Vyberte stránku

Většina z nás tu má vlastní web, nejčastěji na WordPressu. Dost často používáme DIVI, protože DIVI je boží.
A hodně z nás už přišlo na to, že je fajn mít databázi kontaktů i mimo Facebook. Asi největší a nejčastější argument je to, že Facebook často mění podmínky a algoritmy. Tedy dosahy příspěvků klesají a klesají… a klesají. Tzn. že i když vás někdo fakt CHCE sledovat, často se k němu příspěvky z FB stránky ani nedostanou. Podobný trend může nastat i u ostatních sociálních sítí. Nejspíš už nastává, nedokážu říct, protože nejsem odborník na socky. Nicméně je nám jasné, že nejlepší by bylo převést svoje kontakty do databáze, která bude jen naše. Ideálně do e-mailové databáze. Aspoň tak to kované markeťačky doporučují – a já s nimi souhlasím.

Já vám dnes nebudu povídat o strategiích, jak dostat stávající a nové kontakty do e-mailové databáze. Na to jsou větší odbornice. Pro představu ale můžu zmínit pár typů magnetu. Například krátký kurz zdarma, na který bude navazovat placený kurz. Nebo checklist, který pomůže klientkám s (doplňte si oblast své odbornosti), případně kvíz, e-mailová série. Možností je spousta. A je i spousta konzultantek, které vám pomůžou se strategií.

Nás zajímá technická stránka věci.
Máte připravený magnet (v hlavě nebo na papíře), máte web s DIVI a chcete ten magnet dostat nějak na web. Protože co si budeme vykládat, vypadá to o dost profesionálněji, když máte magnet na vlastním webu než když používáte landing page na cizí doméně. 

 

Kde je háček:

Takže vytvoříte formulář v MailerLite, nastavíte double opt-in e-mail a chcete to celé propojit s DIVI. Nejsnažší a nejpřímější cestou by se zdálo propojit to přes DIVI modul E-mail opt-in. No a to je právě ten háček. To by totiž znamenalo, že MailerLite odešle defaultní double opt-in e-mail, který jste si nastavily v Subscribe settings v hlavní pravé rozbalovací liště. Nebude přímo na míru vašemu magnetu. A to nechcete. Chcete už přímo v double opt-in e-mailu říct klientům, k čemu se přihlašují.

 

Řešení:

  • Nejjednodušší a nejefektivnější cesta je stáhnout a aktivovat officiální MailerLite plugin (přesný název je Official MailerLite Sign Up Forms). Po jeho aktivaci a nastavení formuláře už budete klientům posílat správný double opt-in e-mail vytvořený na míru vašemu magnetu.
  • Pokud víte, co děláte, další variantou je zkopírovat HTML kód přímo z MailerLite a vložit ho do DIVI modulu kód. Tady je ale nevýhoda, že za prvé byste měla aspoň trochu tušit, co děláte a za druhé, pokud uděláte jakoukoli změnu v nastavení formuláře, budete muset na webu vložit i nový HTML kód. A budete na to muset pokaždé myslet. Takže práce navíc a navíc věc, kterou musíte mít pořád v hlavě.

Za sebe doporučuji rovnou instalovat výše zmíněný plugin, který je lehký (nezatěžuje WordPress) a nemusíte se obávat, že na něco zapomenete.

 

Jsou i další možnosti…

Zdá se vám to složité a nechcete to zkoumat a řešit?
Delegujte, ráda vám s nastavením a propojením pomůžu.

Nebo byste to i zvládla nastavit, ale zatím nemáte web?
I na tom se můžeme domluvit. Pomůžu s výběrem vhodného hostingu, nainstaluji WordPress se šablonou DIVI a pomůžu s nastavením základních věcí. A samozřejmě s propojením a nastavením MailerLite. S čím vám můžu pomoct a za kolik, se dozvíte na mém webu.

Autorka: Monika Boušková

Shares