Podnikáte? Úspěšně? Ještě ne? A co vám v tom brání?
Já sama jsem matkou čtyř dětí. Mé podnikání by si v současnosti zasloužilo nálepku „fakt dost slušný“. Ale nebylo tomu tak vždy. Kde přesně nastal bod zlomu? Kdy se přeměnilo „celé dny jsem u počítače a vydělám tak na jídlo“ na „dělám co mě baví, u počítače jsem výrazně kratší dobu a mám dost peněz?“.
Když jsem se začala chovat EFEKTIVNĚ. Najala jsem skvělou virtuální asistentku, z marketingu a podnikání vypustila vše nepřínosné a zdržující, zaměřila se na to, co opravdu nese peníze. Automatizovala prodej. Objednávky.
Přesně to stejné v domácnosti. Nemůžete oddělovat byznys a rodinu. Pořád jste jenom člověk, který se snaží vše zvládnout. Upřímně – jak často neuděláte důležité podnikatelské kroky, protože nestíháte domácnost? Podnikání a rodina jsou neoddělitelně provázané. Naštěstí i tam se dá chovat efektivně. Systémy. Minimalismus. Delegování. Kromě běžného úklidu můžete úspěšně delegovat třeba i výběr hraček pro děti.
Odbornice na efektivní podnikání radí:
Mgr. Andrea Šatopletová
S efektivitou má Váš talent mocnější dopad na společnost, Váš brand šíříte mezi lidi s větší lehkostí a dost pravděpodobně zažíváte silněji pocity opravdové svobody a hojnosti.
Tuto dovolenou jsem si přála skutečně vypnout (přestože svou práci miluji). Byli jsme s mužem tradiční podnikatelé. Snažili se relaxovat a nepřipouštět si ten holý fakt. Do naší kasičky v průběhu dovolené nepřišla ani koruna. Chyběla automatizace. Co hodnotného mohu předávat lidem, vydělávat, aniž bych u toho byla v daný čas potřeba? Oříšek, který si musí rozlousknout každá online podnikatelka sama nebo s dobrou koučkou.
Je třeba si uvědomit, že žijeme ve světě možností. Efektivní podnikatelka se musí naučit říkat NE a aplikovat pravidlo 80/20. Co Vám v životě přináší nejvíce peněz a zároveň radosti? Zbytku řekněte rovnou NE. A pokud je pro Vás absolutní odmítnutí moc silné kafe, jednoduše činnosti zaparkujte na později. Nebo je delegujte. Sledujte své pocity a vědomě zintenzivněte činnosti, kdy jste ve flow. V něm se dobře tvoří a vznikají ty NEJ věci.
Mgr. Andrea Šatopletová (profil v Katalogu)
Ing. Monika Rumanová
Žádný velký byznys není one-woman-show. Pokud to s podnikáním myslíte vážně a chcete růst, musíte spolupracovat s dalšími podnikateli a delegovat. To platí pro freelancery stejně jako pro majitele firem. Rozdíl je jen v tom, v jaké jsou fázi a v množství lidí, které mají okolo sebe.
Čas je omezený a vy sami si každou vteřinu volíte, jak jej využijete…
Když se mé podnikání rozjelo, manžel navrhl, abychom si našli chůvu. Prohlásila jsem, že nechci ve velkém delegovat trávení času s mými dětmi na někoho jiného. Raději deleguji část své práce na úžasné asistentky. To, co delegujete, a do jaké míry, odráží vaše hodnoty a priority. Volný čas, rodina versus práce – je třeba to vyvážit.
Nastavené procesy a postupy jednotlivých činností jsou pevné základy, na kterých můžete stavět velký byznys. Spolupráce s asistentkami vám pak umožní růst. Ráda vás uvedu do světa virtuální asistence a efektivně nastavených procesů.
Ing. Monika Rumanová (profil v Katalogu)
Bc. Barbora Obstová
Vaše podnikání je určitě skvělé. Věnujete mu spoustu peněz a hlavně času, který je k nezaplacení. Často se ale stane, že vás podnikání pohltí až moc a vy nevíte, kam dřív skočit. Čas s rodinou se omezuje na minimum a cítíte se jako štvaná zvěř. Přitom stačí tak málo – být EFEKTIVNÍ.
Já vím, ten pocit, že si všechno uděláte sama nejlépe… Ale věřte, že pustit do svého podnikání někoho jiného, je sice vždycky tak trochu risk, ale pokud vyberete správně, může to být i obří zisk. Získáte totiž často nejen čas pro svoji rodinu či své koníčky, ale také čas, který můžete věnovat svému flow, tomu, co vám jde nejlépe, co vám přináší zisk…
Nač se tedy zabývat takovými drobnostmi, jako je neuhrazená platba, sběr referencí, měkké/tvrdé i nebo se trápit nahráváním článků na web. Začněte být efektivní! Popusťte uzdu své kreativitě! Ten zbytek svěřte své virtuální asistentce!
Bc. Barbora Obstová (profil v Katalogu)
Dana Hanousková
Proč podnikatelky potřebují automatizaci, delegování činností, time management, minimalismus a podobné činnosti, které zefektivňují jejich podnikání?
Napadlo vás někdy, že nemusíte dělat sami všechny činnosti, které nyní děláte? Nebo neděláte, protože na ně nezbývá čas?
V podnikání jsem se vždy zaměřovala na stanovení nejkratší cesty k cíli, efektivita a smysluplné nakládání s časem jsou pro mě důležité body, které mě v podnikání doprovází již 14 let.
Hledání řešení, která mi ušetří čas, byl i důvod, proč jsem začala používat systémy a aplikace pro e-mailing, automatizaci fakturace, rezervační systémy i automatiku při odesílání členských přístupů k online kurzům.
Funkční propojení systémů způsobuje, že technické vychytávky pracují za vás ve dne i v noci. Máte volné ruce na tvoření, můžete se účastnit networkingových setkáních a také hýčkat své klienty svoji pozorností a zájmem o ně. Nebo jen udržovat standard, na který jsou vaši klienti zvyklí. Ať je to okamžitá reakce na objednávku nebo doručení přístupu do členské sekce online kurzu.
Dana Hanousková (profil v Katalogu)
Ing. Tamara Kuchařová
Co pro Vás znamená minimalismus? Pokud ve Vás rezonuje význam „méně, které přináší více“, pak je půjčovna her, hraček, didaktiky a dalšího právě pro Vás. Přinese Vám minimálně:
- Méně zahlcených pokojíčků a větší prostor pro hru.
- Méně nahromaděných věcí, ale více radosti.
- Méně spotřeby a konzumu a více naděje pro celou planetu.
- Méně investic, ale více možností zkoumání a zkoušení.
- Méně nudy při učení, ale více radosti z poznávání světa.
- A více společně tráveného času, radosti a hřejivých vzpomínek.
Máte i Vy zkušenost, že děti obklopené mořem hraček si hrají se vším, a vlastně s ničím? Při omezeném množství podnětů ale dokáží ze hry získat mnohem víc. S půjčovnou jim můžete každý měsíc nabídnout kvalitní a pestrou zábavu, která jen tak neomrzí. A Vy získáte čas věnovat se tomu, čemu právě potřebujete.
Ing. Tamara Kuchařová (profil v Katalogu)
Veronika Hronková – Podnikat chytře
Jak být efektivní na sociálních sítích?
V prvé řadě je potřeba si uvědomit, kdy pracujete a kdy prokrastinujete.
Činnost kdy pomáháte, radíte, zviditelňujete se u své cílové skupiny je v pořádku. Pracujete, budujete vztahy, značku. Pokud se však vykecáváte ve skupině o vaření a není to váš obor – prokrastinujete.
Jak si zefektivnit svou vlastní BP, skupinu a ostatní socky?
Plánujte si dlouhodobě příspěvky v aplikaci, která je umí sama od sebe recyklovat. Budete mít pravidelný obsah a momentální nápad, prodejní kampaň vyřešíte jednorázově.
Máte sociálních sítí více? Použijte ty stejné příspěvky všude jen v jiný den. Všechny příspěvky na FB, IG, LI, Twitter a Pinterest naplánujete ve Smarterqueue.
Potřebujete pomoci se v sociálních sítích zorientovat a naučit se efektivně na nich pracovat? Objednejte se na konzultaci.
Veronika Hronková – Podnikat Chytře (profil v Katalogu)
Mgr. Jana Longauerová
Sama viem, aké dôležité je pohybovať sa (nielen) v podnikaní v podporujúcom prostredí, mať po svojom boku mentora a za sebou komunitu, ktorá motivuje, podrží, dá spätnú väzbu. Samozrejmosťou sú vízie, ciele, plány, zoznamy úloh. Funkčný systém.
Aké to je, keď vo virtuálnom prostedí dostávate podporu a to fyzické prostredie, váš domov, vám neustále hádže polená pod nohy?
Pritom často stačí málo, aby ste svoj domov premenili v svojho spojenca a nápomocného priateľa. Stačí robiť to, čo v podnikaní. Zbaviť sa nefunkčného a nepotrebného. Obklopovať sa len tým, čo vám slúži a robí vám radosť. Zaviesť funkčný a ľahko udržateľný systém.
Máte sentimentálne spomienky a citové väzby? Všetko sa raz zíde? Stálo to kopec peňazí?
Rozhliadnite sa okolo seba. Ktoré z vecí, čo doma máte, vás podporujú na ceste za vaším najlepším budúcim ja?
Tie si nechajte. A ostatné môžete kľudne vyhodiť. 🙂 Ja vás pri tom budem rada sprevádzať.
Mgr. Jana Longauerová (profil v Katalogu)
Eliška Polická
VA nemusí být jen paní na administrativu, na správu sítí a obecně věcí, co vás nebaví nebo na ně nemáte čas. VA může být váš parťák, který vám poradí v době, kdy si sama nebudete vědět rady. Může to být člověk, na kterého se můžete obrátit nejen s pracovními záležitostmi, ale i s věcmi týkající se osobního života. Ať už si lámete hlavu nad tím, kde máte vzít čas na plánování dovolené, co koupit manželovi za dárek nebo potřebujete vybrat novou věc do domácnosti. VA za vás může udělat průzkum, najít několik variant dle vašich požadavků a vše vám předložit jak na zlatém podnose a na vás je jen si vybrat. VA taky může vytvořit nákupní lístek a objednat vše až k vám domů.
Delegováním věcí na VA získáte nejenom čas a peníze, ale hlavně si ušetříte nervy, své zdraví. Už nikdy vás nemusí zachvátit pocit úzkosti, protože nestíháte. Už nemusíte pracovat, když jste nemocní nebo potřebujete prostě na chvíli vypnout nebo se více věnovat rodině. S VA už na to prostě nebudete sama. A to je pocit k nezaplacení.
Eliška Polická (profil v Katalogu)
Tak co vám ještě brání v tom, začít podnikat efektivně?!