Vyberte stránku

Řada žen si díky vlastnímu e-shopu splnila svůj sen o seberalizaci a vlastním úspěšném podnikání. A vy může taky! Má to ale jednu podmínku. Že víte, co vás čeká a připravíte se na to.

Pravidelně se setkávám s mylnými představami o tom, co obnáší provozování vlastního e-shopu. Snadno totiž můžete být překvapena komplexitou tohoto druhu podnikání. Pojďme se společně podívat na to, co vás čeká a nemine, pokud vstoupíte do e-shopového světa jako podnikatelka.

 

1. Zaseknete se rovnou na začátku

Pokud vše chcete zvládnout sama, brzy jistíte, že pořádně nevíte, jak na to. Už při první otázce “Na čem e-shop postavit” se dostanete do rozhodovací paralýzy. Může vás překvapit technická stránka administrace, složitost výrazů či právní stránka e-shopařiny. Pravděpodobně narazíte na pocit, že je toho nějak strašně moc. A možná právě proto přeskočíte důležité kroky, které vás mohou v rozjezdu brzdit. Typickým příkladem je ignorance SEO, e-mailingu, důležitosti produktových a další. Doporučuji proto mít k ruce někoho, kdo e-shopařině a danému e-shopovému řešení dobře rozumí a spolupracovat s ním. Zkrátíte tak čas rozjezdu a ušlých obratů.

 

2. Zjistíte, že je lepší se přestat za svůj e-shop “schovávat”

 

Nejdřív si myslíte, že e-shop je geniální věc: produkty se budou prodávat sami a vy se nikde nemusíte ukazovat. Není to skvělé? Nestojíte za pultem jako například ve vlastním kamenném obchodě či na trzích. Pokud do reklam nemůžete investovat desítky tisíc korun měsíčně, pak budete muset budovat vztah se zákazníky jinými cestami – pravděpodobně půjdete cestou sociálních sítí. A na sociálních sítích musíte být sociální. Co to znamená? Ukázat se, sdílet střípky z vašeho života a podnikání, přiblížit se lidem. Vím, že pro mnohé to umí být obtížné. Důležité je uvědomit si, že jste to vy, které určujete komu a co budete na sociálních sítích sdílet a co ne.

 

3. Budete zpočátku “holka na všechno”

Jako majitelka e-shopu se z vás stává minimálně nákupčí, skladník, balič, zákaznická podpora, markeťačka a ředitelka. Dostanete se do bodu zahlcenosti a pocitu, že vlastně nic neděláte pořádně. Postupně zjistíte, že rutinní činnosti jako expedice objednávek, je chytřejší někomu předat a věnovat se činnostem s vyšší přidanou hodnotou – marketingu a strategickému rozvoji e-shopu. V tu chvíli jste na té nejlepší cestě, aby vás e-shopu živil. Snažte se postupně identifikovat opakující se rutinní činnosti a hledejte si výpomoc, která ji převezme.

 

4. Čeká vás neustálé vzdělávání se

 

Pokud do světa online a eshopařiny vstupujete jako nováček, budete se muset vzdělat v online marketingu, psychologii zákazníků a podnikání obecně. Protože toho budu zpočátku na vás hodně, budete chtít něco “odsunout”. Často takto začátečníci předají kompletní marketing do rukou agentury. Bohužel příliš často slýchám o nespokojenosti s tímto rozhodnutím. Agenturu si můžete dovolit pouze v případě, že přesně víte, co dělá a proč to dělá. A hlavně, že umíte kontrolovat její výsledky. A to nebudete umět, pokud sama nerozumíte online marketingu. Vydejte se občas na ecommerce konference, sledujte webináře či kurzy o digitálním marketingu pro e-shopy.

 

5. Pravděpodobně se budete cítit sama a bez podpory

Běžný den e-shopařky vypadá tak, že se pohybujete mezi počítačem, mobilem a skladem. Plus domácnost a děti, pokud je máte. Pokud v okolí nemáte někoho, s kým můžete své podnikání probírat, může vám postupně chybět jak reálný kontakt se zákazníky, tak i sdílení s ostatními e-shopaři a e-shopařkami. Proto se na začátku přidejte do Facebookové skupiny pro ženy s e-shopem (link skupina: https://web.facebook.com/groups/eshopmentoring) a využít můžete i placené skupinové programy pro majitelky e-shopů.  (link program: https://eshopmentoring.cz/program-pro-eshopy)

 

Mám ráda přísloví “Kdo je připraven, není zaskočen.” Pokud se na e-shop dobře připravíte a ideálně si můžete dovolit i odbornou podporu, pak je cesta k splněnému e-shopovému snu na dosah ruky.

 

Máte v plánu vlastní e-shop a chcete se vyhnout nepříjemným pokusům a omylům? Takto vás mohu podpořit

Konzultace a balíček konzultací

Vybereme spolu vhodné e-shopové řešení, vysvětlím vám, jak funguje SEO a pomohu taky s e-mailing a celou strategií. Sestavíme plan marketingových kampaní.

Pokud e-shop již mate, vylepšíme ho spolu tak, aby působil profesionálně a důvěryhodně.

Stavba e-shopu s mentoringem

Spolu postavíme e-shop a budu vás mentorovat při vašem vstupu do eshopařiny tak, abyste zbytečně nepřicházela o peníze, čas a energii.

Skupinový mentoringový program

Program pro majitelky e-shopů, které chtějí využít sílu společného sdílení a brainstormingu podpořené mentoringem z mé strany.

 

Více informací na www.eshopmentoring.cz

Shares