Vyberte stránku

Tento katalog vznikl jednoho sobotního odpoledne v listopadu 2019. Za celou myšlenkou stála, proč to nepřiznat, má lenost. Coby markeťačka jsem na většině konzultací čelila otázce „a můžete mi prosím doporučit“. Někoho na web. Texty. Korektury. Koučku. Terapeutku.

Samozřejmě mohla. Co bych nemohla. Mé klientky z ostatních konzultací. Logicky. Webařka hledá grafičku. Grafička copywriterku. Copywriterka korekorku. Korektorka koučku. Koučka fyzioterapeutku. Fyzioterapeutka asistentku. A tak pořád dokola. Profesionálky profesionálkám.

Jenže kdo si to má pamatovat, že. Takže jsem potřebovala seznam. Když už něco dělám, ach, ta lenost, tak za to chci taky zaplatit. Za zapsání kontaktu do tabulky by mi nikdo nezaplatil. Ano, mohla bych se domluvit na provizích, ale komu by se chtělo to dohadovat, kontrolovat, handrkovat se… Takže katalog. Kde se bude platit roční členství.

 

Technická realizace

 

Tohle bylo jednoduché. Coby bývalá webařka jsem prostě koupila hosting, doménu, nahrála Divi, WooCommerce. Ano, katalog je postavený na e-shopu 😉 Je to prima jednoduché řešení, které umožňuje třídění profilů podle kategorií, psaní blogu, do značné míry individuální grafiku. Má to svoje limity. Alternativou bylo řešení na míru. Kdo kdy řešil programování čekoholiv na míru, tak ví, že bychom se bavili o měsících práce a stovkách tisíc. Bez jistého výsledku. S nutností program dále vyvíjet. Takže se pokorně vracíme k Divi.

 

První členky

 

Bylo jasné, že členství v prázdném katalogu nebude nijak lákavé. Takže rychlá akce – v sobotu odpoledne ve FB skupině nabízím prvním 20 podnikatelkám členství v katalogu za doživotní 50% slevu. Vyprodalo se během pár hodin.

 

Marketing katalogu

 

Katalogů jsou kvanta. Proč by měly podnikatelky vstoupit právě do toho našeho? Protože je jiný! Má duši! A ta duše miluje prodej. Funkční projekty. Úkolem katalogu je přinášet zakázky členkám katalogu. A proto nestačí jenom prodávat členství, ale musí se dál pracovat na propagaci a marketingu.

  • V katalogu každý týden vychází článek v blogu, autorkou je některá ze členek.
  • Každý měsíc vytváříme „společný článek“ na konkrétní téma. Na tomto článku se podílí více autorek, které mohou popsat svůj vlastní přístup k dané problematice. Témata jsou vyhlášena dopředu. Články jsou podpořeny placenou propagací na Facebooku. O správu propagace se stará specialistka.
  • Členky se mohou ujmout „týdne na téma“ ve skupině Online pro rebelky. Kdo je šikovný a umí svou práci prodat, může během tohoto týdne účinně nastartovat či popostrčit svou kariéru.
  • Členky katalogu mohou propagovat svou práci ve FB skupině.

 

Proč je katalog svázán s FB skupinou

 

Přiznám se, že tohle jsem řešila hodně dlouho. V jednu dobu jsem chtěla vyměnit doménu za něco univerzálnějšího. Jenže… já nemám ráda univerzální věci. Neosloví, nefungují, nic nepřinášejí. Nemají jasnou energii.

Takže jsem se rozhodla rozvíjet katalog souběžně se skupinou. Skupina je velice kvalitní, specializovaná, sdružuje ambiciózní podnikatelky ve službách. Skvělá skupina, skvělá cílovka. A velmi rychle roste.

Katalog je samozřejmě volně přístupný i široké veřejnosti, ale primární propagace probíhá ve skupině. Úspěšně.

 

Komu je katalog určen

 

Podnikatelkám. Moderním podnikatelkám. Osobně už mám plné zuby oněch klišé, jak by měla podnikatelka vypadat, co by měla dělat, jaké mít boty, kabelku… to všechno jsou nefunkční kecy kopírované z devadesátek. Furt a furt. V dnešní době velká část podnikatelek pracuje z domu (a pozor! Bylo tomu tak již před karanténou). Přitom se stará o děti. Což byl její hlavní rozhodovací argument pro rozjetí podnikání.

Jak tedy taková žena skutečně žije? Co potřebuje? S čím jí můžeme pomoct? Za co je ochotná zaplatit? Kolik?

A odpověď je jasná. Nemá oddělené funkce ve svém životě. Takže je nejen podnikatelkou, ale také matkou, hospodyní, ženou. Jako taková potřebuje profesionální podporu svého podnikání (weby, texty, strategie, účetnictví…). Pomoc s domácností, ve které tráví celé dny (úklidové systémy, minimalismus, výživa). Sedí denně řadu hodin u počítače, potřebuje pohyb. Starat se o své zdraví. A zároveň překonávat své mentální bloky a traumata (koučky, terapeutky).

 

Co ty divné profese v katalogu?

 

No, jak to říct. Žijeme v zajímavé době. Podnikání bylo celé roky prezentováno jako čistě mužská analytická záležitost. Jenomže ženy takhle nefungují. A je třeba si to přiznat a pracovat s tím.

Zatímco úspěch muže v byznysu obvykle brzdí jeho vlastní neschopnost, u žen je to jinak. Nejčastější brzdou je jejich nízké sebevědomí, traumata z dětství, nefunkční přesvědčení. A z toho jim nepomůže sofistikovaná tabulka, ani sebeúžasnější programy na správu úkolů. Často se v reálu obracejí na koučky. Nebo terapeutky. Terapeutky používají různé metody. A už jsme u Bachových esencí, aromaterapie, Tarotu, čtení z Akáši, regresní terapie, čarodějnic, vidanté.

A tak. Všechny tyhle „divný profese“ do katalogu patří. Protože jejich práce skutečně pomáhá. Jsou to profesionálky. Podnikatelky. A my si jejich podílu na našem podnikatelském úspěchu upřímně vážíme.

 

Autorka: Jana Svobodová (zakladatelka katalogu)

Shares