Vyberte stránku

Zcela nečekaně jsme se ocitly v nové situaci. Je třeba reagovat. Jsem markeťačka a byznys konzultantka, takže se budu držet toho, čemu rozumím.

Můžeme se svobodně rozhodnout, jak budeme reagovat. Můžeme upadnout do paniky a následné apatie. Anebo se můžeme rychle zorientovat v nové realitě a začít fungovat jinak. Já jsem pro druhou variantu. A cítím, že je mým úkolem pomoci vám byznysově se stabilizovat.

 

Takže ve zkratce následující body:

  • Nepanikařit
  • Forma podnikání
  • Typ poskytované služby
  • V klidu promyslet, jaké nové příležitosti nová doba přinese
  • Začít fungovat v novém režimu

 

Nepanikařit

 

Ano, uznávám, že pro mne je toto poměrně snadné. Mám podnikání plně online, velký dům v lese, odrostlejší děti, jsem introvert, takže sociální izolace mě nijak zvlášť trápit nebude. Co u vás? Je jasné, že je třeba nejdříve zajistit zdraví (zůstat doma a roušky), základní potřeby (věřím, že jídlo opravdu nedojde) a péči o děti.

Opravdu hodně pomůže nastavení poměrně striktního režimu celé rodiny, určení času na různé aktivity. Řada podnikatelek úspěšně podniká s novorozenci i batolaty. Oproti tomu jsou školáci brnkačka. Jeden z mých synů přeskakoval ročník. Mým poznatkem je, že objem povinného učiva se dá při vhodné organizaci zvládnout mnohem rychleji než ve škole. Na internetu jsou kvanta vzdělávacích materiálů jak ke školním předmětům, tak k různému kreativnímu tvoření.

 

Zmapování vlastní situace

 

Je strašně jednoduché vyhlásit, že bude recese, stejně nikdo nebude nic kupovat a upadnout do totální apatie. Ale my nejsme žádný máčky, ne? Takže jak na tom opravdu jste? Tento článek je určený mé komunitě, podnikatelkám ve službách. Předpokládám, že budete spadat do jedné z kategorií.

a) Jsme plně online => super! Máme štěstí!
b) Jste částečně online i offline => super! Skvělá příležitost k posílení té online části!
c) Jste plně offline, takže momentálně paralyzovaná => ne tak super. Ale i tak můžeme na současné situaci najít něco pozitivního. Konečně se můžete kvalitně věnovat svému marketingu, přepsat texty, upravit nebo předělat web, dát si do pořádku komunikaci na sociálních sítích, definovat ideálního klienta… odstoupit od toho šíleného kolečka denních povinností a podívat se na svůj byznys s odstupem.

 

A další kolo úvah – co je službou, kterou poskytujete? Pro koho?

 

  • Praktický byznys – tedy weby, texty, korektury, překlady, marketing, videa, sociální sítě, programování… pro nás všechny se otevírají nové možnosti! Klienti budou doma, a až se vzpamatují z počátečního šoku, začnou řešit svůj vlastní byznys. Nabídněte jim své služby. Zároveň se objeví klientela nová! Část lidí bude přecházet z offline do online podnikání a budou potřebovat rychlou a kvalitní pomoc. Dalšími možnými klienty jsou typičtí offline podnikatelé, kteří dosud na prezentaci v online prostoru neměli čas ani motivaci.
  • Práce s energií – stejná situace. Klienti budou buď skutečně potřebovat pomoc, nebo se rozhodnou využít čas doma smysluplně k seberozvoji, vytažení kostlivců ze skříní, odstranění mentálních bloků. Pomozte jim s tím.
  • Koučink – to je jasné, prostě pracujte dál, jen přejděte na online setkávání.
  • Kurzy a školení – tady je skvělá příležitost! Když přejdete do online, tak můžete najednou získat klientelu z celé České a Slovenské republiky.
  • Zdraví a pohyb – tak tady vznikne poptávka… budování imunity, cvičení doma, zdravé stravování…
  • Děti a domácnost – neskutečný potenciál! Lidi budou minimálně měsíc zavření ve svých domovech se svými dětmi! Domácnost budou chtít vylepšit, s dětmi trávit čas kvalitně. Nabídněte jim své digitální produkty, programy…
  • Radost ze života – krása, tvoření, péče o sebe, úpravy domova, zahrad, šperky… opět nekonečně možností.
  • Digitální produkty – tak tohle je snad jasné. Pokud je váš digitální produkt schopný oslovit lidi doma u počítačů, kteří se starají o rodinu… opět skvělá příležitost.

 

 

Nové příležitosti

 

Viz body výše. Změnila se situace. Jak můžete pomoct? Co budou lidi řešit? Nemyslím jen v prvních dnech, ale celé týdny. Co jim můžete nabídnout? Jakým způsobem překlopit svou službu, aby to i v dnešních dnech dávalo smysl? Dýchejte, myslete…

 

Já osobně odmítám podporovat paniku a budu pracovat na stabilizaci celé situace. Takže dál jedu podle plánu, dál dělám konzultace, v dubnu spustím svůj online program 21denní transformační program pro podnikatelky ve službách. Nebudu nijak měnit ceny. Nebudu spouštět placenou propagaci s tématem koronavirus. Kde naopak udělám úpravu – u svého magnetu na kontakty jsem měla připravenou propagaci. Tu posunu o dva týdny dále a část o Islandu zaměním za něco jiného, zbytek ponechám.

 

Fungování v novém režimu

 

Jaké kroky můžete udělat? Co a jak změnit? Co a komu nabídnout?

A jaká je moje změna?

Samozřejmě jsem přemýšlela, jak vás podpořit. Takže vykopávám. Asi víte, že od prosince budujeme online katalog pro podnikatelky ve službách. Posílím tuto část své práce. Každému je jasné, že aby vám byznys šlapal, potřebujete marketing. Musí se o vás vědět. Musíte komunikovat se zájemci o vaše téma.

Měsíc březen jsem vyhlásila „Měsícem magnetů na kontakty“. Což se výborně hodí.

V katalogu zřizuji novou kategorii „Informace zdarma“, která bude určena právě magnetům na kontakty. Podkategorie rozdělím podle hlavních kategorií v katalogu.

Do této kategorie můžete ZDARMA přidat profil svého magnetu na kontakty, pokud již jste členkou katalogu, anebo pokud se jí hodláte stát do konce doku 2020.

Odkazy na váš magnet na kontakty budu sdílet ve skupině Online pro rebelky, na své BP a samozřejmě každý může použít sdílecí tlačítka.

 

Jak to udělat?

 

Tak. Toť z mé strany zatím vše. Skupina nadále funguje, příroda se probouzí, Země se točí.

Držte se!

Autorka: Jana Svobodová
Profil

Shares