Vaší hlavní sítí je Facebook (nebo Instagram) a říkáte si už dlouho, že chcete expandovat i na LinkedIn…jenže vás něco brzdí. Nevíte, jak to udělat, aby to nestálo další hodiny času, kterého už tak nemáte nazbyt. Nabízím vám v tomto článku návod.
Na úvod si pojďme říct zásadní rozdíl mezi uvedenými sítěmi.
Za mě je nejzásadnější to, ZA ČÍM na tu síť lidé chodí. Nemyslím nás podnikatelky, ale většina lidí. Protože na Facebook, Instagram, TikTok se chodí lidi primárně BAVIT. To tak prostě je.
My podnikatelky se pak musíme učit, kolikrát dost pracně, zabalit náš profesní obsah do líbivého kabátku. Naroubovat něco (cokoli) zábavného na naše příspěvky o práci. Nebo zaujmout líbivým vizuálem, chytlavým videem atd.
Oproti tomu na LinkedIn uživatelé chodí za zajímavými informacemi, vzděláním, rozšířením obzorů. Rádi si čtou i příspěvky, které je dovedou k zamyšlení. Umí autor psát vtipně? Super, ale odpustí mu i když ne, pokud je jeho téma zajímá.
Tohle je za mě důležité si uvědomit, mějte to vždy v hlavě, když na tu síť jdete.
Taky vás štve, když vás vypiplaný příspěvek za pár hodin, nebo za den, dva je už nenávratně zapadlý v propadlišti dějin sociální sítě?
Na LinkedInu žijí příspěvky delší dobu. I průměrný příspěvek nezapadne za den, ale týden až dva žije a stále mu naskakují čísla zobrazení. Jinými slovy i víc jak týden starý příspěvek se na LI zobrazuje ve feedu novým lidem, co ho ještě neviděli.
Povedené příspěvky žijí 3 až 4 týdny.
Díky tomu nám na LinkedIn to „být vidět“ může prostě dát míň práce, protože naše příspěvky hned nezapadnou.
LinkedIn je síť, kde nejméně ze všech sítí frčí videa, není tam zcela záměrně na ně žádná speciální část. Takže svoje reels nebo shorts tam prostě nezrecyklujete.
To ovšem neznamená, že video nemůžete použít vůbec. Je potřeba se nad ním ovšem důkladně zamyslet. I tady postupně přibývá uživatelů, kteří raději vstřebávají informace touto formou. Musíte ovšem dodržet linkedinová pravidla, což je důraz na vysokou hodnotu. Žádné jednoduché srandičky, video by mělo předat uživateli nějakou zajímavou nebo novou informaci.
Na FB je přes 6 milionů Čechů, na LI něco skoro 2,5 milionu – to není vůbec málo, že? Tyto dvě množiny lidí se navíc překrývají jen částečně.
Z linkedinových uživatelů však tvoří nějaký obsah jen 2 až 5% lidí, takže 95% jen pasivně pozoruje, maximálně lajkuje či komentuje. Ale z této mlčící většiny se rekrutuje naprostá většina těch, kteří si od svým oblíbených odborníků z LI nějakou službu/produkt objednají.
Za mě je pro tohle všechno LI úplně geniální sociální síť. Není tu taková konkurence, nepíše tu kdekdo, kdeco, prostě to tam má úroveň.
Proto také stačí nižší frekvence publikování – doporučuje se 2x až 3x týdně.
Více příspěvků v týdnu už nemá cenu, protože jak žijí delší čas, už by si žrali pozornost mezi sebou.
Pokud budete publikovat i jen 1x týdně, ale poctivě a pravidelně, algoritmus vás také bude milovat. On má totiž pravidelnost rád, stejně jako originalitu.
Jak tedy LinkedIn zapojit mezi své sítě?
Každý sebezábavnější podnikatelský obsah z Instagramu, Facebooku nebo i TikToku má v sobě nějakou myšlenku. Ta myšlenka vždy lze přepracovat, aby se hodila i na LinkedIn.
Jednoduše vyberte každý týden ze svého obsahu něco, co se na tu profesnější síť nejlépe hodí a zrecyklujte to do příspěvku. A zkoušejte a testujte si, co vám bude fungovat, jestli a na co vám lidé začnou reagovat.
Koho jsem přesvědčila, že dáte LinkedInu šanci?
Prvním krokem může být můj webinář, který vám odpoví na základní otázku: Co dávat na LinkedIn?
A pokud jste se teprve teď rozhodli, že té síti dáte šanci, prvním krokem může být, přidat se do mojí facebookové inspirativní skupiny: LinkedIn rozjezd s Lenkou.