Vyberte stránku

Jste expert v určité oblasti a potřebujete, aby tu vaši expertízu a její přínos pro sebe lidé (potenciální klienti) pochopili? Pak jste tu správně a čtěte dál. Článek vám představí hlavní benefity této sítě a proč bych si dnes mezi dalšími sociálními sítěmi vybrala právě LinkedIn jako svou hlavní síť.

LinkedIn je jediná síť, kde se předpokládá, že budete mluvit neustále o práci. Ano, můžete přidat osobní věci, ale hodně z nás sítě používá více k byznysu než pro osobní sdílení, je to tak? Na LinkedInu vás za to nebudou hejtit bývalé spolužačky nebo závistivý soused… Prostě pište zajímavě o své práci a přitahujte lidi, které to zajímá.

Zároveň není pravda mýtus, že by tu diskutovali pouze tvrdí byznysmeni a personalistky, škála uživatelů je velice pestrá. Za mě je všechny spojuje radost z komunikace na úrovni, kterou i já mám nejradši. Prostě ideální místo pro oslovování cílové skupiny na úrovni.

Jako na jedné z mála sítí tu uživatelé nepředpokládají, že je budete neustále bavit. Nebaví vás točit videa, řešit grafiku, mluvit? Na LinkedInu stále krásně fungují texty, dokonce i dlouhé.

Jde také o jedinou síť, kde ovlivňujete složení svých spojení (ekvivalent facebookových přátel). Aktivně. Zatímco na Facebooku, Instagramu, TikToku sbíráte fanoušky, sledující více méně pasivně. Máte možnost zvát na firemní stránku nebo do skupiny, ale vztah se takto nebuduje úplně funkčně.

LinkedIn se svým nástrojem úvodních vzkazů při žádosti o spojení pomáhá vztahy mezi dosud cizími lidmi budovat krásně. Když se naučíte tyto vzkazy používat, máte podnikatelský růst na této síti zaručen.

Pokud vás argumenty výše zaujaly a klienty na úrovni opravdu chcete, pak je pro vás LinkedIn úplně ideální sociální sítí!

Níže hned vysvětlím hlavní důvody, proč:

  • Lidi tam rádi čtou a algoritmus to podporuje, i když neinteragují. Takže můžete mít příspěvek s pěkným dosahem, i když bude mít pár lajků a žádné komentáře.
  • Pravidelně tvořit obsah neznamená na LinkedIn denně, ale 1x-2x týdně. 3x týdně je doporučované maximum, no uznejte, stačí vám u jiných sítí tak málo příspěvků za týden?
  • Příspěvky mohou fungovat i bez obrázků, bez fotek. Ano, obrázek, grafika nebo fotka může zachytit pozornost, ale není to u úspěšných postů podmínkou.
  • Je tam komunikace na úrovni a pohybují se tam horní 2 miliony Čechů. Hejtři se tu nevyskytují, jedině počítejte sem tam s arogantní poznámkou (pokud pisateli šlápnete na kuří oko).

 

Jak už jsem zmínila v úvodu, kdybych teď byla na začátku a chtěla se pustit do tvorby obsahu na sociální síti a tím budovat svou expertízu, vyberu si rovnou místo Facebooku LinkedIn!

Pohybují se tam horní 2 miliony Čechů, movití a vzdělaní lidé, na různých (často vysokých) postech. Pro mé téma nemovitostí v zahraničí a hypoték ideální místo na hledání cílovky.

Když tam napíšu skvělý text, příspěvek má stovky procent dosah, zcela organicky. Moje nejhorší, nepovedené mají dosah kolem 50%, nejlepší měl přibližně 850%. A to píšu na témata týkající se financí a nemovitostí v zahraničí, což nejsou masově oblíbená témata, která by rád řešil každý.

Taky bych se tam nepouštěla do tvorby metodou pokus-omyl nebo dokonce recyklací prodejních příspěvků z FB. Přesně tuhle chybu jsem totiž na začátku roku 2021 udělala a zbytečně pak LinkedIn na čas odložila jako něco, kde mi pracně trénované copy dovednosti z kurzů nefungují, zatímco na Facebooku ano…

Pak jsem si po pár měsících zaplatila osobní mentorku, dozvěděla se veškeré detaily o fungování této sítě, rozdíly jejího algoritmu oproti Facebooku a pochopila, že s těmito vědomostmi je geniálně jednoduché zde uspět. Změnu k lepšímu jsem viděla prakticky ihned a hmatatelné výsledky po čtvrt roce.

Chcete se taky hvězdně rozjet na LinkedInu?

Na individuálních konzultacích a v dalších programech pomáhám podnikatelům, rozjet tam své byznysové působení rychle bez slepých uliček.

Závěrem vás srdečně zvu do své facebookové skupiny, kde se nejrůznějším tipům, trikům i důležitým základům LinkedInu věnuji v bezpečném a známém prostředí. Najdete ji pod názvem LinkedIn rozjezd s Lenkou a pod proklikem TADY.

Shares