Vyberte stránku
Už druhým rokem spolupracuji s jednou úžasnou eshopařkou. Je pro mě vzorem v tom, jak přistupuje ke svému podnikání, a I když by se řeklo, že u eshopu to moc nejde, tak se jí daří obrovský přesah v rámci podpory rukodělné výroby.
 
Tehdy za mnou přišla s tím, že by chtěla navýšit obraty a že není moc technický typ, takže by ráda využila mé pomoci. Její produkty se prodávají vždy pár měsíců v roce a poté odjíždí zase dozásobovat :). Už v té chvíli jsem jí říkala, že jednou s ní na to dozásobení chci jet určitě taky, protože to je nádhera!!! 😀
 
Do reklamy chtěla investovat kolem 5 tis. měsíčně, takže jsme se dohodly na hodinové sazbě za moji práci. U některých klientů mi to dává smysl, hlavně ze začátku, kdy ani jedna z nás nedokáže odhadnout časovou náročnost.
 

Jak to probíhalo?

 
V první fázi jsme se rozhodly pro podporu eshopu přes Facebook a Instagram, s tím, že časem přidáme Google. Vzhledem k tomu, že jde o eshop, jsem navrhla kombinaci Dynamického remarketingu (reklamy založené na produktovém feedu, kdy se ukazují každému člověku produkty, které navštívil na eshopu) pro různé časové úseky, podporu dosahu propagací příspěvků a případně občasné produktové reklamy. Protože jsme do reklamy investovaly opravdu jen 3-5 tisícměsíčně, tak nemělo smysl ten rozpočet více tříštit.
 
Jakmile jsme se domluvily na spolupráci, předala mi přístupy do svého Business managera, poslala mi feed produktů a já se vrhla na práci. Vytvořila jsem katalog produktů, rozdělila do několika segmentů. Vše šlo hladce, pouze nad remarketingem jsem se pořádně zapotila, hlavně protože se nám celý měsíc nechtěly dynamické reklamy rozeběhnout.
 
Ano, je to časté, mám pocit, že se mi to děje snad u každého druhého klienta :D, ale já na ty Dynamické reklamy odmítám zanevřít, protože jsou prostě super! Vtipné je, že se vždy naštvu, píšu na podporu Facebooku, ajťákům a vše je všude v pořádku. No chápete to??
 
Ale vraťme se k naší spolupráci. Jakmile se nám rozeběhly všechny reklamy, výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat a byly až neuvěřitelné. Tady je kousek z mého reportu:
Utraceno – 5 086 Kč
Hodnota nákupů na webu – 58 837 Kč
Kliknutí na odkaz celkem – 1 690
Cena za nákup – od 46 Kč po 98 Kč (máme na to nastavený hlídání)
Nejúspěšnější kampaní byla tak slevová akce, tam jsme utratili 1 994 Kč a konverze byly v hodnotě 28 319 Kč.
Pokud máte přehled o tom, na kolik vyjde obvykle jedna konverze, tak věřím, že chápete naše nadšení :). Eshop to není levný, takže jsme s tím radši ani nepočítaly.
 
Víte ale co, já tu zásluhu nepřičítám vůbec svému umění v rámci tvorby reklam, nemyslím sí, že totiž mohu tak moc ovlivnit úspěšnost prodeje. Reklamy tvoří, nebo měly by tvořit totiž pouze část příjmů firmy, měly by podpořit již existující a fungující prodejní proces. V takovou chvíli se pak dají čekat I takového úžasné výsledky.
 
No a tady ten eshop prostě dělá vše skvěle, má fungující komunitu, je vidět, je lidský, autentický, má svůj jasný brand, fungující eshop a prostě to klape, díky tomu I reklamy klapou 🙂
 
 

Ale to by nešlo, kde je ten slibovaný zvrat??

 
A teď pojďme na zvrat, takový, který nás dostal do kolen. Klientce jednou v noci někdo hacknul FB účet. Za dobu, co jsme obě spaly se utratilo 12 tisíc a mohlo to být až 40 tisíc. Hned dopoledne jsme obě sedly za telefon a začaly vše řešit.
 
Protože nemá tak dobrou angličtinu, řešila jsem s Facebookem vše jejím jménem, k tomu ona volala do banky, blokovala karty, žádala o nové atd. Byla to velká akce a obrovský stres. Výsledkem bylo, že Facebook jí sám vrátil peníze dokonce rychleji než banka a my si oddychly. Ufff…..to je super, vyřešeno. Nastavily jsme dvoufázové ověření a chtěly se vrhnout zpět do práce.
 
Toto se stalo v květnu 2019 a k práci nad reklamami jsme se postupně vrátily až na podzim 2019. Proč?
 
Protože nás Facebook nenechal! Ve vteřině, kdy jsme začaly znovu používat reklamní účet, tak nám ho blokli. K tomu blokli celý můj Facebook a celý Facebook klientky (pro zajímavost, můj první reklamní účet je kvůli tomu bloknutý doteď). Takových patálií nám provedli během léta několik.
 
Prostě to nešlo obejít, ať už jsme dělaly co chtěly. Už jsme dokonce uvažovaly, spolu s její kolegyní, že celou firemní stránku postavíme nanovo a přesuneme tam I přes velké ztráty, ty tisíce fanoušků. Zkusily jsme to, blokli nás znovu a v tu chvíli mi poprvé bloknuli k můj firemní reklamní účet, takže jsem týden nemohla vůbec vykonávat svoji práci. Hustý co?
 
Vtipný na tom je, že po týdnu mě odblokovali s tím, že to byl omyl. Nikdy nám k těmto peripetiím nepřišlo jediné vysvětlení, jediná lidská pomoc. V tomto mě Facebook opravdu zklamal.
 
Teď už se tomu trochu směju, ne moc, protože to nechci zakřiknout. Ale poslední měsíce nám reklamy opět běží, kromě Dynamického remarketingu :D.
 
 
Autorka: Polina Ševčíková
Shares