Vyberte stránku

Maminka a SEO

Co má maminka a SEO společného?

Každý, kdo se v online prostředí pohybuje již nějakou dobu, se s pojmem SEO setkal. Dnes si nebudeme rozebírat konkrétní úkoly SEO, ale řekneme si trend SEO v roce 2022, které očekávají mezinárodní hvězdy v SEO prostředí.  Vybrala jsem pro vás zajímavý pohled Kaitie Frankové, textařka a autorka obsahu ve společnosti Page One Power

V roce 2019 Google představil BERT jako výkonný jazykový model, to změnilo způsob, jakým fungují dotazy na stránce s výsledky vyhledávače (SERP). BERT je schopen zpracovávat dotazy ve dvou směrech najednou, pomáhá uživateli si myslet, že Google rozumí jeho potřebám. Málo kdo si uměl představit, že by někdy přišlo něco lepšího.

Jenže, Google přišel s novinkou MUM!

Co je MUM?

MUM, neboli algoritmus The Multitask Unified Model, byl vytvořen společností Google, aby pomohl hledajícím snadněji najít obsah ve více jazycích pomocí umělé inteligence.

MUM se snaží sloučit více hledání do jediné akce, a proměnit tak hledání ve skutečný lidský zážitek.

Podívejme se na příklad, abychom pochopili, jak tento posun algoritmu ovlivní vyhledávací cestu uživatelů.

 

Představte si, že se připravujete na maraton.

Příklad maratonu – Google v roce 2021

 

Aby se uživatel dozvěděl více o maratonu, musí zadat několik přesných, dlouhých dotazů, aby našel konkrétní odpověď, jako například:

  1. [Kondiční režim pro maraton]
  2. [Nejlepší běžecké boty pro maratony]
  3. [Jak běhat na dlouhé vzdálenosti]
  4. [Rozpis běžeckého tréninku]
  5. (a tak dále)

Potom si musel uživatel přečíst jedno téma po druhém a pro každé téma provést nový vyhledávací dotaz. Uživatel opouští vyhledávání se zlomkem informací a bez jasné cesty vpřed.

Příklad maratonu – přirozená lidská konverzace

 

Pokud by se zájemce o maraton zeptal svého přítele se stejným zájmem o maratonský trénink, jednoduše by se zeptal na jedinou otázku: „Jak se připravím na maraton?“  Odpověď by byla jistě promyšlená reakce se zkušeností člověka, který maraton již absolvoval. V odpovědi by zazněly informace, která by zájemce o maraton zajímala – kondiční režimy, nejlepší běžecké boty, tréninky na dlouhé vzdálenosti, příklady rozvrhů atd. Zájemce odchází z konverzace s pocitem, jako by měl ucelené pochopení toho, jak trénovat na maraton.

Příklad maratonu – MUM

 

Myšlenkou MUM je přinést stejnou lidskou efektivitu do procesu hledání.

Uživatel může například položit jeden široký dotaz, například:

  1. [Jak se připravím na maraton?]

Algoritmus pak intuitivně provede vyhledávání a zobrazuje výsledky, které zahrnují všechny dílčí dotazy – fitness režim, nejlepší běžecké boty, trénink na dlouhé vzdálenosti, příklady rozvrhů atd. – které mohou existovat v rámci tohoto jednoho širokého dotazu.

Uživatel odejde z vyhledávání s pocitem, jako by měl ucelenou představu o tom, jak trénovat na maraton. Stručně řečeno, Google chce nyní porozumět nuancím za vyhledávacím dotazem, což mu umožňuje poskytnout komplexní vnímání, který zasáhne všechny potenciální dotazy hledajícího.

Bert versus MUM

V roce 2019 Google představil BERT jako výkonný jazykový model, který změnil způsob, jakým fungují dotazy na stránce s výsledky vyhledávače (SERP).

Protože BERT lépe porozuměl jazyku, když se podíval na úplný kontext jediného dotazu, a tedy i na záměr vyhledávání, nabízel svým obousměrným algoritmem uživatelům relevantnější výsledky. BERT je schopen zpracovávat dotazy ve dvou směrech najednou, což uživateli pomáhá si myslet, že Google rozumí jejich potřebám. To se dosud nepodobalo ničemu, co jsme kdy ve světě vyhledávání viděli.

Stroj nyní dokáže porozumět a předvídat potřeby milionů uživatelů najednou.

Zní to otřesně, že?

Ale uvědomme si – MUM je prý 1000krát výkonnější než BERT.

Ano, 1000krát.

Aby byl výsledek vyhledávání ještě lepší, MUM bude moci zobrazovat přesně přeložené informace z globálních webových stránek v 75 různých jazycích. SERP již nebudou omezeny na rodný jazyk uživatele. MUM je postaven na stejném systému jako BERT, ale nyní dokáže zpracovávat více úkolů současně. To znamená, že dokáže odpovědět na složité otázky přímočařeji než BERT.

Proč je to tak skvělé?

Uživatelé získají přístup k více informacím najednou, včetně videa, podcastů a grafiky, aniž by museli provádět více vyhledávání.

Na druhou stranu byste měli být nadšení zejména vy, protože váš obsah má potenciál stát se viditelným pro mnohem větší globální publikum.

 

Funkce MUM

Když byl algoritmus MUM oznámen v květnu 2021 na události Google I/O, byly ukázány tři klíčové funkce určené ke změně prostředí vyhledávání.

Funkce MUM:

  1. “Things To Know”
  2. Topic Zooming
  3. Visual Search

 

“Things To Know”

 

Funkce „Things to Know“ zobrazí logické cesty SERP, které si MUM myslí, že uživatel použije po konkrétním dotazu.

Tato funkce vám může poskytnout pohled do myšlenkového procesu hledajícího, pokud jde o produkt nebo službu. Prozkoumáním klíčových frází a pochopením toho, jak Google poskytuje informace hledajícímu, můžete získat přehled o tom, jaký typ obsahu vytvořit.

Na základě pokročilé umělé inteligence použité v algoritmu, předpokládá, kam se chce typický hledající dostat, a zobrazí přirozenou cestu, která napodobuje průměrný proces dotazování.

Pokud jste například hledali [maratonské tréninky], Google vám může nabídnout cesty včetně „jak začít“, „nejlepší kardio rutiny pro domácí posilovny“ a „tipy na budování vytrvalosti“.

Kromě toho MUM mluví plynule 75 jazyky, což znamená, že může porovnávat obsah v jiných zemích a poskytovat přesné překlady.

Pokud tedy hledáte maratonskou trasu v jiné zemi, MUM dokáže rozpoznat, který lokalizovaný obsah je pro vaše vyhledávání relevantní, a přeložit vám ho. Ostatně místní v jiné zemi by o svých trasách věděli víc než cizinec. Nyní byste byli schopni získat kvalitnější a přesnější informace od místních ve vašem rodném jazyce.

Tato technologie skutečně poskytuje hledajícím přístup ke globálnímu obsahu způsobem, který je relevantní zadanému dotazu ve vyhledávání.

 

 

Topic Zooming

 

Možnosti Topic Zooming jsou zajímavý, zejména pro značky, které mají potíže s poskytováním obsahu v super specializovaném odvětví.

Tato flexibilní funkce umožňuje uživatelům zúžit nebo rozšířit téma vyhledávání, což umožňuje hledajícím rychleji přicházet a odcházet ze souvisejících témat.

Značky navíc mohou mít snazší čas zvýšit svou vyhledatelnost, zejména pokud jejich obsah obvykle pokrývá podrobné problémy.

Pokud je váš vyhledávací dotaz [maratonský tréninkový plán], máte možnost rozšířit téma na [maratonské základy] nebo [maratonské tipy].

Téma můžete také upřesnit tím, že se zúžíte na [techniky maratonského běhu], [nejlepší boty na maratony], [co jíst před maratonem] nebo [maratonské tréninkové skupiny].

Uživatelé budou moci brzy začít s jednoduchým vyhledáváním; po rychlém vizuálním prohledání stránky s výsledky, mohou obdržet několik různých odpovědí na svůj aktuální dotaz a následné dotazy.

Visual Search

 

Třetí klíčová funkce MUM pomůže uživatelům poskytnout vizuálnější vyhledávání.

Firmy, které při prodeji svých produktů spoléhají na obrázky (webové stránky elektronického obchodu, umělci, grafici atd.), mohou očekávat, že se jejich grafika zobrazí v běžných výsledcích vyhledávání, nejen ve výsledcích vyhledávání obrázků.

Když uživatel hledá inspiraci, MUM pochopí, že uživatel nakonec chce vizuální výsledky.

Někdo může například vyhledat [nejlepší scénické maratonské tréninkové trasy] nebo [nejlepší boty pro maratony] a MUM mu nabídne rozsáhlé výsledky obrázků spolu se standardními deseti modrými odkazy.

MUM také pomůže identifikovat související obsah ve videích, i když video výslovně nezmiňuje téma.

To dává hledajícímu podrobnější SERP, což mu umožňuje proniknout hlouběji do tématu bez hledání více dotazů.

Co nám MUM přinese?

Po analýze základů algoritmu MUM můžeme pochopit, že vyhledávání se mění, aby uživatelům šetřilo čas a podobalo se ještě více lidskému myšlení.

Zadávání více dotazů se nakonec stane minulostí.

Nová umělá inteligence dokáže předvídat potřeby hledajícího a umožňuje uživatelům objevovat nové stránky a obsah.

Se zavedením Topic Zooming a Visual Search již nebude SERP omezen na 10 modrých hodnotitelných odkazů.

Měli byste mít na paměti, že MUM se dívá za psaný obsah.

Zatímco uživatel hledá nejrelevantnější odpověď, MUM se dívá na video, grafiku, podcasty a další netradiční obsah.

 

Zajímá vás, jak toho můžete využít ve svůj prospěch? A jaké klíčové věci byste měli brát v úvahu?

Přihlaste se k odebírání novinek, kde najdete odpověď.

Jdu do toho!

Chcete vědět, jak se k novým trendům staví ostatní specialisti ve světě? Tak se registrujte a sledujte, koho ze známých celosvětových SEO specialistů vyberu jako dalšího.

Ano, chci vědět nové trendy

 

Článek za podnikejhrave.cz sepsala Ing. Markéta Parýzková.

 

Informace jsou čerpána se stránek Search Engine Journal

 

*********

Jsem autorkou projektu Podnikej hravě – marketingová, vizuální a technická podpora vašeho podnikání. Místo, kde se podnikání může zdát být hrou. Každá žena může úspěšně podnikat, stačí spojit potřebné ingredience dohromady.

Chcete další tipy k marketingu, designu či podnikání?

Připojte se do Facebookové skupiny Podnikej hravě  a vylaďte si PH svého podnikání.

Shares