Vyberte stránku

Nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě. A v byznysových textech to platí dvojnásob. Pár vhodných slov prodá většinou lépe než dlouhý, ale vlastně úplně prázdný popis. Bohužel vás musíme zklamat, nedostanete tu žádný seznam doporučených a zakázaných slov v marketingu. To by byla pěkná nuda, ne? Za to vám pár zkušených copywriterek ukáže, jak se slovy pracují, a poradí vám, jak najít ta pravá slova u sebe a svých klientů.

 

Práce s textem je projevem vaší zákaznické péče v on-line světě

Kristýna Maková

Jsem copywriterka a copyeditorka se zaměřením na obsahový marketing. To, co se za těmi názvy skrývá, je moje práce s energií slov. K té přidávám všechny potřebné principy práce s textem, psychologii a marketingové poučky tak, aby výsledná směs stála za to.

Pomáhám vašim textům, aby ladily a příjemně se četly vašim zákazníkům. Práce s textem je totiž projevem vaší péče o zákazníky v on-line světě, podobná tomu, jako byste je přivítali ve svém obchodě nebo kanceláři a povídali si s nimi.

Těší mě spolupracovat s vámi na formulování vašich myšlenek, na úpravách vašich textů a ladění slov, protože nikdo toho o tom, co děláte neví víc než vy sami. Těší mě dodávat nadhled při popisování činností, do kterých jste často dennodenně ponoření.

Umím vytáhnout to nejlepší z vás na světlo světa pravdivě a autenticky tak, abyste oslovili své zákazníky a ukázali jim, že vás zajímají, že vám na nich záleží. A taky to, jak skvěle se u vás budou mít. Jsem tu, když mě budete potřebovat. Stačí napsat.

Profil Kristýny Makové v Katalogu

 

Pište pro své fanoušky, ne pro všechny!

Anna Pírová

Slova vám mohou peníze buď vydělat, nebo vaše možné klienty zahnat na míle daleko. Jedna věc, se totiž dá říct nespočetně způsoby a každého zaujme jiný. Představte si třeba smyšlenou situaci:

O místo obchodního zástupce se ucházejí 2 ženy. Na pohovoru mají stejný úkol. „Prodejte mi propisku.“ řekne budoucí šéfová. První odchází z pohovoru s nepořízenou a druhá má nové místo v kapse.

Rozdíl je v tom, jaká slova ženy použily. První pouze popsala, co bylo vidět. Druhá zapojila emoce a situace, ve kterých se klient může poznat. Snažila se vést dialog a aktivně nabídla prodej.

Při psaní textů také vedete dialog, píšete přeci pro své klienty a fanoušky. Na web nebo sociální sítě si chodí pro odpovědi a informace. Dejte jim je dřív, než se začnou vyptávat. Slova prodávají díky emocím a to, jaký pocit vyvolávají. Můžete mít úžasný produkt, ale když ho jen suše popíšete, vaše prodeje budou mizerné. Zapojte do vašeho prodejního procesu někoho, kdo to s texty umí, a vaše prodeje se krásně zvednou.

Profil Anny Pírové v Katalogu

 

Podle čeho si vybírají vaši zákazníci?

Alžběta Vintrová

Může se to stát i vám…

„Ještě teď koukám na ten tvůj web. Nepřemýšlelas, že bys něco udělala s texty?“
„Já teď nepotřebuju řešit texty, já sháním práci pro laborku.“
„No právě.“
„Tak s tím mi texty asi nepomůžou, ne?“ (povýšeně zvedá obočí)
„Já si myslím, že by mohly.“

„No, ty si myslíš, že se lidi rozhodujou podle toho, co mám napsaný na webu?“
„A podle čeho teda?“
„Podle kvality práce přece.“
„Takže když jste bez práce, tak to znamená…“
„No a co bys s těma textama teda udělala?“

Na spolupráci jsme se domluvily během chvilky a dneska už mě zase v telefonu vítá slovy: „Ale rychle, mám hrozně moc práce.“

Chcete vědět, co bych udělala s vašimi texty? Objednejte se na konzultaci.

Profil Alžběty Vintrové v Katalogu

 

6 tipů, proč napsat knihu

Jitka Štádlerová

Přemýšleli jste nad tím, že byste o tom, co umíte dobře, psali? Nemyslím jen blogové články, texty na sítě, ale třeba vydali knihu?  Nebo vytvořili jiný produkt? Ilustrovaný návod, hru, karty atd.? Zatím ne?

Pojďme se podívat na 6 skvělých důvodů, proč nad tím alespoň začít uvažovat.-).

  1. Budete mít hmatatelný produkt, tj. můžete ho vzít naživo na semináře, využít jako dárek pro své obchodní partnery, bude to něco, co vás bude stále připomínat.
  2. Budete mít další zdroj příjmů – a může být velmi příjemný.
  3. Otevřou se vám nové možnosti. Najednou proniknete do jiných skupin – mimo svou bublinu, ať už se jedná o klienty, tak o spolupráci, partnerství.
  4. Získáte punc expertizy, budete považováni za odborníka, který tomu rozumí.
  5. Dokážete si, že umíte i další věci. Ano, častokrát při tom budete muset vystoupit ze své komfortní zóny, ale naučíte se toho spoustu.
  6. Splníte si sen.

Pokud byste rádi „návod“, jak přemýšlet o věcech z jiných úhlů pohledu, jak rozšířit svoji službu o produkty, nebo naopak svoje produkty o služby, ráda vás budu inspirovat, např. v programu Kreativní laboratoř – produkty a služby.

Profil Jitky Štádlerové v Katalogu

 

Uvařte si výtečný slovní guláš

Barbora Obstová

Slova mají neuvěřitelnou moc. Mohou potěšit i zranit. Nalákat i odradit. Jak je ale správně nakombinovat?

Je to v podstatě trochu jako vaření. Když chcete vykouzlit výtečnou delikatesu, musíte přidat:

  • Základní ingredience – aby klienti věděli kdo, kde, co, proč a za kolik.
  • Trochu šťávy – vtip, nadsázka, emoce, příběh.
  • Koření – chcete přeci vzbudit v klientovi pocit, že to je přesně to, co tak nutně potřebuje (třeba že to vyřeší jeho problém, zlepší jeho schopnosti, vztahy atd.).
  • Lákavý název – název, který upoutá, ale zároveň jasně řekne, co má klient očekávat. Protože, když neví, co nabízíte, nemůže ani vědět, že to chce. Buďte konkrétní!

Říkáte si, že to stačí? Kdepak, i sebechutnější jídlo musíte také pěkně naservírovat. Stejné je to i se slovy. Pracujte se strukturou. Používejte nadpisy, seznamy, tučné písmo, dělejte mezery mezi odstavci… Ať to nevypadá jako Eintopf.

Pak už zbývá jen popřát dobrou chuť dobrý prodej!

Profil Barbory Obstové v Katalogu

 

Správná slova: jak je poznat a kde je najít

Eva Váňová

Tak schválně. Zaujal by vás název Lekce angličtiny, nebo Naučte se anglicky bez učebnic za 3 měsíce?

Správná slova dokážou zaujmout, pohladit, popostrčit k rozhodnutí, vzbudit zvědavost a emoce. Otisknout se v paměti. Prodávat. Online svět je stvořen ze slov a jednou napsaný text vás může podpořit v podnikání dlouhé roky.

Jak je rozpoznáte? Záleží na cíli. Slova nemusí být hezká ani poetická. Ale musí vyvolat touhu pokračovat dál v cestě zákazníka. Odpovídat na otázky Proč by to mělo zákazníka zajímat? Jak se mu změní život? A proč zrovna tohle bude fungovat?

Kde je hledat? V potřebách zákazníků, nebo třeba přímo v jejich spokojených referencích. A taky v sobě.  Čím konkrétnější dokážete být, tím jasnější představu vytvoříte. Slova nesou peníze, protože spojují produkt s tím, kdo ho potřebuje. Často se stává, že lidé nevědí, že něco chtějí, dokud si o tom nepřečtou. Třeba jako právě teď čtete o správných slovech a říkáte si, jestli by nerozhýbaly i váš byznys.

Profil Evy Váňové v Katalogu

 

Prodej jako svádění

Tereza Tučková

Mluvíte nebo píšete o své práci ráda, ale jakmile se máte propagovat, myšlenky se vám zadrhnou? Řešíte, jak prodávat, aniž byste musela myslet na prodej? Jaká slova volit, aby vám přinesla peníze ve formě objednávek od těch správných klientů?

Představte si prodej jako svádění vybraného protějšku, tedy vašeho ideálního klienta, slovy. Každá z nás má jiné silné stránky: některá přitahuje svou inteligencí, další ostrovtipem, jiná příjemnou energií nebo kombinací všeho zmíněného.

Držte se svých předností a jen mějte pro své texty na paměti S.E.X. – Snadnost, Efektivita a X faktor. Ať jsou vaše slova lehce zapamatovatelná, mají zřetelný cíl i výzvu k akci a vychází právě z vaší jedinečnosti. Tím, že budete autentická (se špetkou vědomé strategie), budete přitažlivá pro klienty, které chcete mít. A vy chcete prodávat klientům, se kterými budete v souladu (a oni s vámi).

Oceňujete vášeň (i rozum a cit) pro psaní textů a svěží pohled na věc podpořený zkušenostmi i strategickým rámcem? Chcete spolehlivou partnerku pro svůj business? Pak jsem ideální markeťačkou nebo copywriterkou právě pro vás. Napište mi!

Profil Terezy Tučkové v Katalogu

 

Věřte v sílu svých slov

Petra Rybková

“Já neumím psát.”
“Nemám na to buňky.”
“Sednu ke stolu a nic.”

Říká vám to něco?

Psací bloky řeším v konzultacích celkem často.
V byznysu přitom potřebujete mít slova na své straně.

Jak se tedy nakopnout a posunout psaní na další level?

1. Je to normální. Ano, i J.K. Rowling zná pocit, že neumí psát. I já někdy marně zírám do bílého monitoru. Přijměte to jako fakt. Všichni občas “neumíme psát.”

2. Pryč s bubáky. Vyžeňte z hlavy učitelku, která vám napálila čtyřku ze slohovky. Psaní je dovednost a vy se v ní můžete zlepšovat.

3. Posilujte svaly. Opřete jistotu o znalosti. Kupte si knihu o psaní textů. Trénujte cit na podstatu sdělení. Učte se vnímat, co ve vašich službách hledá klient.

4. Vykračujte z komfortu. Máte už prodejní texty v malíku? Skvělé! Teď je čas kouzlit se slovy. Troufnete si na vlastní byznysovou knihu?

5. Změňte optiku. Zahoďte postoj, že musíte “zas něco psát.” Zamilujte si svá slova.

Potom vám mohou doopravdy přinést pěkné peníze.

Profil Petry Rybkové v Katalogu

 

Dobré slovo i železná vrata otvírá

Markéta Mrkvová

Víte, že správně napsaný text dokáže vyvolat touhu, vzbudit nadšení a ukázat řešení? Přesně tento sled myšlenek by se měl vašim klientům objevit v hlavě, aby nezůstali jen u lajkování vašich příspěvků, ale dostali se až na prodejku nebo rezervační systém na vašem webu.

Jak na to? Pomůžu vám! Moje výhoda je v tom, že vás na začátku vlastně vůbec neznám, stejně jako vaši zákazníci. Jenže já na rozdíl od nich vím, že každý je jedinečný. Máte svá různá proč, svou energii, své kořeny. Nevíte, jak právě to „vaše“ dát srozumitelně do slov? Nechte mě to prozkoumat. Jako člověk, který dlouho dělal ve vědě, umím jít opravdu do detailu, ukázat vaše schopnosti v novém světle a navíc se dokonale vcítit do potřeb vaší cílovky. Možná objevíme i něco, co doteď ve vaší obsahové strategii chybělo.

Při psaní jsem textový minimalista. Žádná omáčka a nepodstatná přídavná jména, jen texty, co zasáhnou. Jsem totiž Copyarcher, střelec na poli copywritingu. Pojďme se spolu trefit do černého!

Profil Markéty Mrkvové v Katalogu

Shares