Ve velmi aktivní podnikatelské skupině, která je přímo provázána s tímto katalogem, je každý týden pod odborným vedením jedné z členek katalogu. Znamená to, že každý pracovní den komunikuje libovolnou formou s celou komunitou. Obvyklé je, že vybere téma atraktivní pro podnikatelky ve službách. Je-li šikovná ve své marketingové komunikaci, takový týden pro ni bude velmi přínosný. Může třeba vyprodat svůj velmi drahý mastermind. Není-li tento týden marketingově dobře zpracovaný, přínos bude minimální. Minimální reakce ve skupině bude zřejmě odrážet nepříliš dobře zvládnutý marketing obecně.
Jaký je cíl Týdne ve skupině
Hodně podnikatelek se domnívá, že úkolem marketingu (a tedy i Týdne ve skupině) je informovat, poučit, poradit, transformovat (pracují-li s energií). Což je zásadní chyba. Informace, rada či transformace jsou pouze nástrojem k dosažení marketingového cíle. Tyto cíle mohou být dva, pečlivě si vyberte ten vhodný.
1) Získání kontaktu – během Týdne atraktivní formou upozorníte na svou práci a pokusíte se získat jakoukoli formou kontakt pro další komunikaci se zájemci z naší komunity (odběr newsletteru, follower na Instagramu, pozvete je na webinář, vyzvete k odběru videí či vstupu do vaší FB skupiny).
2) Prodej – během Týdne ve skupině můžete přímo vyzvat k objednávce, obvyklé je gradování zájmu a výzva v pátek. Prodej si vyberte pouze v případě, že máte ve skupině silnou pozici. To znamená, že jste aktivní členkou a ostatní již dopředu ví, čím se zabýváte. Že vaše téma bude atraktivní pro skupinu. Že jste šikovná podnikatelka. Tuto formu si mohou bez zaváhání zvolit třeba Veronika Hronková, Marta Veselá, Polina Ševčíková, Lenka A. Němcová.
Jakou zvolit formu
Při rozhodování myslete na to, v jakém rozpoložení bude typická žena, která váš příspěvek uvidí. S největší pravděpodobností to bude jedna ze dvou variant
1) Prokrastinace při práci – tedy dělá na počítači svou práci a ve chvíli ztráty pozornosti zapne FB, aby se „jenom mrkla“.
2) Při pobíhání po světě – tedy na mobilu při čekání na dítě ve školce, v tramvaji, než se uvaří voda na čaj.
Ups. Takže co s tím? Není to špatně, jen je třeba se tomu přizpůsobit. Užitečně, stručně, atraktivně, chytlavý obrázek, logika. Dát jasně najevo, že je to série na celý týden. Nepouštět se do dlouhých, odborných, technických, neatraktivních témat. V naší komunitě hodně lidí upřednostňuje text. Už kvůli tomu, že v on-line prostředí trávíme celé dny a nechceme si k tomuto času přidávat další. Výjimkou jsou ty podnikatelky, které jsou již známé a mají atraktivní téma. U těch jsou ostatní ochotné udělat výjimku a na sledování jejich 20 minutového videa či čtení dvoustránkových textů si skutečně udělat čas. Pečlivě zvažte, zda mezi ně patříte.
Jaké zvolit téma
Takové, které bude užitečné a přínosné pro danou cílovku. Jsme podnikatelky, ženy ve skupině hledají posun v oblasti byznysu, marketingu, money mindsetu, účetnictví, efektivitě, time managementu… I když děláte něco, co s podnikáním přímo nesouvisí, můžete své téma pro tuto skupinu předat atraktivním způsobem. Stačí to přizpůsobit, nebo vybrat jenom část, která se podnikatelek přímo dotýká. Např. fyzioterapeutka může zpracovat bolesti šíje a zad, ergonomii pracovního místa. Aromaterapeutka podporu v různých fázích podnikání. Koučka 5 způsobů, jak efektivně volit byznysové cíle. Podnikatelka v MLM představit produkty související s prací na počítači (čím čistíte monitor?), či takové, které velmi výrazně ušetří čas.
Ano, můžete si říct, že i podnikatelky mají děti, vaří a prospělo by jim běhání. Je to pravda. Ale marketingově to moc nefunguje. Podnikatelky u nás hledají byznysovou podporu, mateřskou či jinou hledají v jiných skupinách.
Jak si zajistit interakci
1) Vhodným výběrem tématu – pokud to nebude zajímavé, ženy váš text nepřečtou a logicky nebudou reagovat.
2) Vhodným výběrem formátu – viz výše. Čím slabší je vaše pozice ve skupině, tím stručněji a atraktivněji se projevujte. Rozhodnete-li se pro video, ve vlastním zájmu jděte k věci a nevykecávejte se. Naše komunita je v tomto celkem nemilosrdná, jakmile během prvních pár vět nechytíte jejich zájem, máte smůlu. Dát tam formu živáku v podvečer vážně ztráta času.
3) Předchozí dlouhodobou aktivitou ve skupině – lidé, a podnikatelky nejsou výjimkou, reagují na své blízké. V našem případě tedy bude mnohem lepší reakce na Týden ve skupině u ženy, která je aktivní, komunikuje, znáte ji třeba z mých on-line programů.
4) Předchozí krátkodobou aktivitou ve skupině – týden dopředu můžete avizovat své téma, ideální je třeba anketa „co by vás nejvíc zajímalo“.
5) Kvalitní osobní FB profil – normální reakcí je, že pokud někoho na FB zaujmete, on klikne na vaše jméno a prohlédne si profil, ideálně i vaše webovky. Prostě aby se mrknul, co jste zač a jestli mu stojíte za pozornost.
6) Lehká kontroverze – nebojte se jít na hranu. Mít vlastní názor na dané téma. Proti něčemu se vyhranit. Takové příspěvky vzbuzují pozornost a následně reakce. Pokud to uděláte dobře, podaří se vám zaujmout vaši ideální klientelu.
7) Vhodné načasování – obecně doporučuji publikovat v 8 ráno. To ženy zasedají k počítačům a ještě nejsou ponořeny do práce. Absolutně nevhodné je pozdní odpoledne a večer.
Když chci mít Týden ve skupině
1) Musíte být členkou tohoto katalogu – Týdny ve skupině jsou marketingovou podporou pro členky.
2) Musíte si zajistit budoucí zájem skupiny – vždy 1. dne v měsíci vyhlašuji anketu na měsíc budoucí, do ankety si každá napíšete jedno téma, vítězky se následně podělí o termíny. Anketa obvykle trvá 2 – 3 týdny, naleznete ji pod hashtagy #katalog #anketa #daný měsíc a rok (#březen2022). Vítězky se do ankety mohou přihlásit znovu za 6 měsíců, přihlašujete vždy jen jedno téma. Stejný princip platí pro Články tady v katalogu. Budu vám pravidelně posílat e-mail upozorňující na publikaci ankety (případně si můžete poznamenat do kalendáře).
Jak postupovat při publikaci
1) V průběhu předchozího týdne vám ode mne přijde pozvánka ke správcování skupiny. Tím získáte možnost si publikace naplánovat dopředu (ideální čas k publikaci je 8 ráno). Takže si připravíte obsah. Doporučuji, abyste příspěvky vždy v nadpisu označila tématem a číslem příspěvku.
2) Každý příspěvek můžete označit jako Doporučený (tím výrazně zvýšíte počet lidí, kteří jej uvidí). Návod – u příspěvku … vpravo nahoře, See All – Připnout mezi doporučené.
3) Založíte si Průvodce se svým jménem a tématem týdne a příspěvky do něj postupně zařadíte (váš obsah tedy bude zpětně dohledatelný). Návod – ve skupině horizontální menu – Průvodci – Vytvořit Průvodce. Následně u příspěvku … vpravo nahoře, See All – Zařadit do Průvodce.
4) Připravte se reagovat na komentáře a dotazy. Tím navážete komunikaci s potenciálními zájemci a zároveň algoritmus vyhodnotí váš příspěvek jako atraktivní a zobrazí jej více lidem.
5) Nejste-li si si jisté, kdy přesně budete publikovat, seznam dat a témat naleznete zde.
Tak. Toto je zatím z mé strany vše. Pokud k tématu ještě něco není jasné, napište mi. Ráda návod doplním a rozšířím.
Autorka článku: JanaS. – zakladatelka skupiny JanaS. – online pro rebelky a tohoto katalogu