8 tipů jak se připravit na fotografování
Nepřitahuješ to, co chceš.“ Přitahuješ to, co jsi.“ – Wayne Dyer
Když jsem se začala věnovat online prostoru, všimla jsem si pár přešlapů ve vizuálním projevu. Jsem člověk zdegenerovaný svou profesionalitou ve fotografii, ve videích a střihu. Kroutila jsem hlavou co vše je možné vytvořit a jaké zločiny lze na fotografii spáchat. Ano, pro mě to jsou zločiny, je to paradoxní, ale jsou. Viděla jsem narychlo udělané logo, které se kostičkovalo. Barvy, které jsou jiné na webu a jiné v příspěvcích na sítích. Až takové je moje oko a to potom trpí.
Tento vizuální chaos a vjemové přetížení lidí, jako jsem já bolí a běžného diváka odrazuje a tak míří ke konkurenci.
V onlinu jsem se naučila zaujmout na první dojem, je to jednoduchý matematický výpočet: spoustu lidí vám druhou šanci nedá.
8 vteřin, takhle krátkou dobu se věnujeme fotce na sítích.
80 % procent lidského vnímání přichází zrakem.
A nenechte se mýlit jednou zažitou myšlenkou, VAŠE značka není jen logo!
Vaše značka je mnohem víc než jen roztomilá grafika, doplňkové barvy nebo vtipný slogan a výběr vhodného fontu.
Vaše značka je Váš osobitý vizuální otisk.
“Zlatá nitka”, která se vine celým online světem a ukazuje cestičku k vašim službám.
A neznám lepší způsob, než je fotografie a video.
Vaše vizuální příspěvky budou mít dosah – ať už zveřejňujete příspěvky na sociálních sítích, ozdobíte jimi svůj web, nebo připravujete online kurz, kde použijete intro k videím, děkovačku do skupiny, gify i reelsy k pobavení. To jste vy.
Nebojte se, nemusíte mít HNED všechno.
Začneme fotografií, brandovou fotografií.
Když si chceme poprvé dopřát fotografování pro své podnikání, možná ani většina z vás netuší co vše se může stát, tak vás tím procesem provedu.
Klientky se mi svěřily, že napoprvé ani netušily co potřebují pro podnikání v online světě. Nevěděly nic o typech formátů a stylu fotografií, které budu potřebovat pro svou digitální prezentaci.
Jak pózovat, jaké oblečení si vzít nebo jaké rekvizity si na fotografování přinést.
Dlouhé roky jsem studovala jak pomocí fotografie sdělovat i ty nejnehmotnější stránky, pozorovala jsem svět skrz objektiv fotoaparátu.
Miluji lidi, jejich autentičnost, to se snažím s klientem zachytit. Jeho osobnost.
První obavy, že to bude trapné stát před fotografem se rozpustí, naladění, vyprávění a potom se daří do fotografie dostat myšlenku, produkt. Vy jste produkt. Vy prodáváte. Není to lahvička od šamponu. Jste to vy.
Fotografování pro podnikatelské účely je specifická disciplína a vyžaduje i znalosti psychologa.
Komunikace s vašim fotografem je klíčem k tomu, abyste z fotografování vytěžily maximum.
Může to znamenat rozdíl mezi snímky, které vyniknou a spojí se s vašimi vysněnými klienty, nebo fotkami, které zapadnou mezi vizuální smog online světa.
Zde je mých 8 nejlepších tipů, jak uskutečnit fotografování tak, aby jste si to užily a výsledek byl fenomenální.
1. Vytvořte si seznam svých cílů
Je to nastavení vaší osobní značky k většímu úspěchu.
Bez jasného záměru si ale nemůžete být jisté, že vaše fotografie dosáhnou požadovaného výsledku.
- Rebrandujete?
- Spouštíte nový ebook, kurz nebo produkt?
- Nebo se chystáte založit svoje podnikání a potřebujete fotografie, které přilákají vašeho vysněného zákazníka?
Jakmile budete vědět PROČ, můžete začít sondovat možnosti, které vizuálně oživí váš záměr.
2. Ujasněte si, kde budou fotografie použity
Obrázky pro web musí být na šířku!
To pro mě byla jedna z největších lekcí.
Když jsem poprvé fotografovala svoji první online podnikatelku nedošlo mi, že mám zapomenout na portrétní fotografii a své kompozice tvořit do horizontálního formátu.
To mi nikdo na škole neřekl 😀
A tak jsem na konci focení měla spoustu portrétů na výšku.
Ještě že mě nic nezaskočí a tak jsem využila postprodukční schopnosti mága a fotografie jsem ku spokojenosti klientky zachránila. Od té doby si to pamatuji.
Od té doby si tvořím dílčí fotografie scenérií, aby se mi už tato situace neopakovala. A také si kompozici fotografuji jak na výšku pro využití na reel, tak na šířku pro další specifické formáty a web.
Pokud není možnost hrát si s prostředím a tvořit různé formáty kompozice, komponuji scénu do čtverce.
Většinu fotografií pro vaše podnikání se ve formátu na výšku nedá použít na blogu, na vstupních stránkách nebo v reklamách na Facebooku.
Naplánujte si typ snímků, které potřebujete pro různá místa, KDE se na sítích propagujete:
obrázek banneru pro váš newsletter, vstupní stránku, detailní záběry vašich produktů pro online kurz, personalizované obrázky pro vaši prodejní stránku, blog.
Víc se propagujete přes reels nebo příběhy, které momentálně mají největší sledovanost.
3. Vytvořte Nástěnku inspirací a záměru pro obsah vašich fotografií
O emocích a náladách se dá mluvit hodiny. Vy se to pokusíte dostat do fotografie, to je ten úkol.
K tomu, aby začala energie souznít mezi fotografem a vámi, je zapotřebí sladit se.
K tomu mi nejvíce vyhovují nalezené internetové poklady inspirace, které si skládám do nástěnek stylů a nálad.
Brandová fotografie je mnohem víc než jen umět udělat dobrou fotku.
Jde o schopnost komunikovat osobnost značky, tedy vás, prostřednictvím vizuálních prvků.
Náladová nástěnka je úžasným vizuálním prostředkem, který vám pomůže dosáhnout požadovaného výsledku.
Kde je nejlepší najít inspiraci a vytvořit si nástěnku nálady?
Například Pinterest, zde se podívejte na moji nástěnku inspirací k autoportrétu: https://pin.it/3EzpG9g
Sledujte a schválně si všímejte lidí které už i tak sledujete.
Položte si otázku co vás k nim přitahuje? Soustřeďte se na vizuální stránku.
Nemáte náladu a ani prostor pro tuto činnost?
Já svým klientkám dám velký pomyslný pytel a ať mi do něj hodí všechno co jim cvrnkne do nosu. Fotografie, grafiky, obrazy, umění, hudba která je zajímá.
Vše co mi pomůže vytvořit autentické fotografie.
Vytvořte svojí nástěnku a naplňte ji obrázky, které MILUJETE.
Jaký je váš osobní styl? Najděte obrázky, které ho reprezentují.
Přidejte barevné palety, které s vámi rezonují a reprezentují vaši značku.
Najděte objekty, které pomáhají sdělit zprávu, kterou chcete říct skrz fotografie.
Vyberte si destinace vysněného místa focení.
Tady je moje tajná náladová nástěnka s barevnými kombinacemi: https://pin.it/25Cv86f
Tajnou nástěnku můžete také použít ke shromažďování obrázků typů záběrů, které chcete mít ve své obsahové bance.
Vy v dálce, ve středové kompozici s upřeným pohledem.
Velký srdečný úsměv při pohledu do fotoaparátu.
Záběr od pasu nahoru a překvapeně se dívá doleva.
To vše vám pomůže zajistit, že váš fotograf bude na stejné vlně a získáte snímky které si přejete.
4. Dejte dohromady seznam záběrů
Seznam snímků je NEJLEPŠÍ způsob jak zajistit, že fotografování vyjde na jedničku s hvězdičkou.
Tím, že si vyhradíte čas na brainstorming nápadů, uvolníte prostor pro samotnou kreativní činnost při fotografování.
Budete připravená a v dobré náladě, protože víte co vás čeká.
Fotograf se může plně soustředit na to, jak nejlépe váš záměr zhmotnit ve fotografii a audiovizuální tvorbě.
Budete mít plán, který odpovídá vaší paletě barev, stylu a osobnosti.
Váš fotograf s vámi bude rád spolupracovat a minimalizujete riziko, že budete nespokojené a budete muset investovat peníze na přefocení.
Zde je příklad seznamu, který jsem dala dohromady, když jsem se připravovala na své fotografování pro moji prezentaci.
Popis záběru: klientka v barvách tyrkys, růžová, optimismus, hravost, svoboda, lehkost
Formát: čtverec nebo šířka
Pozadí nebo umístění: světlé prostředí nebo v přírodě, vzdušné a světlem zalité
Rekvizity a styling: kolo, květy, zápisník, notebook, víno, karty…
5. Shromážděte rekvizity, které ilustrují co děláte!
Nyní, když přesně víte, co budete pro každý jednotlivý záběr potřebovat, je čas na nakupování a hledání správných rekvizit. Nebo si oblečení půjčíte.
Váš výběr make-upu a účes vlasů je také rekvizitou a měl by podpořit styl vaší značky.
Pokud je vaše značka výrazně ženská, doporučuji rozpuštěné vlasy, neutrální oči a jemné růžové rty.
Nebo je vaše značka rebelská a rajcovní? Nebojte se vytáhnout koženou bundu, výrazné červené rty, nebo přidat nějaké světlé barevné melíry do vlasů.
Pokud každá rekvizita dodá vašemu focení osobitost a bude ilustrovat příběh vaší značky, stáváte se rozpoznatelné ve vizuálním světě. Vaše zlatá nitka se line celým internetem a táhne lidi k vám.
6. Vyberte si vhodné oblečení
To, co si obléknete na natáčení, podpoří nebo naruší celkové sdělení z fotografií.
Vaše oblečení bude sdělovat vašemu publiku, kdo jste, co zastáváte za poselství, které předáváte svému publiku.
Proto spolupracuji s předními stylistkami z online světa, které se o vás v tomto ohledu postarají. Prošmejdí s vámi váš šatník a vytáhnou každý kousek, který odpovídá nebo doplňuje barvy a esenci vaší značky.
Popřemýšlejte také o doplňcích.
Vyberte si věci, ve kterých se budete cítit pohodlně, sebevědomě a budou křičet TADY JSEM!
7. Před obrazem si nacvičte pózy
V roce 2022 má téměř každý z nás svou charakteristickou selfie pózičku připravenou k použití, kdykoli někdo vytáhne
smartphone.
Na fotografování pro vaše podnikání vám jedna póza nepostačí.
Potřebujete různé pózy pro své promo fotografie, sociální média, blog, prodejní stránku, web, příběhy na Instagramu.
Napište si kde budou vaše fotografie.
Můj tip jak si najít předlohy pro procvičování póz?
Najděte celebritu, firmu nebo kolegu z online prostředí, jehož pózy na příspěvcích se vám líbí.
Nasbírejte co nejvíce materiálu této osoby.
Shromážděte je do složky nebo tajné nástěnky na Pinterestu.
můžete se inspirovat zde: https://pin.it/4J1y73u
Nyní je čas začít cvičit.
Oblečte se do vybraných outfitů a postavte se před zrcadlo.
Experimentujte s různými pozicemi, až najdete své oblíbené úhly.
Když dojde inspirace, napodobujte pózy své múzy.
Dále zdokonalte svou mimiku. Cvičte různé způsoby úsměvu, emocí (expresivní, šokované i zmatené) to je potřebné i
pro tvorbu gifů.
Když do svého arzenálu přidáte různé pózy, budete se při focení cítit jistěji, méně trapně a také se před fotografem
budete méně stydět.
Dobrý fotograf vás vždy nasměruje a pomůže vám najít ty správné úhly, aby zaznamenal tu vaši pravou esenci.
8. Najděte fotografa, který se k vám bude skvěle hodit
Je pravděpodobné, že se právě nacházíte v situaci kdy hledáte svého fotografa, který by vám vytvořil tu pravou vizuální prezentaci, protože máte jasno ve své značce a jste připravené investovat do svého vyprávění.
Profesionální fotografie která zachytí vás, vaše podnikání, hodnoty a to čím se vaše kreativní podnikání liší, je nejlepší způsob, jak toho dosáhnout.
Pamatujte, že klíčem k úspěšnému fotografování je přivést svou osobnost k ŽIVOTU paradoxně skrze statickou fotografii.
Když budete ve fázi výběru té správné fotografky:
– přečtěte si o jejich osobních a profesních zkušenostech.
– ptejte se pokud druhá strana mlčí. Buďte si vědoma, že fotografie jsou nástrojem, který vám může pomoci k úspěchu.
Chcete zažít fotografování se mnou a dopřát si prvotřídní vizuální péči? Služba je omezena počtem vip klientek, protože to není jen o fotografii, ale tak i jak se rozvíjí vaše podnikání mohou vaše fotografie růst.
A proto jsem tu, aby se to stalo
Tvořím pro vás gify, reels, videa a fotografie které vyprávějí vás.
Věřím v neomezené možnosti a proto pro mně není nic nemožné. Svobodu ve vizuální identitě teď můžete získat za jarní cenu s možností splátek. Pro styling spolupracuji s předními stylistkami Kristýnou Hrabalovou a Helenou Procházkovou.
Tyto úžasné profesionálky vám pomohou při výběru vhodného oděvu a toho co vám sedne, v čem se cítíte dobře.
Pokud totiž víme co klient chce, nic pro nás není nemožné a tak to bude i u vás.
Těším se
Katarína Brič