Vím, jak je těžké sehnat dobrého markeťáka, nebo přímo PPC specialistu. Není to absolutně žádná hračka.

 

A proč? Protože je to obor, kde vlastně vy sami často nevíte, co by specialista měl umět a na druhé straně my, vám nezvládneme vysvětlit úplně všechno, protože byste měli hlavu jako balón a nic byste z toho neměli.

 

Abych vám trochu usnadnila nesnadné hledání, sepsala jsem pět výstražných znamení. Ta vám naznačí, že něco není úplně v pořádku, a že byste se měli na něco doptat, nebo dokonce hledat někoho jiného. Výskyt těchto znamení nemusí znamenat, že jde o špatného specialistu, ale může to znamenat, že něco třeba nefunguje tak, jak by mělo, nebo spolu jednoduše nerezonujete.

 

A jak tedy poznat, že PPC specialista nestojí ani za zlámanou grešli?

 

1. Sliby chyby

Aneb, když markeťák slibuje úžasné výsledky reklam.

Mám skvělé kolegy v Brně, se kterými spolupracujeme v rámci Google Ads, a ti vždycky: “V rámci výkonu reklam, nejsme schopni předvídat budoucnost. Jediné, co víme s jistotou, je to, že se minulost nebude nikdy opakovat.”

 

Co z toho plyne? Můžu se podívat na minulá čísla a můžu odhadnout, jak by to mohlo být. Odhadnout, ne slíbit!

 

A tedy, když vám někdo slibuje, že vás konverze stáhnutí vašeho produktu zdarma vyjde na padesát haléřů, tak je to kec. Pouze v případě, kdy by ten člověk znal přesně váš obor, přesně vaši cílovou skupinu a měl s obojím velké zkušenosti, tak by mohl přesněji odhadnout budoucí výsledky. Ale i tak by šlo stále o odhad. Kvalitní a zkušený specialista vám spíše řekne, co by šlo opravit, upravit, optimalizovat tak, aby vaše výsledky byly lepší.

 

2. Hodinovka brigádníka v supermarketu

Další výstražné znamení je, když je cena markeťáka přibližně stejná, jako má hodinovku paní třeba za kasou. Když zaplatíte málo, například dvě stovky na hodinu, tak ta kvalita bude odpovídat.

 

Naše práce bohužel není taková, že bychom mohli pět dní v týdnu a devět hodin denně vytvářet reklamy. V tomto oboru je nutné věnovat velkou část času vzdělávání, protože se neustále vyvíjí. Proto je tím také ovlivněná cena za hodinu, kdy tento fakt musíme brát v potaz.

 

Co z toho plyne pro vás? Určitě si vyberte takového markeťáka, který sedí vašemu rozpočtu. Nejdřív si stanovte, co můžete dát a podle toho se rozhodněte.

 

Občas není na markeťáka rozpočet a občas to ani není potřeba. Právě proto vznikl náš placený klub – Budování podnikání v online světě. Cílem bylo vytvořit místo, kde si můžete nastudovat vše co potřebujete, doptat se na podrobnosti odborníka a poté si  vytvořit reklamy svépomocí. Pokud byste chtěli nakouknout, na 24 hodin je vstup zdarma, abyste zjistili, jestli se vám “u nás a s námi” líbí.

 

 

3. Kvalita nad kvantitu

Reklamy vypadají jako kdyby je vytvářelo malé dítě. Ajeje, velké výstražné znamení!

 

Jak to poznáte? Obrázky vytvořené v malování, špatné rozlišení, špatné písmo, špatné barvy, atd. –  to dobrý markeťák neudělá. Stejně tak, když v textu reklamy najdete hrubky, evidentně ne udělané schválně, překlepy.

 

Výsledkem je často kreativa, která nedává smysl. Pokud ani vy sami po přečtení reklamy nevíte, co vlastně tou reklamou prodáváte, tak jste se setkali se špatnou reklamou. V takovou chvíli je potřeba to okamžitě řešit. Nezapomeňte, je to vaše firma a vaše reputace. Takže držím palce, aby se vám to nikdy nestalo.

 

4. Mlčeti není zlato

Samozřejmě, ani já nejsem neustále na e-mailu, na Messengeru, nemůžu neustále odpovídat a brát telefony. Existuje ale druhý extrém, kdy vám markeťák neodpoví na dotaz tři, čtyři týdny.

 

Záleží samozřejmě na tom, jak se domluvíte. Je normální, že po prvotní fázi tvorby, kdy jsme si psali každý den, už stačí poslat měsíční report, během kterého se dohodneme, co budeme dělat další měsíc. V případě, že nám ale klient napíše, tak do 48 hodin odpovídáme.

Když se to tak u vás neděje, a váš markeťák se vám neozývá, tak pozor na to.

 

5. Neznalost neomlouvá

Když markeťák neví, co je Remarketing nebo Pixel.  Je jasné, že je strašně jednoduché kouknout se na pár návodových videí “Jak udělat Facebook/Google reklamy” a všichni můžeme být odborníci.

 

Existují ale věci, které opravdu umí jenom člověk, co s reklamami pracuje na denní bázi. Dokáže například najít váš okruh uživatelů, nastavit vám dobře Remarketing, bude vědět, co je Pixel a co s ním dělat.

Pokud tomu tak není, tak rychle utíkejte!

Autorka: Polina Ševčíková
Profil

 

Share This

Sdílejte