojem si zkazíte během pár sekund. A i když si to možná nemyslíte, lidi se na váš profil chodí koukat a „lustrují si “ vás. Konkurence na internetu je velká a neznalost druhého člověka/obchodního partnera může rozhodovat o tom, zda se obchod uskuteční nebo ne.
Byla jsem zvědavá, kolik lidí se dívá na profil druhých, a tak jsem se zeptala v mojí skupině. A tady máte výsledky.
Téměř 100 % lidí se podívá, s kým komunikuje a od koho bude nakupovat.
Sami vidíte, jak moc je profil a jeho správné nastavení důležité.
Na ukázkovém profilu jsem zaznamenala na první pohled 4 chyby, ale je jich tam mnohem více.
Pojďme se na ně podívat podrobněji.
1. chyba – nereálné jméno. Nejenom že je to Facebookem zakázané a hrozí blokace, ale vůbec nevím, s kým si píšu a obchoduji.
2. chyba – fotografie něčeho jiného než vás samotných. Opět zakázané Facebookem. Povolená je skutečná osoba nebo jejich přednastavený avatar.
Vaše fotka nebo avatar.
Nic jiného FB nepovoluje.
Vlastní fotografií budujete důvěru a zvyšujete své šance na přijetí do skupin, kde je vaše cílová skupina. Profilovou fotku nechejte pokud možno bez častých změn. Lidi jsou na vás zvyklí, v komentářích už ani nekoukají na jméno, ale obrázek, tak jim to nekomplikujte.
3. Možná jsem už profesně „postižena“ a když přijdu na něčí profil, chci se dozvědět více a hledám, jak se prokliknout na fanpage, jinou sociální síť nebo web, abych se dozvěděla, čím se dotyčný člověk zabývá. Nevyplněním informací se připravujete o potenciální zákazníky. A zbytečně. Udělejte si AUDIT vašeho Facebooku a neposílejte zákazníky ke konkurenci!
4. Úvodní fotografie vám dává prostor, ukázat co děláte. Zapomeňte na krásné fotky přírody, zvířátek a zaujměte během prvních pár sekund. Úvodní fotku, na rozdíl od profilové, můžete měnit klidně každý týden. První co člověk vidí, když přijde na váš profil, je úvodní fotka. Dozví se u vás, co děláte?
Prodáváte kurz? => Využijte úvodní fotku.
Budete mít webinář? => Vyzvěte k registraci přes úvodní fotku.
Máte nový magnet? => Dejte upoutávku do úvodní fotky.
Pořádáte workshop? => Informujte zájemce přes úvodní fotku.
Organizujete živé networkingy? => Pozvěte lidi, jak jinak než přes úvodní fotku.
Takto třeba vypadá ta moje:
Váš osobní profil, pokud je dobře nastaven, je úrodné pole. Stejně tak fanpage a skupina.
Nenechávejte Facebook ležet ladem. Říká se, že peníze leží na zemi, já jsem přesvědčena, že je to na vašem Facebooku.
Autorka: Veronika Hronková